PDA

Vis full versjon : C70 og valg av motor?



MortenKr
15/11/13, 11:12
Er litt fascinert av C70 Cab 99 -02 modeller og titter på forskjellige motoralternativer. Tenker da på 2.4T 193Hk og 2.0T på 163HK og hvilken av de motorene jeg skal foretrekke.

I V70 xc'n 2000mod som jeg allerede har pr. i dag og har tenkt å beholde, sitter det en 2.4T 193HK, en motor jeg liker veldig godt. Kunne tenke meg den motoren i en C70, men ser at det finnes endel 2.0T som er noe lavere priser

Det jeg lurer på er hvordan oppfatningen av 2.0T motoren på 163HK er? Er den bra og er det noen grunn til å velge den ene motoren fremfor den andre utover at 2.0T bilene er noe lavere priset?

Liland
15/11/13, 12:27
Jeg har en C70 coupe 2.0T med manuell og det er helt ok med power i den. Dette er en komfortabel bil med greit forbruk 0.75l/mil på langkjøring og 1.05 på bykjøring.
Og om det er for lite krefter i 2.0T så er det kanskje billigere å chippe den enn å kjøpe en med mer maskin? Får jo 250hk chip fra bsr til disse.

Men det er uhorvelig stor svingradius på disse, så stor at det er irriterende til tider. Så hvis du har trang parkeringsplass så anbefaler jeg ikke C70 i det heletatt :P

larsverm
15/11/13, 13:14
Jeg har også tenkt på C70 cab som en realistisk ønskedrøm for sommeren. :) Vil tro at en 2,0T bør være helt greit - jeg ser for meg at høy ytelse ikke en gang bør være noe hovedpoeng med en slik bil. Har selv S80 2,0T, som jeg erfarer som tilstrekkelig. Den har da riktig nok 180 hk, men vet ikke om det har så mye å si?

MortenKr
15/11/13, 13:25
[QUOTE=Liland;821382]Jeg har en C70 coupe 2.0T med manuell og det er helt ok med power i den. Dette er en komfortabel bil med greit forbruk 0.75l/mil på langkjøring og 1.05 på bykjøring.
Og om det er for lite krefter i 2.0T så er det kanskje billigere å chippe den enn å kjøpe en med mer maskin? Får jo 250hk chip fra bsr til disse.

Men det er uhorvelig stor svingradius på disse, så stor at det er irriterende til tider. Så hvis du har trang parkeringsplass så anbefaler jeg ikke C70 i det heletatt :P[/QUOTE

Ved chipping av 2.0T opp til så mye som 250hk bør en vel tenke litt på automatkassa hvis det er det man har. Vet i hvertfall at det er et tema med den jeg allerede har med 193hk. Lurte på å chippe når XC'n ble kjøpt i 2001 og ble da anbefalt å tenke meg om siden jeg har automat, så jeg lot det være.

Svingradiusen kjenner jeg til. XC min er ikke stort bedre. Helt håpløs. Har til sammenligning en Subaru Forester 2010 som man lett kan ta en u-sving omntrent hvor som helst, så noen har ihvertfall kopiert Londontaxienes manøvrerbarhet, om ikke Volvo har tenkt så langt ;-)

Liland
15/11/13, 14:49
[QUOTE=Liland;821382]Jeg har en C70 coupe 2.0T med manuell og det er helt ok med power i den. Dette er en komfortabel bil med greit forbruk 0.75l/mil på langkjøring og 1.05 på bykjøring.
Og om det er for lite krefter i 2.0T så er det kanskje billigere å chippe den enn å kjøpe en med mer maskin? Får jo 250hk chip fra bsr til disse.

Men det er uhorvelig stor svingradius på disse, så stor at det er irriterende til tider. Så hvis du har trang parkeringsplass så anbefaler jeg ikke C70 i det heletatt :P[/QUOTE

Ved chipping av 2.0T opp til så mye som 250hk bør en vel tenke litt på automatkassa hvis det er det man har. Vet i hvertfall at det er et tema med den jeg allerede har med 193hk. Lurte på å chippe når XC'n ble kjøpt i 2001 og ble da anbefalt å tenke meg om siden jeg har automat, så jeg lot det være.

Svingradiusen kjenner jeg til. XC min er ikke stort bedre. Helt håpløs. Har til sammenligning en Subaru Forester 2010 som man lett kan ta en u-sving omntrent hvor som helst, så noen har ihvertfall kopiert Londontaxienes manøvrerbarhet, om ikke Volvo har tenkt så langt ;-)

Ja sier noe der, men er det noe forskjell på automaten på disse enn på R bilene? Får jo mildere dreiemoment på 2literen, og C70 el kanskje litt lettere enn en xc?

Og ikke dumt om du går for Automat, skulle gjerne hatt det selv ;)

larsverm
15/11/13, 14:51
Gamle Volvoer med bakhjulsdrift har praktisk svingradius, noe det også ble reklamert med til stadighet. Stor forskjell på 240 og S80 på parkeringsplasser.

Hans!
15/11/13, 22:52
Har selv en c70, 2l turbo. Coupe da men går tålig godt. Greit med moment og går fint. God og kjøre og gode vei egenskaper men tårnstag er ett must. Spesielt på cab, da den blir kvikkere på responsen og "skjelver" litt mindre. Angående bsr ppc stg3 på 250hk skal det ikke være noe problem selv med automat da ppcen vistnok har momentbegrensing på biler med automat.