PDA

Vis full versjon : røk 3.gir. masse lyder "/



Steffen91
10/11/13, 17:05
var ute å kjørte med bilen for et par uker siden.. og i et pådrag sa det pang, så hadde jeg ikke 3gir lengre "/
etter det kom det en ugjevn klunke lyd, som blir hissigere ved turtall.. har ikke mulighet til å åpne kassa eller bytte.. er litt langt hjemme fra.
lurer vel helst på hva lyden mest sansynligvis er, vil tro det er fler som har tatt 3.giret på ei volvo kasse ..men er m47 btw.
det står på om jeg tør å kjøre oslo-kristiansand neste helg :Pta

vanskelig å forklare "/ takker for svar :)

gl740turbo
10/11/13, 17:21
Du må ikke kjøre!! Du står tilslutt igjen med null gir.

Deler ligger nå løst i girkassen og ved en hump eller hull i veien kan disse løse delene hoppe opp å ødelegge mer.

Jeg har knust 4stk og byttet de ikke før jeg kun hadde 1og4 gir igjen, men gikk som regel kort tid fra 3gir røk til resten røk.

Steffen91
10/11/13, 17:29
motatt! :P
da var ikke det noe å lure på lengre :)

Marius Skau
10/11/13, 18:09
Bare kjør :)
Kassa må byttes uansett. Kjørt Oslo-Bodø for mange år siden. Mista 3gire på Lørdagen i Oslo sentrum. Brukte bilen like mye frem til Onsdagen påkommende uke og så kjørt hjem :) Mista 4gir på turn hjemmover. Men det gikk :*)

gl740turbo
10/11/13, 20:56
Vil påstå å si at det er galskap at du Marius sier han kan kjøre. Fordi du hadde flaks kan det skje alvorlig ulykke om noe skulle låse seg på bilen hans.

Ikke kjør selv om det kanskje kan gå bra!!! Ikke utsett deg eller andre for fare fordi det kanskje går fint ;)

Øyvind G
10/11/13, 21:00
Hva har han egentlig å tape ved å kjøre hjem?

Siden det klunker hele tiden så er det kanskje litt risikabelt, men hvis delen(e) ligger i bunn er kjangsen for at det skjer noe ganske liten.

gl740turbo
10/11/13, 21:39
Ok, jeg tenker gjerne litt drøyt men hva er fartsgrensen store deler av den strekningen og hvor mye biler? 80km/t og i snitt en del biler. Om noe skjer skal ikke jeg være den som har sagt at han bare kan kjøre!

Dette er opp til deg som har bilen, men jeg mener det lureste er å unngå å kjøre.

larsverm
10/11/13, 22:19
Kan det skje at løse deler låser kassa i fart så det blir en farlig, uventet bråbrems?

gl740turbo
10/11/13, 22:29
Kan det skje at løse deler låser kassa i fart så det blir en farlig, uventet bråbrems?

Ja, og dette av erfaring selv... Skjer som sagt ikke ALLE men hvorfor utsette seg selv eller andre for fare? Det kan være alt ifra ett lite hull i veien eller ett kommelokk ;)

skurk
11/11/13, 05:14
Sikkert ikke noe problem å kjøre,men kan ikke garantere at du ikke må ha berging i løpet av turen.
Har sjøl kjørt 20 mil med et svært høl i kassa og kun 4.gir som funka.
Hadde en kompis som kjørte bak og dytta ut fra lyskryss og hver gang farten ble under 40kmt.
I verstefall så låser kassa seg og det kan jeg forsikre deg om at er helt enormt ubehagelig...prøvde det med en bmw,men det var min feil.