PDA

Vis full versjon : Vaxellada serv. Erfordras??



DaddyP
17/11/13, 17:25
Nokon som har peiling på hva dette er?

Stig-Arne
17/11/13, 18:09
sier ikke det seg selv?

Mawi
17/11/13, 18:22
Bilen din har registret en feil med girkassen da. Evt. treig/hard/dårlig giring, sluring etc. Hvor detaljert feilkoden er kommer helt ann på hvordan bil du har.

DaddyP
17/11/13, 18:26
Kom feilmelding i går på : bremsfel stanna omgående, stopa bilen og starta den på nytt. Feilmelding borte vekk.

Da eg skulle starta bilen i dag startet den, så kom den bremsfel frilmeldingen igjenn. Stoppa bilen og prøvde å starta den på nytt, da starta den ikkje.

Kopla av batteriet og kopla det på igjenn. Da starta bilen.

DaddyP
17/11/13, 19:07
Bilen din har registret en feil med girkassen da. Evt. treig/hard/dårlig giring, sluring etc. Hvor detaljert feilkoden er kommer helt ann på hvordan bil du har.

Har in v70 2000mod. 2.0t automat

DaddyP
17/11/13, 19:20
Prøver meg på å lade opp batteriethttp://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/782.jpg

larsverm
17/11/13, 20:15
Vet ikke om displayet svelget "dingsene" oppå bokstavene, men ordet skal altså være "växellåda" - grunnleggende bil-svensk for girkasse. :D

Børge Vikebø
19/11/13, 21:07
Flush kassen, resett adapsjon og oljeskiftindikator...

TommyG
19/11/13, 21:48
Flush kassen, resett adapsjon og oljeskiftindikator...

Oljeskiftindikator?

Børge Vikebø
19/11/13, 22:26
Jess. Går kassen varm x antall ganger pga oljen er "mettet" så går kassen i nødmodus. Den føler på oljen om den er skitten om man kan si det sånn..Min gjorde det 3 ganger, flushet og resatt den og etter det har den rullet fint :)


Sent from my aiFåon using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

DaddyP
24/11/13, 00:46
Flush kassen, resett adapsjon og oljeskiftindikator...

Skal ringe til frydenbø nandag og bestille timen. Fekk pris på ca 3500 med resett av adapsjon. Er det dyrt eller?

Takker for svar

Børge Vikebø
24/11/13, 09:18
Nja... Er litt arbeid med kjøring. Mulig du får siste programvare også da


Sent from my aiFåon using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Stig-Arne
24/11/13, 09:29
3500 er billig om det er med flushing av girkasse. Litt for billig spør du meg.
Vær sikker på at de faktisk flusher kassen og ikke bare bytter tapper ned det de får ut av kassen ved å tappe ned, som er maks 3-4 liter

hgnubel
24/11/13, 09:39
Hvis det er frydenbø på Minde i Bergen så vet jeg de har en egen girkasseflusher-maskin, så det er mindre arbeid enn å måtte stå og følge med og fylle på etterhvert.

Men det var vel over 2000kr bare i olje (15-16l) olje da de flushet min for to-tre års tid siden, så hvis det er skikkelig flush, ny sw, reset av adapsjon og oljeskift, og kjøringen for hurtig opplæring av kassen (kontrollert og rolig opp og ned gjennom alle gir to ganger på en spesiell måte) -- så er det helt grei pris :)

DaddyP
11/12/13, 11:35
Hvis det er frydenbø på Minde i Bergen så vet jeg de har en egen girkasseflusher-maskin, så det er mindre arbeid enn å måtte stå og følge med og fylle på etterhvert.

Men det var vel over 2000kr bare i olje (15-16l) olje da de flushet min for to-tre års tid siden, så hvis det er skikkelig flush, ny sw, reset av adapsjon og oljeskift, og kjøringen for hurtig opplæring av kassen (kontrollert og rolig opp og ned gjennom alle gir to ganger på en spesiell måte) -- så er det helt grei pris :)

Det er frydenbø i Førde, men nå hadde selvfølgelig maskinen deirast kræsja! Lurer felt på ke eg skal gjera no:/ tørr ikkje å køyra med dårlig olje på kassa. Lurer på om eg skal få bytta oljen no for så å flusha den når dei får tilbake ei ny flushemasking? Nokon som har tips te ke eg ksn gjera? Er det nok å bytta oljen midlertidig?