PDA

Vis full versjon : bakluke v70n 2003



torwith
10/11/13, 22:21
Jeg har en v70 der den elektriske sentrallåsen på bakluken har sluttet å virke. selvsagt i låst posisjon. Hvordan får jeg åpnet den manuelt?

FroBe
10/11/13, 23:36
Jeg har boret et hull i baktrekket der meningen var å lage til en mekanisme eller montere en snor man kunne trekke i for å låse opp bakluken innefra, men har ikke fullført dette.
Ved hjelp av en lykt og et tynt langt skrujern skal jeg vel likevel kunne pirke opp låsen, men synes å huske at jeg måtte finne hvor hullet kunne bores med baktrekket avmontert.

torwith
11/11/13, 09:45
Så det er ingen "lett" måte å få opp luka uten å skjære hull i baktrekket?

FroBe
11/11/13, 10:28
De vanligste årsakene til problemer med låsen i baklukene er disse: Vann som fryser (i låsen eller på lister), eller ledninger til bakluka som ryker i hengslene i taket.

Derfor bør man sjekke dette først før man går til angrep på baktrekket.

torwith
11/11/13, 11:56
De vanligste årsakene til problemer med låsen i baklukene er disse: Vann som fryser (i låsen eller på lister), eller ledninger til bakluka som ryker i hengslene i taket.

Derfor bør man sjekke dette først før man går til angrep på baktrekket.


Men, min luke er låst i nedposisjon/lukket. Derfor er jeg litt "låst" :-) med tanke på måter å åpne bakluka for reperasjon. Kjippt å kutte opp baktrekket vis dette kan unngås.

FroBe
11/11/13, 12:37
Du kan kikke på denne tråden (http://forum.vccn.no/showthread.php?51021-Bakluke-i-vrangl%C3%A5s) om det er noen tips du kan bruke.