PDA

Vis full versjon : (LØST) V70 2007 - Aktiv bixenon - trykket på knapp for å bytte lysbilde - konstand melding i kjørecomputer



aarnes
13/11/13, 21:33
Altså, jeg måtte jo selvfølgelig trykke etter å ha lest om det i VIDA:

Om man er i feks UK kan man endre retning på de aktive lampene, slik at de ikke justere seg feil vei når man kjører. Det er jo i og for seg bra.
MEN det står i VIDA (Og instrukjsjonsboka) at dette endres ved å holde knappen inne i minst 5 sekunder, og det vil komme opp en melding i kjørecomputer. Noe det gjør.
Problemet er bare at denne meldinga nå har blitt fast inventar "1 nytt meddelande" hele tida, som forteller meg at lysa er programmert for venstre.

Noen som har tips til hvordan jeg får den bort? har forsøkt å nullstille med VIDA, holde knappen inne flere ganger, reset på kjørecomputer etc. den vil ikke gå bort.

Tips tas imot med STOR takk!

HansM
14/11/13, 16:26
Skal jo ikke bli sånn, fikk ikke dette konstant når jeg måtte prøve på samme måte i min.

Prøvd å dra av minuspolen for å se om det kan hjelpe, type "svenskeknapp"
evt. fjerne knappen å sette den på plass igjen, om knappen har hengt seg på noe vis?

Torsen67
14/11/13, 18:28
Kjenner meg igjen, bare måå trykke liksom;-) Sorry aarnes, var ikke mye til hjelp men...

aarnes
14/11/13, 19:03
Får prøve å koble av batteri ved anledning.

aarnes
11/01/14, 21:10
Altså, nå har jeg funnet ut av problemet. tror jeg.
Satt å trykka istad, og så satte jeg den på "högertrafik" istedenfor, da forsvant varslinga og lysene svingte som aldri før.
sannsynligvis har jeg blingsa og trodd at venstretrafikk er riktig siden jeg sitter på venstre side. egentlig ganske flaut, men, og derfor har den varslet hele tida, siden det ikke er default for bilen

Børge Vikebø
13/01/14, 14:15
Ah, egen modus for englandskjøring kanskje?

850GLTsilver
13/01/14, 20:02
Ah, egen modus for englandskjøring kanskje?

Samt Japan, Australia, Indonesia og en hel drøss andre land...:D

aarnes
13/01/14, 20:13
Ah, egen modus for englandskjøring kanskje?


Samt Japan, Australia, Indonesia og en hel drøss andre land...:D

Det er korrekt, men det var jeg klar over.
det jeg som nevnt IKKE tenkte på , var at den skal stå på "Høyretrafik" , og ikke venstre. det er jo ikke så veldig obvius egentlig, bare dårlig forklart syns jeg :p