PDA

Vis full versjon : Kjøleveske



Alfs80
15/11/13, 19:11
På min s80 d5 får jeg opp litte kjøleveske stopp snarest i disp.motor pemp er normal.Tar jeg av lokket fremme stiger nivået og lyset slukker og da er det tut og kjør igjen hva kan dette være?:cool:

Børge Vikebø
15/11/13, 20:18
Kan være samme som min. Der svetter radiatoren helt nederst, noe jeg har forstått er en liten svakhet (?). Dermed synker nivået litt. Det er forøvrig normalt at nivået stiger når man åpner lokket.

Tor-Erik
15/11/13, 21:36
På min s80 d5 får jeg opp litte kjøleveske stopp snarest i disp.motor pemp er normal.Tar jeg av lokket fremme stiger nivået og lyset slukker og da er det tut og kjør igjen hva kan dette være?:cool:

Kan det være det samme som eg nett hadde, vannpumpen lekket ut en halv liter på et par turer. Har nå skiftet vannpumpe og registerreim strammehjul og løpehjul kr 5500,- og det er billig.

aarnes
16/11/13, 21:54
Prøv å skru opp lokket når bilen er kald.
Vi sleit med det samme på 850en - skrudde av lokket og alt var normalt. helt til jeg sjekka en morgen hvor motor var kald.
kan også være sensoren som sitter i tanken som har dårlig kontakt, evt ikke er helt frisk.

TommyG
16/11/13, 23:26
Prøv å skru opp lokket når bilen er kald.
Vi sleit med det samme på 850en - skrudde av lokket og alt var normalt. helt til jeg sjekka en morgen hvor motor var kald.
kan også være sensoren som sitter i tanken som har dårlig kontakt, evt ikke er helt frisk.

Den sensoren er forresten overraskende rimelig hos Frydenbø. Husker ikke nøyaktig, men jeg gikk derfra med ett smil om munnen når jeg handlet den

aarnes
16/11/13, 23:31
Den sensoren er forresten overraskende rimelig hos Frydenbø. Husker ikke nøyaktig, men jeg gikk derfra med ett smil om munnen når jeg handlet den

er som regel sånn. det du forventer at skal gjøre innhogg i økonominen din gir bare et stort smil, mens det du TROR er billig som regel gir deg lyst til å grine. det er hvertfall min erfaring, uten unntak.

TommyG
16/11/13, 23:35
er som regel sånn. det du forventer at skal gjøre innhogg i økonominen din gir bare et stort smil, mens det du TROR er billig som regel gir deg lyst til å grine. det er hvertfall min erfaring, uten unntak.

Stemmer godt det. De bittesmå lyspærene jeg kjøpte til klimakontrollen var latterlig dyre hos frydenbø.

C.Erstad
17/11/13, 11:13
Stemmer godt det. De bittesmå lyspærene jeg kjøpte til klimakontrollen var latterlig dyre hos frydenbø.

Er jo ikke vi som bestemmer prisen på slikt :p
Volvo det :p

TommyG
17/11/13, 15:42
Er jo ikke vi som bestemmer prisen på slikt :p
Volvo det :p

Sier ikke det er Frydenbø sin feil, men det er noe galt ett eller annet sted når jeg kan kjøpe samme pærene fra england for en tiendedel av prisen.
Ser mye av det samme på min jobb, og andre bransjer i Norge.

catoers
18/11/13, 10:27
nå kan vel det sies at det ikke bare er Volvo som tar mye for slike pærer ! bare prøv noen andre merker så skal du se at fåtallet er så mye billigere ;)

FroBe
18/11/13, 11:48
Vil man ha billige pærer er det bare å kjøpe selve pærene, pæreholderene i plast kan gjenbrukes.
Man kan få dem rett over kr 1 per stykk i større antall fra selgere på eBay:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=grain+of+wheat+12v+bulbs&_sop=15
Sjekk diameteren på pæren, og velg pærer uten isolert ledning.
Tilkoblingene vikles rundt pæreholderen på samme måte som de originale.