PDA

Vis full versjon : Varmeapparat sluttet å virke. Kupé lys.



smrendal70
18/11/13, 17:10
Som topic så sluttet d å virke for noen dager siden i min v70 2.5tdi 98'
Men det underlige er at det begynte å virke igjen i dag?? Det begynte med kvitrelyd fra vifta. Så ble det helt stille og duggen kom.

Problem nr2.
Kupé lyset slår seg ikke på når man åpner dørene. I tillegg er det dårlig kontakt i bryterene til lysene fremme. Hvor sitter dørbryterne til lysene på v70n?


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

MadAss
18/11/13, 17:16
Problem 1:
Vil tippe defekt vifte viss denne lager lyd. Den er ganske enkel å komme til på passasjersiden. Mål spenning og jord inn til vifta. Ellers kan også motstanden være defekt, men vifta bør funke på full hastighet.


Problem 2:
Dørbryterene sitter i låsen

Sent from my GT-I9100

Sagen
19/11/13, 10:19
Når vifta begynner sånn, så er det like greit å bytte den først som sist.. Som MadAss sier, bryterne er mikrobrytere som sitter i låsene. De etterhvert ha "egne" meninger.. Litt kontaktspray kan kanskje hjelpe.

smrendal70
19/11/13, 16:56
Men det er jo umulig å finne ut hvilken som er gåen. For det er vel i alle dørlåsene?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

smrendal70
19/11/13, 16:56
Vifta begynte for øvrig å blåse igjen i går. Pussig....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Sagen
19/11/13, 19:50
Det sitter en i hver lås ja, så du må nok prøve deg frem :) Det er nok ikke lenge før den vifta tar kvelden - om det ikke er en dårlig kontakt et eller annet sted..

850GLTsilver
21/11/13, 04:14
Men det er jo umulig å finne ut hvilken som er gåen. For det er vel i alle dørlåsene?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Dersom kupelyset ikke tenner, så skal du helst se på releet for kupelys.
Nettopp fordi det sitter en bryter i hver dør, og det tilsynelatende ikke tenner på noen av dørene, så vil jeg tippe feilen sitter i releet.

En annen ting er jo at det gjerne blir dårlig kontakt i både kupelysene og bryterne som sitter ved de.
Betjen de en ti-tolv ganger og se om noe bedrer seg?
Blir det lys i de bak når du betjener bryteren på de?

Avansert bil serru.....

smrendal70
22/11/13, 17:22
Tingen er at når bryteren fremme står på "dør" slår aldri lysene seg av. Så den må stå i "0" hele tiden hvilket er veldig frustrerende når man skal sett ungene i bilen og visa versa da det er helt mørkt. Men det som er rart er at fotlysen på førersiden slår seg på når jeg åpner døren og av igjen når jeg lukker. Det eneste jeg har sett er at varsellysene på bakdørene av og til blir hengende på, og da må jeg åpne og lukke dørene noen ganger slik at det slår seg av.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

850GLTsilver
22/11/13, 20:51
Lysene i dørene og i fotbrønnene styres av en annen bryter enn den som går til kupelysreleet.
Du har nok uansett en real runde med skifte av mikrobrytere i låskassene foran deg.

Se forøvrig her under:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/4.gif (http://s1113.photobucket.com/user/850GLTsilver/media/Kupelys850_zps3ac82f54.gif.html)