PDA

Vis full versjon : Startsperre V70 99 modell



Roy-Inge
12/11/13, 13:19
Hei. For ei uke siden skulle jeg ut å kjøre, fikk start, så stoppet bilen igjen og alarm lyset blinker. Har tidligere fått lest av feilkoder, og fikk "P1670 ECM-720A Immobilizer communication Faulty VIN code" Hva betyr faulty vin code? Ringte det lokale Meca verkstedet her og fikk til svar at det er en for ny bil til at de kunne hjelpe meg, ringte nærmeste Volvo forhandler her i området, og fikk til svar, prøv å ta av batteriet i noen timer og sett det på igjen, om ikke dette funker må du komme med bilen til oss, dette hjalp ikke, får heller ikke på kjørelysene. Har også prøvd å låse bilen opp og igjen 3 ganger med nøkkelen i fører døren og med knappen som henger på nøkkel knippet. Er det noen som har tips for hva jeg kan prøve videre, eller er det eneste mulighet at Volvo verkstedet må hjelpe meg?

jerognal
12/11/13, 23:05
Har hatt feil på startsperren sjøl en gang og det var kun Volvo som kunne låse opp og kode om igjen hele dritten. kostet meg 3200,-....:mad:

Roy-Inge
13/11/13, 23:58
Javel :( Håper jeg ikke må betale noe mye mer enn det. Kan jeg spørre, fikk du til å slå på lysene på bilen når det skjedde? Jeg får ikke til å skru på lysene.

jerognal
14/11/13, 09:21
Det husker eg ikkje. på min gikk alarmen av en eller annen grunn og startsperren koblet inn. Starteren gikk iallefall ikkje.

JH480
14/11/13, 10:00
Har du skadet nøkkelen din? Det kan virke som om den ikke klarer å lese "RFID" brikken i nøkkelen din.
Prøv å skru på tenningen, vent til ABS/tracks lampen har slukket, så starter du bilen.

Evt. kan du prøve å montere en motorhjerne fra en 850, uten startsperre. hhv. 10V og 20v hjerne. avhengig av hvilken motor du har.

Dersom du låser opp bilen med nøkkel, (ikke med fjernkontroll) skal bilen være helt død. Det sitter et eget rele i "fjernkontroll/alarmreleet" som også fungerer som startsperre.

Roy-Inge
14/11/13, 12:02
Nei, har ikke skadet nøklene ikke så jeg vet iallefall kan kanskje være batteriene i fjernkontrollen som er dårlige?, har 2 sett og ingen av de funker. Har prøvd det du skriver JH480, men den vil ikke gå uansett. Ringte Volvo i går, og de sier jeg må ha begge nøklene med, håper det er så "lett" at det er den brikken i nøkkelen som er feilen.

jerognal
14/11/13, 18:06
Uansett om du skifter brikken i nøkkel, så må volvo kode om dritten og det er ikke gratis. Beste hadde vært om hele startsperren kunne deaktiveres.... men vet ikke om det er mulig.

Roy-Inge
14/11/13, 18:22
Ja sant det du skriver, har lest meg opp andre plasser på nettet, leste en plass det var en som snakka om at han hadde fjerna den, men leste ikke mer enn det. Håper jeg ikke må betale så mye mer enn det du betalte jerognal.

locked
16/11/13, 12:56
Prøv å skift antenneringen som står rundt tenningslåsen (den med lys i). Kjent at den gir seg, treng heller ikkje programmering så du kan låne naboen sin :)

Roy-Inge
16/11/13, 23:23
Håper det kun er den som er gåen, har valgt å ikke gjøre noe mer feilsøking, da jeg overlater det til Volvo. Men takk for tipset :)

Roy-Inge
26/11/13, 18:10
Fikk telefon fra merkeverkstedet forrige torsdag, det var kun ei sikring som var gåen på startsperra. 1200,- ble det for den.

bortstun
27/11/13, 14:05
Håper det var pris med feilsøking. Hvis ikke var det en jæv.. dyr sikring. :-)

Roy-Inge
28/11/13, 23:00
Var vel med feilsøking ja, men uansett, ble ei dyr sikring! :p