PDA

Vis full versjon : Batteridrevet muttertrekker



Lasse R
11/11/13, 17:03
Hei,
Vurderer å kjøpe en batteridrevet muttertrekker, er det noen som har dette som har anbefalinger å komme med?

henrik940
11/11/13, 17:12
http://www.xn--verkty-fya.no/elektroverktoy/trekkere/muttertrekker/bosch-muttertrekker-gds-18-v-li-ht-solo-l

Christian
11/11/13, 17:47
Jeg har den store fra DeWalt og er meget fornøyd med den! :D

Lasse R
11/11/13, 18:09
Har tittet litt på den Bosch'n og en Panasonic som visstnok skulle være bra, hmm.

DeWalt ja. Hva ligger den på i pris?

Hadde vært utrolig deilig å hatt, både privat og i jobb ;)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Christian
11/11/13, 18:21
Har tittet litt på den Bosch'n og en Panasonic som visstnok skulle være bra, hmm.

DeWalt ja. Hva ligger den på i pris?

Hadde vært utrolig deilig å hatt, både privat og i jobb ;)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Den jeg har er tilsvarende denne; http://www.dewalt.no/powertools/productdetails/catno/DCF889N/

http://www.dewalt.no/ProductImages/imports/EU_Images/Dewalt/1745267_DCF889N.jpg

Kjøpte komplett koffert, med enhet, to batterier, og lader. Betalte 4200,- over disk, fikk sikkert ingen rå handel men jeg liker å kjøpe over disk.

Lasse R
11/11/13, 21:04
Ok, den var jo ganske så kraftig så den burde jo gjøre jobben: )

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Christian
11/11/13, 21:06
Jeg er dritfornøyd med den, den er/kan være litt tung men det må den jo bli når den er så sterk.
Syns alt i alt den er konge å jobbe med.

jauda
16/11/13, 13:13
Jeg har denne http://www.sykkelboden-nett.no/products/gebe-muttertrekker-l1860-oppladbar-12-18v sammt har mange venner/kollegaer som har bruker den. Fantastisk bra i forhold til pris,bytter lett 15-20 hjul på ett batteri,bør brukes med momentstaver da jeg har rivd hjulbolter med den.

Martin.S
16/11/13, 14:10
Har Wurth sin batteritrekker i servicebilen min. Er i grunn god fornøyd med den. Den er smidig og ganske lett, men sammtidig sprek. Lang batteri tid og kort lade tid på batteriene.
Trekker bolter fra M12 til M16 såpass bra til at det nesten ikke er behov for å dra noe mer på de, selv på de maskinene jeg jobber med.

LINK (http://nettbutikk.wuerth.no/maskiner/batterimaskiner/muttertrekker-sumake-ew-1941l)

Det står: "Leverer imponerende kraft opp til 610 Nm". Vet ikke helt om det stemmer, men er god fornøyd med kraften i den.

Espen Title
23/11/13, 09:51
"Blå" Bosch funker også meget bra :)

chbre
23/11/13, 10:22
har alt av batteriverktøy i blå bosch 18v serien, utrolig bra utstyr, har hatt dette siden 3-4 uker etter serien ble lansert, ingen problemer med noe av utstyret, kan nevne at jeg har stor og liten muttertrekker, vinkelsliper, 2 driller, bajonett,stikk og sirkelsag, lommelykter til å ha på batteriene, 8-9 batterier, og har ikke tatt livet av noen av batteriene enda,
konge verktøy:D bruker ikke noe annet lenger, siden det er så greit med bosch'en

chbre
23/11/13, 10:26
anbefaler og handle fra toolstop:) konge service

Tommy Skaug
26/11/13, 21:58
har alt av batteriverktøy i blå bosch 18v serien, utrolig bra utstyr, har hatt dette siden 3-4 uker etter serien ble lansert, ingen problemer med noe av utstyret, kan nevne at jeg har stor og liten muttertrekker, vinkelsliper, 2 driller, bajonett,stikk og sirkelsag, lommelykter til å ha på batteriene, 8-9 batterier, og har ikke tatt livet av noen av batteriene enda,
konge verktøy:D bruker ikke noe annet lenger, siden det er så greit med bosch'en

Litt OT, men får man kjøpt løse sånne batterier til blå bosch noen stann?

chbre
26/11/13, 21:59
Toolstop.co.uk

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Martin.S
27/11/13, 19:51
Testa en ny modell fra Panasonic på jobb i dag. Den var HEFTIG. Dro til en M18 bolt med 450nm med momentnøkkel, og skrudde den ut igjen med batteritrekkeren som ingen ting. Skulle vist være god for 500nm. Det er første gang jeg har følt en batteritrekker kunne erstatte 1/2" luft-trekkeren.

Var litt stiv pris på den, men det tror jeg den nesten er verdt.

Øyvind G
27/11/13, 19:57
Har du planer om å legge litt penger i en skikkelig en, så kan jeg anbefale Makita. Både muttertrekker og batteridrill fra Makita er noe av det beste du får!

Dan Bay-Johansen
27/11/13, 21:43
Har du planer om å legge litt penger i en skikkelig en, så kan jeg anbefale Makita. Både muttertrekker og batteridrill fra Makita er noe av det beste du får!

Jeg kan skrive under på den! Har en 18v drill privat og av de jeg har vært borti liker jeg absolutt den best (brukt Bosch, metabo, Hitachi, dewalt, milvaki?, aeg ++)!

Tidl. daain83.

Christian
27/11/13, 21:45
Jeg kan skrive under på den! Har en 18v drill privat og av de jeg har vært borti liker jeg absolutt den best (brukt Bosch, metabo, Hitachi, dewalt, milvaki?, aeg ++)!

Tidl. daain83.

Milwaukee. :p

chbre
27/11/13, 21:45
Har makita muttertrekkere ombord på jobb, kan ikke si jeg er så særlig imponert, basen til batteriet har begynt å løsne på begge to, og de er bare 1 år gamle

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Dan Bay-Johansen
27/11/13, 21:53
Milwaukee. :p

What he said :-P haha, stod helt stille!!

Tidl. daain83.

Tinnsoldaten
30/11/13, 17:57
Har en liten og lett Hitachi 18v i firmabilen. Veldig hendig til monteringsarbeid, men den blir for pinglete til mye av det jeg trenger den til. Altså montere sammen traverskraner med M16-M24. Den har blitt mishandlet en del, og begynner å bære preg av det.
Vi har også en svær Hitachi på fellesen, den tror jeg du kan rive av det meste med. Rett og slett brutal, men ganske så stor og tung.

Martin.S
30/11/13, 19:02
Har makita muttertrekkere ombord på jobb, kan ikke si jeg er så særlig imponert, basen til batteriet har begynt å løsne på begge to, og de er bare 1 år gamle

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Må si meg enig der allså.

Hadde det på gamle jobben og var ikke noe særlig tak i den. Hadde også makita driller av den kraftigste typen og de ble bytte ut hver andre måned. Da var giret i de helt ferdig. Så ble slutt på makita.
Mulig de ble brukt litt hardt. Og de ble brukt MYE, men det skal jo være bra greier.

aarnes
01/12/13, 17:51
Jeg har en Hitachivariant 14,4V , den gjør all jobben jeg har behov for å få gjort, veldig fornøyd.

WR14 DBSL heter den

Eneste grunnen for at det ble den, er fordi jeg har en drill i samme serie, så de bruker samme batteri.

Det finnes jo mange varianter ute å går, hvis du primært skal bruke til bil trenger du jo ikke noe som takler 500nm... mtp at en hjulbolt burde strammes på ca 120 ;)

Martin.S
01/12/13, 17:58
Jeg har en Hitachivariant 14,4V , den gjør all jobben jeg har behov for å få gjort, veldig fornøyd.

WR14 DBSL heter den

Eneste grunnen for at det ble den, er fordi jeg har en drill i samme serie, så de bruker samme batteri.

Det finnes jo mange varianter ute å går, hvis du primært skal bruke til bil trenger du jo ikke noe som takler 500nm... mtp at en hjulbolt burde strammes på ca 120 ;)

Ting har ofte en tendens til å sette seg, samme om man har dratt til med 100 eller 500nm. Så da skader det ikke med litt kraft.

aarnes
01/12/13, 18:01
Ting har ofte en tendens til å sette seg, samme om man har dratt til med 100 eller 500nm. Så da skader det ikke med litt kraft.

En ting er å løsne det som sitter, men det går andre veien og ;) er du litt ivrig og drar til med en som klarer 500nm så kan det fort gå gæli, men det blir jo det samme med luftdreven trekker.

Martin.S
01/12/13, 18:06
En ting er å løsne det som sitter, men det går andre veien og ;) er du litt ivrig og drar til med en som klarer 500nm så kan det fort gå gæli, men det blir jo det samme med luftdreven trekker.

Det har med hvor dyktig og erfaren mekaniker du er. Jeg har ikke noe problem med å skru små skruer med muttertrekker, går til alt den. Bare å ha litt følelse med verktøyet og vite når man skal gi seg.

Men det er ikke det denne tråden handler om. Det var erfaringer, og i mine øyne så er mest kraft for penga det beste kjøpet.

Marius
01/12/13, 22:16
jeg har to forskjellige panasonic muttertrekkere og det jeg syns er positivt med de er størelse og vekt, de er kanskje ikke markedets sterkeste men de er små og nette og kommer stort sett til over alt, det som de ikke klarer å løsne tar du fint med en latman for så å skru resten med trekkern.

for meg teller vekt og størelse mere enn kraft, styrken har man i arma uansett :cool:

Liland
09/12/13, 05:27
Vi har dewalt og makita ombord. Dewalten er litt stor og tung og (alikevell bare) soso batterivarighet. Makitaen er litt svak så tar alltid dewalten.
Har ingen erfaring selv men 'miluwakee' skal være bra.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

turb00le
09/12/13, 05:59
Det jeg har vært borti av milwaukee har vært klumpete. Men drillen kan sikkert brukes som winch også.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Lasse R
27/05/15, 06:59
Nå har det jo gått litt tid, og jeg har enda ikke fått surra meg tiol å få kjøpt meg noen trekker.. Noen med gode annbefalninger?

Morgis
27/05/15, 07:46
Bruker daglig makita muttertrekker på jobb. Fungerer bra,

Vurderer selv blå bosch.

Lasse R
27/05/15, 09:46
Den lille eller den store da?

Morgis
27/05/15, 12:00
mistenker det er den lille 230nm

aarnes
27/05/15, 12:17
Jeg solgte akkurat en Makita muttertrekker, den store varianten, til gi-bort pris.

Uansett, jeg kjøpte en mindre variant, på 280nm. den veier halvparten og størrelsen er halvparten av den store.
jeg har ikke behov for 450nm når jeg skifter hjul ;)

Dra innom tools på kalbakken, de har gode priser på slikt om dagen.

Lasse R
27/05/15, 12:56
Kjøpte du Makita da?

Vært bortom der en del å sett på diverse.. Har tenkt litt på den lille til Milwaukee . Snerten 18v -5Ah

aarnes
27/05/15, 13:59
ja, kjøpte makita.
har en del annet verktøy i 18V så da er det kjekt å bare kjøpe soloverktøy

volvo242
27/05/15, 16:22
makita, helt klart... som aarnes sier, kjøper du makita så kan du kjøpe alle maskinene løse! hvis du da har en 18v muttertrekker, så kan du kjøpe til en skrumaskin f.eks til under 1500 kr og bruke samme batterier!
dewalt har en 3-4 typer batterier som ikke går om hverandre

Lasse R
27/05/15, 16:26
Hva måtte du ut med for makitaen da, aarnes?

HansOla
27/05/15, 17:41
Kan selv anbefale Makita. Har den store på 450nm og den holder i massevis. Har ikke prøvd andre merker, men føler ikke at jeg har behov for.. storfornøyd med den. Fikk den billig på gausdal landhandleri, fordi vi kjøpte driller i tillegg. tror det ble 1300kr for muttertrekkern i tillegg :) Grei deal!

aarnes
27/05/15, 21:35
Hva måtte du ut med for makitaen da, aarnes?

Ca 2000kr for maskinen solo.
ingen kampanje på sett med lader og batteri denne gangen.
kan forøvrig anbefalle www.prohandel.no og www.verktoymannen.no - laangt billigere enn å kjøpe det over disk.

Liland
28/05/15, 09:47
http://www.xn--verkty-fya.no/elektroverktoy/trekkere/muttertrekker/milwaukee-m18-ciw12-502c-1-2-muttertrekker

Denne har jeg lyst på, men sliter med å betale så mye for å skru hjulbolter [emoji14]

A.Liland

aarnes
28/05/15, 10:00
Det som også er viktig for meg er ladetid.
Makita bruker 36min fra tomt til fulladet 4.0Ah batteri.
Milwauke kan skryte på seg 80minutter. det er ganske mye lenger.
Såvidt jeg vet er det ingen som har kortere ladetid enn Makita.

Lasse R
28/05/15, 10:22
http://www.xn--verkty-fya.no/elektroverktoy/trekkere/muttertrekker/milwaukee-m18-ciw12-502c-1-2-muttertrekker

Denne har jeg lyst på, men sliter med å betale så mye for å skru hjulbolter [emoji14]

A.Liland

Jeg sliter litt med det samme.. derfor prøver jeg å få jobben til å betale for meg men de mener jeg klarer meg med luft! :P Noe som i grunn stemmer, men hadde vært fint med en sånn på batteri når en er langt unna servicebilen :P

Liland
28/05/15, 10:40
Luftverktøy har jeg ikke sansen for i det heletatt, batteri er vel helt på høyde med trykkluft til vanlig bruk. Og mye enklere.

A.Liland

Lasse R
03/02/16, 07:31
Etter mye om og men så endte valget på Milwaukee M18 BIW12-402C kompakt 1/2"

Spent på å få testet denne når jeg får den

sekse
03/02/16, 14:04
Har Milewaukee jeg også, MEGET fornøyd :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lasse R
03/02/16, 17:00
Ser veldig bra ut. Ligger på lading nå. :)

locked
07/12/16, 21:04
Eg har liten makita muttertrekker, den er ikkje så sterk men den er liten og lett og kjem til over alt :-)

DTW281 heiter den.

Lasse R
07/12/16, 21:34
Kjøpte den lille til milwaukee og er veldig fornøyd med den ;)