PDA

Vis full versjon : Sveiset sperr uling fra diffen..



Børven
19/11/13, 09:01
Hei :)

Fikk en til og sveise sperr for en ukes tid siden på volvon, og den røyk igår.. Årsaken var for dårlig inn brenning såg eg..:eek:

Den begynte å ule så stoppet eg og kikka på klokka der var låke sprukket.. Eg fikk den him og sveiset det skikkelikt i sammen sjøl denne gangen :p
God inn brenning! Men når eg kjører nå er det uling baki der..?
Muligens oppvarmemte og brente foringer ein plass?

Nåken som vett ka årsaken kan være? Vore borti det samme :)?

Etern1ty
19/11/13, 16:25
kan ikke tenke meg så mye annet enn et av lagrene som har fått en omgang av varmen eller den ekstra slitasjen.

Hadde det vært foringer ville du hatt dunkelyder ved gass/brems eller/og harde svinger

Børven
19/11/13, 16:30
kan ikke tenke meg så mye annet enn et av lagrene som har fått en omgang av varmen eller den ekstra slitasjen.

Hadde det vært foringer ville du hatt dunkelyder ved gass/brems eller/og harde svinger

Ok. Takkfor svar!
Lagere tåler sikkert dette ei stund ?

kermitt
19/11/13, 18:23
Det er ikke utenkelig at pinjong og kronjul er bare å kaste. Hull på lokket tilsier at noe voldsomt har skjedd inne i diffen. Det skal ikke mye til før kronhjul eller pinjongen får skader nok til at det er ødelagt.

Børven
19/11/13, 21:17
Det er ikke utenkelig at pinjong og kronjul er bare å kaste. Hull på lokket tilsier at noe voldsomt har skjedd inne i diffen. Det skal ikke mye til før kronhjul eller pinjongen får skader nok til at det er ødelagt.

Ja.. Var nåken som sa dette.. Får kjøre me det ei stund til før det ula for møkje..

Etern1ty
20/11/13, 16:44
Det er ikke utenkelig at pinjong og kronjul er bare å kaste. Hull på lokket tilsier at noe voldsomt har skjedd inne i diffen. Det skal ikke mye til før kronhjul eller pinjongen får skader nok til at det er ødelagt.

Er nok større sannsynlighet dette ja, tenkte ikke helt på det med en gang :P skal bare en liten liten knast på et hjul før du får lyder så...

Arne94
10/12/13, 22:47
Pinjong eller kronhjul ja!

Gneizten
11/12/13, 12:00
har opplevd slik uling dersom eg har mista olja på diffen, kommer da fra lagrene.