PDA

Vis full versjon : Aarnes : V70 2007 D5



Sider : 1 [2]

aarnes
24/03/14, 22:00
Både proparts og scantech har jeg hørt mye rart om. :p
Men man må vel bare prøve selv for å være sikker.

Jepp - og det er jo garanti på det så vi får bare håpe

Daniel V
25/03/14, 15:37
Jeg har brukt noe proffesional parts. Noe har vært bra, og noe har vært helt rævva. Bærearmene deres har ikke vært noe å rope hurra for.

gaupe
25/03/14, 16:02
At det plutseleg dukka opp ein proparts når Scantech gjekk konk, høres jo ikkje akkurat ut som ein samantreff.

aarnes
25/03/14, 19:03
At det plutseleg dukka opp ein proparts når Scantech gjekk konk, høres jo ikkje akkurat ut som ein samantreff.

Proparts har da eksistert lenge før scantech gikk konkurs.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Christian
25/03/14, 23:58
Wow, kom over dette.. Så billig at det frister å prøve. :p

http://www.getech.se/sv/supersale/volvo/v70-01-07/supersale-originalbromssats-4-hjul.html

Daniel V
26/03/14, 15:25
Haha, det var jo sykelig billig! :p

aarnes
26/03/14, 19:40
Wow, kom over dette.. Så billig at det frister å prøve. :p

http://www.getech.se/sv/supersale/volvo/v70-01-07/supersale-originalbromssats-4-hjul.html

hvorfor poster du reklame i tråden min? :p

Christian
26/03/14, 23:53
Haha, vi var jo så godt igang med prat om billige bremser :D

aarnes
27/03/14, 00:02
Var vi? :P

Daniel V
28/03/14, 12:40
Reklame faktisk :p

aarnes
30/03/14, 14:04
Vel, bilen ble som en drøm å kjøre etter bytte av delene nevnt tidligere.
Hjullageret på høyre side hadde gjort jobben sin for å si det sånn.

Idag har jeg endelig fått på sommerhjul, jeg syns det ble meget kledelig.
Meeen, det ble ikke no mer behagelig å kjøre :p ekstremt mye sporing, og bilen er så stiv at jeg kjenner grus som ligger i veien her. man må visst lide for skjønnheten har jeg hørt...

Et bilde foreløpig. skal få tatt fler etterhvert

http://aarnes.me/v70/felger/2014-03-30 14.51.40.jpg

Volvo-turbo
30/03/14, 14:44
Det ble fint :) sikkert topp å kjøre på trikkeskinner og brostein nå.

Øyvind G
30/03/14, 16:19
Det ble helt riktig! :)

Nero
30/03/14, 17:28
Ble veldig bra, hva slags dimensjon er det på dekka?

Torsen67
30/03/14, 19:00
Ble meget kledlig ja. Hvilke loadindex har du? Er det 98xl så blir det stivt ja.

TommyG
30/03/14, 19:18
Se der ja, de ble veldig bra

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

aarnes
30/03/14, 20:13
Det ble fint :) sikkert topp å kjøre på trikkeskinner og brostein nå.
Takk takk. Hehe jeg kjører ikke på trikkeskinner og brostein med den bilen. der er det 850en som får gjennomgå ;D


Det ble helt riktig! :)
:)


Ble veldig bra, hva slags dimensjon er det på dekka?
235x40x18 Pirelli P Rosso


Ble meget kledlig ja. Hvilke loadindex har du? Er det 98xl så blir det stivt ja.
91Y tror jeg


Se der ja, de ble veldig bra

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

:) :)

Daniel V
31/03/14, 16:58
Ble veldig flott ja! :) Har alltid vært litt i tvil om jeg liker de felgene eller ikke, men dette ble bra! :)

Tenkt noe på å få satt på lakkerte skvettlapper eller? :) Jeg synes det er kledelig så lenge de er i bilens farge :)

aarnes
31/03/14, 18:00
Ble veldig flott ja! :) Har alltid vært litt i tvil om jeg liker de felgene eller ikke, men dette ble bra! :)

Tenkt noe på å få satt på lakkerte skvettlapper eller? :) Jeg synes det er kledelig så lenge de er i bilens farge :)

Jeg var selv litt i tvil - men angrer ikke nå!

Ang skvettlapper; har tenkt tanken og slått den fra meg. på S60en brukte jeg fire skvettlapper i året pga innkjøringa på jobb, så det blir ikke tema her. skal dog ha "vanlige" altså ikke lakkerte.

aarnes
01/04/14, 15:45
Gårsdagens oppdatering:
Holder til iPad Mini. har sett meg lei på TomTom med utdaterte kart og en horribel pris for vedlikehold, så etter tips fra Per har jeg installert NavFree som foreløpig gjør jobben sin svært godt.
Personlig syns jeg det ble ganske greit med iPaden der - akkurat perfekt avstand for å trykke og perfekt innsynsvinkel.

Koblet også til usb/aux kabel på GROM´en, som jeg la i oppbevaringsrommet ved siden av stereo. USB gir kun lading - men det holder siden det er konstantstrøm på den.

http://aarnes.me/v70/interior/brodit.jpg

TommyG
01/04/14, 16:19
Hvorfor ikke koble lyd og fra nettbrett til Grom?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

aarnes
01/04/14, 16:21
Hvorfor ikke koble lyd og fra nettbrett til Grom?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Fordi jeg bruker telefon på BT - ingen telefon på nettbrett


Sent from my iPhone using Tapatalk

TommyG
01/04/14, 16:36
Spotify på nettbrettet? Lettere å skifte sang på større skjerm. Siden den likevel henger der tenker jeg

aarnes
01/04/14, 17:30
Spotify på nettbrettet? Lettere å skifte sang på større skjerm. Siden den likevel henger der tenker jeg

Jo men da blir blåtann koblet til nettbrettet, og ikke telefonen, og da blir det litt vanskelig å benytte talefunksjonen på telefonen over høyttaler

Per Turbo
01/04/14, 22:13
Kommer til å gjøre samme løsning der :) iPad på aux og iPhone på bluetooth. Sier seg litt selv ;)

Lars R
06/04/14, 20:50
hvor har du fått tak i den opad holderen? er det slik som bare er klipset i grillene til ventileringen? :)

aarnes
06/04/14, 21:05
hvor har du fått tak i den opad holderen? er det slik som bare er klipset i grillene til ventileringen? :)

www.brodit.se
De fleste forhandlere for mobiltelefoni i Norge skaffer.
ta kontakt med t-handel.no så kan de sette deg i kontakt med en forhandler i ditt område.

Den er skrudd fast på ProClip fra brodit.se

Straydog
11/04/14, 19:46
Ble ekstremt pent med sommerfelger. Gleder meg til å få mine Nebula på min!

Sjakalen
11/04/14, 20:57
Kul bil du har fått deg a Aarnes :)

aarnes
11/04/14, 21:05
Ble ekstremt pent med sommerfelger. Gleder meg til å få mine Nebula på min!

Ja jeg syns også det :) du får slenge ut bilde når du har fått de på :-)


Kul bil du har fått deg a Aarnes :)
Jo takk, :)

aarnes
22/04/14, 19:36
En stund siden det har vært noen store oppdateringer her, men idag fikk jeg en pakke i hus:

http://aarnes.me/v70/interior/IMG_0922.JPG

http://aarnes.me/v70/interior/IMG_0923.JPG

Første ting å gjøre etter jobb var å montere de, og det var en drøm å få et komplett premiumanlegg med sub i bilen igjen.
De to gamle frontelementene sitter spola helt dønn fast på , så noe feil var det garantert der.

Per Turbo
22/04/14, 23:11
Bra det ordnet seg!
Beklager ventetida :)

TommyG
05/05/14, 20:56
har du noe bilde av hvor du har montert microfonen til blåtannen din?

aarnes
06/05/14, 08:42
har du noe bilde av hvor du har montert microfonen til blåtannen din?

Ikke for hånd, men den sitter over speilet , på den lille flata.

aarnes
21/05/14, 13:05
Dagens lille oppgradering..

Emblemer av:

http://aarnes.me/v70/upload/picture6.jpg

Nytt emblem på:

http://aarnes.me/v70/upload/picture5.jpg
http://aarnes.me/v70/upload/picture4.jpg

mrstfu
21/05/14, 16:02
Det er ganske fornøyelig hvor lite forenelig ravekulturen virker med Volvo som symbol. Liker kontrastene:D

aarnes
22/05/14, 21:51
Bestilte litt deler fra volvopartswebstore.com på Mandag, de ble sendt igår og er forventet utlevert med Fedex allerede i morgen.
Prisen i US står først, og Biliapris til slutt (fornøyd mrstfu?, pass deg ellers banner jeg deg for kverrulering)
Frakt kom på 267kr og mva kommer i tillegg, men fortsatt ca 1000kr spart...

*Skvettlapper foran/bak (380kr/976kr)
*Utslagsbegrensere (jeg har en annen type en alle andre, endring på 2007 modell som ikke er å oppdrive andre steder enn Volvo) (200kr/370kr)
*Vindusviskere foran/bak (310kr/650kr)
*Kupefilter (214kr/540kr)

mrstfu
22/05/14, 22:03
Volvo er tydeligvis veldig billige på skvettlapper... eller har du blanda?

aarnes
22/05/14, 22:11
Volvo er tydeligvis veldig billige på skvettlapper... eller har du blanda?

Hæ? 976kr for foran og bak på Bilia, 380kr fra US...

mrstfu
22/05/14, 22:18
Hæ? 976kr for foran og bak på Bilia, 380kr fra US...

Du mener det?


Prisene på Bilia, MED rabatt står først, etterfulgt av prisen fra US.
Frakt kom på 267kr og mva kommer i tillegg, men fortsatt ca 1000kr spart...

*Skvettlapper foran/bak (380kr/976kr)

aarnes
22/05/14, 22:21
Bestilte litt deler fra volvopartswebstore.com på Mandag, de ble sendt igår og er forventet utlevert med Fedex allerede i morgen.
Prisen i US står først, og Biliapris til slutt (fornøyd mrstfu?, pass deg ellers banner jeg deg for kverrulering)
Frakt kom på 267kr og mva kommer i tillegg, men fortsatt ca 1000kr spart...

*Skvettlapper foran/bak (380kr/976kr)
*Utslagsbegrensere (jeg har en annen type en alle andre, endring på 2007 modell som ikke er å oppdrive andre steder enn Volvo) (200kr/370kr)
*Vindusviskere foran/bak (310kr/650kr)
*Kupefilter (214kr/540kr)

Nuff said´

mrstfu
22/05/14, 22:36
Nuff said´

http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/490440/resized_the-most-interesting-man-in-the-world-meme-generator-i-don-t-always-lock-threads-but-when-i-do-it-s-because-people-were-talking-about-my-mod-power-abuse-4cf47f.jpg

aarnes
22/05/14, 22:46
http://cmemes.com/wp-content/uploads/2012/11/barack-obama-deal-with-it-on-the-phone-meme.jpg

mrstfu
22/05/14, 22:51
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/1352.jpg

aarnes
22/05/14, 23:00
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/1353.jpg

mrstfu
22/05/14, 23:06
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/16.png

gaupe
23/05/14, 09:17
Forsiktig no gutar, eg har større pisk ;)

mrstfu
23/05/14, 09:29
Forsiktig no gutar, eg har større pisk ;)

Not for long, forhåpentligvis?

Jeg føler meg såpass trygg på å spamme tråden til Aarnes fordi jeg vet at han bare sletter etter sitt eget forgodtbefinnende.... og akkurat dette må han gjerne slette.

aarnes
04/06/14, 12:44
Bytta utslagsbegrensere igår, tar fortsatt i hjulbuen.
syns det er helt fantastisk - originale felger, med dekkene som Volvo anbefaller, på helt originalt understell, med nye originale utslagsbegrensere.
er fristet til å sette på 5mm spacere

gaupe
04/06/14, 12:45
Bytta utslagsbegrensere igår, tar fortsatt i hjulbuen.
syns det er helt fantastisk - originale felger, med dekkene som Volvo anbefaller, på helt originalt understell, med nye originale utslagsbegrensere.
er fristet til å sette på 5mm spacere

Tar i orginalt på P2R....

aarnes
04/06/14, 12:51
Tar i orginalt på P2R....

Får late som jeg har en R da... :P

Torsen67
04/06/14, 17:50
Skru ut begrenserene og legg en eller to skiver i mellom på boltene. Jeg la en på min. Hjalp noe, men må nok ha to skiver hører jeg.

aarnes
04/06/14, 19:42
Skru ut begrenserene og legg en eller to skiver i mellom på boltene. Jeg la en på min. Hjalp noe, men må nok ha to skiver hører jeg.

Som nevnt tidligere, jeg har 2007 modell og således en annen type utslagsbegrensere enn dere andre, så her er det ikke mulig å legge på noen skiver desverre.

Texascom
05/06/14, 05:48
Får late som jeg har en R da... :P

Det ekke lov :p

C.Erstad
05/06/14, 07:50
Bytta utslagsbegrensere igår, tar fortsatt i hjulbuen.
syns det er helt fantastisk - originale felger, med dekkene som Volvo anbefaller, på helt originalt understell, med nye originale utslagsbegrensere.
er fristet til å sette på 5mm spacere

Pleier du og kjøre i rundinger med full sving hele tiden?
Aldri sett på at det tar borti som et problem. De gjør det uansett og skal gjøre det :)

mrstfu
05/06/14, 09:13
Samma mef firmabilen. Sprell ny med originale, fabrikksmonterte sommerdekk, subba fremdeles ved full sving.

aarnes
05/06/14, 11:49
Pleier du og kjøre i rundinger med full sving hele tiden?
Aldri sett på at det tar borti som et problem. De gjør det uansett og skal gjøre det :)

Nei, men feks når du skal parkere et sted, eller kjøre ut i en 90graders vinkel.
Det er ikke noe PROBLEM, det irriterer meg bare grenseløst.

gaupe
06/06/14, 14:49
Pleier du og kjøre i rundinger med full sving hele tiden?
Aldri sett på at det tar borti som et problem. De gjør det uansett og skal gjøre det :)

Parkeringshus er ein klassiker, der har ein kompresjon og sving samtidig.

morrun
07/06/14, 20:39
Hei.
Tidigere i tråden blir det snakket om disse lampene i tåkelyktene framme, og det er vel de du monterte på V70`en? Noen som vet om de "smetter" lett inn på en 07 XC90, eller må det kuttes og tilpasses?
http://www.dioder.no/nettbutikk/biler/vanntett/led-kjorelys/2322

aarnes
20/06/14, 09:05
Morrun: det vet jeg desverre ikke.

Når vi er inne på dette med DRL.. nå har jeg ikke det lenger.
igår kveld, kom kjørende på Ring3 mellom Sinsen og Storo vestover. plutselig dukker det opp en forbanna veiarbeidskjegle midt i veien. hadde ikke sjangs til å svinge unna, det var enten betongklossene som skiller veien, eller få den midt under bilen. resultatet ble at jeg kjørte delvis over den, skrapa opp leppa og hele drl-lampa på høyre side ble dratt tvert av. den ligger på ringveien et sted.
har sendt mail til SVV, de bør jo komme opp med erstatning for dette. deres ansvar å fjerne dritt i veibanen? ringte til OPD og de var klar over at den lå der, og hadde folk på vei, men.
så da blir det å sette inn de originale lampene igjen.

TommyG
20/06/14, 13:47
Det er surt. Jeg er enig i at de burde ta ansvar og betale erstatning, men om de gjør det er en helt annen sak.

aarnes
20/06/14, 18:23
Nå klarte attpåtil naboen å kjøre inn i meg og! "glemte å sette på håndbrekket" og trilla inn i meg. litt lakkrester fra han på en ryggesensor og noen skraper på bakfanger. kan polere bort 98% av det. Føler det blir litt feil å lage noen stor sak ut av det da.
*sukk*

mrstfu
20/06/14, 18:34
Skvis han for en tusenlapp eller to i produkter, lett måte å fikse en kjip sak på. Gjorde samma på Turid for noen år siden, blei påkjørt bakfra, og enestw skaden havna på dekorlista på bakfangeren. Tok to tusen for skaden, kjøpte en lakkboks til 150 på Torshov, og deretter en kebab.

degocostly
20/06/14, 21:19
Får håpe uflaksen er over nå da :-)
Veldig pen bil du har

aarnes
20/06/14, 21:21
Skvis han for en tusenlapp eller to i produkter, lett måte å fikse en kjip sak på. Gjorde samma på Turid for noen år siden, blei påkjørt bakfra, og enestw skaden havna på dekorlista på bakfangeren. Tok to tusen for skaden, kjøpte en lakkboks til 150 på Torshov, og deretter en kebab.

Næ, hadde det vært værre så. hvor mange kebaber fikk du for 1850kr?


Får håpe uflaksen er over nå da :-)
Veldig pen bil du har

Jepp, det håper jeg og.
Takktakk

mrstfu
20/06/14, 21:26
Hah, blei kanskje en kasse øl der og:-)

aarnes
21/06/14, 13:58
DA har jeg fått bytta virvelspjeldet mitt.
Grei skruing, brukte ca 3timer.
Var faktisk så enkelt at jeg ikke behøvde å se på noen anvisning. alt som må løsnes/fjernes ser du enkelt.
Det viste seg at spjeldet mitt faktisk ikke var defekt/knekt, dog så var det en del slakk i det, samt lekkasje i pakningen. når jeg tok det ut så datt det deler av, så jeg trøster meg med at det var modent for utskifting.
Bilen var litt tungstarta på første startforsøk , ikke så rart etter at alle dysene har vært ute.
Jeg gjenbrukte alt, bortsett fra kobberpakninger til dysene. tilsynelatende ingen lekkasje noen steder, kudos for det!
Nå gjenstår bare kalibrering av spjeldet, så er alt i orden!

aarnes
23/06/14, 12:20
Morrun: det vet jeg desverre ikke.

Når vi er inne på dette med DRL.. nå har jeg ikke det lenger.
igår kveld, kom kjørende på Ring3 mellom Sinsen og Storo vestover. plutselig dukker det opp en forbanna veiarbeidskjegle midt i veien. hadde ikke sjangs til å svinge unna, det var enten betongklossene som skiller veien, eller få den midt under bilen. resultatet ble at jeg kjørte delvis over den, skrapa opp leppa og hele drl-lampa på høyre side ble dratt tvert av. den ligger på ringveien et sted.
har sendt mail til SVV, de bør jo komme opp med erstatning for dette. deres ansvar å fjerne dritt i veibanen? ringte til OPD og de var klar over at den lå der, og hadde folk på vei, men.
så da blir det å sette inn de originale lampene igjen.

Svar fra SVV:


Du kan rette et erstatningskrav mot Statens vegvesen. Du må da sende oss et krav som inneholder en saksbeskrivelse, inneholdende sted, dato og klokkeslett samt en beskrivelse av hendelsen. Har du foto av skaden/skadestedet bør dette sendes med. Ble uhellet meld inn til Statens vegvesen, Vegtrafikksentrale eller ev. andre, redningsetat, politi el? Summen du krever refundert må dokumenteres i form av takstrapport eller verkstedkvittering.

Saksdokumenter med ovennevnte vedlegg sendes til: Statens vegvesen Region øst, Postboks 1010, 2605 Lillehammer eller ev. firmapost-ost@vegvesen.no

Vi vil for ordens skyld opplyse om at det ikke er noen automatikk i erstatningsutbetalinger i denne typen saker. Saken vil bli behandlet ved juridisk seksjon hos oss og også hos vår entreprenør på stedet før endelig konklusjon foreligger.

Vi avventer saken til ovennevnte dokumenter eventuelt er mottatt fra deg.

Mon tro om jeg skal gidde å bruke tid på det.
Må til BIlia for å få en takst på lakkering av fanger nedre del, DRL lampene er jo i utgangspunktet ikke lovlig, og har jo ikke noe bevis på at dette skjedde der og da, i tillegg har jeg satt inn nye allerede.

mrstfu
23/06/14, 12:53
Er vel ingen mulighet for å få erstatning i form av kontant oppgjør? Da blir det jo interessant ifm anskaffelse av nye DRL, men som du sier.. om bare får erstatning i form av skaderetting og lakering, kan du jo ta de originale, knuse den ene, og dra inn for takst. Kanskje du kommer unna med to sprell nye lamper og fresh lakk, kun på pur faen.

aarnes
23/06/14, 13:02
Er vel ingen mulighet for å få erstatning i form av kontant oppgjør? Da blir det jo interessant ifm anskaffelse av nye DRL, men som du sier.. om bare får erstatning i form av skaderetting og lakering, kan du jo ta de originale, knuse den ene, og dra inn for takst. Kanskje du kommer unna med to sprell nye lamper og fresh lakk, kun på pur faen.

Joda, OM de godkjenner så vil de nok utbetale hva det koster, men det innebærer for meg at jeg må bruke tid for å få en takst, muligens betale for å få den, lage en avhandling med masse vedlegg og sende inn.
Gidder ikke å knuse et sprell nytt tåkelys, er ikke snakk om å spekulere i det her, jeg er bare ute etter at noen tar ansvar for dritt som ligger i veibanen.
Får se litt hva jeg gidder å gjøre.

aarnes
03/07/14, 14:33
Kjøpte oss ny vogn på Tirsdag.
KOmmer ikke til å dra denne rundt overalt, men det gikk overraskende bra å kjøre med V70en.
Forbruk lå på ca 0,98 fra Østfold til Buskerud, motoren viste ikke tegn til å slite, ikke clutchen heller :-)

http://forum.vccn.no/attachment.php?attachmentid=4251&d=1404394318

gaupe
03/07/14, 15:11
Berre å dra den rundt, motoren din har godt av det :D

aarnes
03/07/14, 15:20
Berre å dra den rundt, motoren din har godt av det :D

Har bare ikke noe behov for å dra den rundt :p

aarnes
07/10/14, 09:51
Skjer ikke så mye her om dagen.
I morgen skal jeg levere bilen til lakkering, for å ta påbegynnende rust på begge skjermer foran + venstre dør. (Dette som ble lakkert opp i 2008, dårlig arbeid tydeligvis)

Igår kom det også en liten pakke som jeg gleder meg til å montere:

http://aarnes.me/v70/vue1.jpg

http://aarnes.me/v70/vue2.jpg

For de som ikke kjenner til Blackvue, google blackvue DR550 - ser ut til å være et meget godt "dashcam" med mange gode funksjoner.

Per Turbo
07/10/14, 09:53
Geekstuff! Like it :)

Lasse R
07/10/14, 10:37
Hva måtte du gi for det? Jeg har sett Blackvue og de jeg har sett har bra kvalitet.. er det både foran og bak detta?

aarnes
07/10/14, 10:47
Hva måtte du gi for det? Jeg har sett Blackvue og de jeg har sett har bra kvalitet.. er det både foran og bak detta?

3000kr...
ja, to kameraer som du ser av bildene.

Lasse R
07/10/14, 12:17
Ok :D

brukernavn
07/10/14, 12:44
Kult[emoji4] har vurdert jeg og. Legger du ut en "test video" så vi får se [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
08/10/14, 08:05
Kult[emoji4] har vurdert jeg og. Legger du ut en "test video" så vi får se [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det skal jeg gjøre så fort bilen er tilbake :)

Lasse R
10/10/14, 08:14
3000kr...
ja, to kameraer som du ser av bildene.

Hvor handla du?

Aleks_
10/10/14, 16:16
Jeg kjører også med et Blackvue kamera i front. Husker ikke modell i farta, men det er et av de nye med wifi slik at om noe skulle skje så kan jeg laste videoen over til feks mobilen med en gang.
Har prøvd det ut i litt forskjellige kjøreforhold, og det klarer seg veldig bra syns jeg. :)
Kvaliteten på filmen er bra, og man ser feks registreringsnummer ganske lett. Er det noe man kan sette finger'n på må det være lydkvaliteten.

Kjøpte du med sånn power magic boks, eller kobler du den bare rett innpå en krets?
Jeg lodda mitt bare rett innpå sigarettenneren, men ser at i visse situasjoner kunne det vært greit å hatt det gående mens bilen står parkert også :)

aarnes
10/10/14, 19:20
Kjøpte ikke magicthing, men jeg har allerede strømkilde bak stereo til div annet, så jeg kobler det bare på den.

aarnes
10/10/14, 19:20
Hvor handla du?

komplett.no

Lasse R
31/10/14, 08:05
Det skal jeg gjøre så fort bilen er tilbake :)


Har du fått igjen bilen? :P

aarnes
31/10/14, 08:19
Jepp men ikke hatt tid til å montere. prøver i helga ;)

aarnes
31/10/14, 15:04
Da er det montert. brukte ca to timer.

Klipte av sigarettennerpluggen som fulgte med, kobla meg inn på konstantstrøm bak stereo.
La opp kabel til bakkamera på høyre side, langs listene nede, deretter ut i luka.
Foran var det verre med plassering av kamera grunnet blant annet regnsensor og soting øverst på ruta, så plasseringen ble kanskje ikke den peneste men desidert den beste.
Ellers fungerer det veldig bra :D

http://aarnes.me/v70/cam1.jpg

http://aarnes.me/v70/cam2.jpg

http://aarnes.me/v70/cam3.jpg

mrstfu
31/10/14, 15:20
Gidder du å teste den litt ut for meg? Har kommet på tanker om et eller to sånne etter bulken jeg fikk i forskjermen, det jeg lurer på er hvor sensitiv den G-sensoren er. Om du kunne satt den i parkmodus og gitt hengerfestet et lite rapp, typisk en parkeringsskade som man såvidt merker inne i bilen, hadde jeg satt stor pris på det:D

Lasse R
31/10/14, 17:50
Gleder meg til å se video av kvaliteten

aarnes
31/10/14, 22:15
Testa litt nå, må tunes litt for at det skal være optimalt. til å begynne med startet det å filme bare jeg låste opp bilen, eller det kjørte en bil forbi i gata, justerne ned motion-sensor litt og da ser det bedre ut.
Har også deaktivert alle LEDs så aner ikke om det tar opp eller ikke når jeg sitter inne å ser ut ;) skal sjekke i morra.
Kvaliteten Lasse kan du finne på youtube :p er så mye styr å laste opp dissa filmene som må komprimeres og gud veit ikke hva ;D

aarnes
31/10/14, 22:32
OKda, her kommer den første testvideoen


http://youtu.be/t0REcYWkoIk

aarnes
01/11/14, 22:55
Så, etter en dag slutta kamera bak å fungere.
Hvorfor? ledningen var klipt tvert av.
Jeg la den i kabelgata ved hengslene til bakluka men tydeligvis ikke godt nok.
Så nå er ny kabel bestilt, denne gang 10m og ikke 6m som følger med.
6m var litt snaut så jeg fikk ikke satt kamera der jeg ønsket, det gjør jeg med 10m og unngår således at den blir klipt av.
Nytt forsøk om ei uke!

sekse
21/11/14, 10:09
Hvilket ratt har du byttet til? :)

aarnes
21/11/14, 10:59
Hvilket ratt har du byttet til? :)

Sportsatt, det som er tykkere.
Samme som sitter i R-design på nyere

sekse
21/11/14, 18:37
Sportsatt, det som er tykkere.
Samme som sitter i R-design på nyere

Sweet, kunne godt tenkt meg det på R'n faktisk. Kjøpt det nytt?

aarnes
21/11/14, 18:40
Sweet, kunne godt tenkt meg det på R'n faktisk. Kjøpt det nytt?

Kjøpte det brukt i Sverige :)

sekse
21/11/14, 21:57
Kjøpte det brukt i Sverige :)

Ser det er rimelig hos JB bildemo bla. Meget pen oppgradering det der! Grattis! :)

aarnes
29/12/14, 21:05
Så, etter en dag slutta kamera bak å fungere.
Hvorfor? ledningen var klipt tvert av.
Jeg la den i kabelgata ved hengslene til bakluka men tydeligvis ikke godt nok.
Så nå er ny kabel bestilt, denne gang 10m og ikke 6m som følger med.
6m var litt snaut så jeg fikk ikke satt kamera der jeg ønsket, det gjør jeg med 10m og unngår således at den blir klipt av.
Nytt forsøk om ei uke!

Ikke så mye som skjer her om dagen men litt skjer!

* Har lagt opp ledning på nytt nå, denne gangen en lengre ledning og integrert den 100% med originale kabelgater. umulig å klippe den av nå :D

Har også kjøpt meg nye poleringsmaskiner og en haug med tilbehør (Rupes Duetto + Rupes mini) - tok bilen min for en drøy mnd siden, resulatet ble bra,men blir en ny runde til våren.
morro å holde på med. Leser, prøver og feiler så en dag har jeg forhåentligvis teken på detta å :D

Ellers fikk bilen en gave idag;

http://aarnes.me/v70/2014-12-29 16.41.35.jpg

Per Turbo
29/12/14, 21:07
Det er batteri jeg burde ha og, hvor og pris?


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman

aarnes
29/12/14, 21:12
Det er batteri jeg burde ha og, hvor og pris?


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman

rett fra sønnak. har no familierabatt der, men veil. 2866kr.
Svindyrt.
Jeg har det originale til bilen stående her, må lades, ellers fungerer det som det skal tror jeg.

Per Turbo
29/12/14, 21:18
Bortimot samme pris som originalt til min bil det da [emoji2]


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman

aarnes
05/01/15, 00:10
Et lite vinterbilde idag.
Absolutt ikke ren - men den er blank å fin fordet D:

http://aarnes.me/v70/utvendig/8M9A3050.jpg

Christian
05/01/15, 00:13
Må opp på 17" jeg også skjønner jeg.

aarnes
05/01/15, 00:18
Må opp på 17" jeg også skjønner jeg.

Det gjør seg det. Bare synd prisen dobler seg når det kommer til dekk...altså fra 16 til 17

Per Turbo
05/01/15, 00:20
Tja.. Kommer an på men ja, litt dyrere er det. Spes på piggdekk.

Men Orestes, helt riktige felger [emoji2]


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman

Christian
05/01/15, 00:20
Vurderte å kjøpe nye dekk til Thor felgene istedet for Mimas felgene nå, var ca 50% opp i pris, men det tok jeg meg ikke råd til. Angrer litt. :p
Dette er Nokian Hakka R2 piggfritt.

aarnes
12/01/15, 11:24
Igår var jeg på reiselivsmessa, han foran meg på innkjøringa fant ut at han skulle rygge, noe jeg og gjorde helt til det sto biler bak meg, jeg måtte stoppe, lå på hornet men vedkommende foran bare rygga.
Det endre med *bang*.
Heldigvis en meget seriøs og ydmyk fyr, som har betalt for skadene allerede.
Ny nedre del av frontfanger + lakkering, da den sprakk skikkelig opp.

Et lite videoklipp (trimmet så jeg ikke eksponerer vedkommende)


http://youtu.be/2WFcV6rHKj0

Per Turbo
12/01/15, 16:09
Dashcam er deilig å ha da [emoji16]
Bra det ordnet seg, godt med nye deler [emoji6]

aarnes
12/01/15, 16:18
Jepp, spytter inn litt fra egen lomme og får lakkert opp frontfangeren i samme slengen, og DA tror jeg at jeg kan skryte på meg 99% strøken bil til våren, med unntak av to hakk i bakfangeren.

945-Halden
12/01/15, 16:28
Jeg ble og rygget på i går, var å skulle levere ungen i en bursdag, stigtrinnet tok en del men ble en liten bulk fra hengerfeste i høyre bakdør helt nederst samt pyntelista...
I den anledning lurte jeg litt på hvordan man tar av dørtrekket på den døra, og om lista ditter med klips i tilleg til at den er limt med sånn skumteip ?
Tenkte å gjøre rep av døra så billig som mulig (selvsagt ordentlig), kjenner fyren som rygget på bilen min godt nok til at han ikke bør ruineres....

aarnes
12/01/15, 16:30
jeg ble og rygget på i går, var å skulle levere ungen i en bursdag, stigtrinnet tok en del men ble en liten bulk fra hengerfeste i høyre bakdør helt nederst samt pyntelista...

det hørtes dyrt ut...

945-Halden
12/01/15, 16:37
det hørtes dyrt ut...
Ser ingen skader på stigtrinnet, der var det kun litt sort lakk fra hengerfestet som jeg fjerna kun med å skrape litt med negla mi

aarnes
21/01/15, 12:56
....og der ble jeg jaggu påkjørt igjen!
Denne gangen i sentrum, egentlig helt ubegripelig!

Har bestilt DAB adapter, den havna på utur så jeg måtte ut å møte budbilen.
Parkerer utenfor rodeløkka postkontor, løper inn, henter pakka og ut. da ser jeg at en ford transit fra posten skal dra, han setter i revers og gasser på - uten å se bak.
Vips - BANG. flytta vel bilen min 30-40cm bakover.

Nå fikk jeg hvertfall testa blackvuekameraet - det recorda som event til tross for at det ikke var aktivt :-)

knetrom
21/01/15, 13:22
Blir snart hellakkering på andres regning nå..

aarnes
21/01/15, 13:29
Blir snart hellakkering på andres regning nå..

Fortsatt bare fronten som er skadet da.
Blir vel ny frontfanger denne gangen...

HansOla
21/01/15, 13:41
Maks uflaks da! Rakk du å lakkere og bytte framfanger før påkjørsel nr.2 eller? Kjekt med dashcam sjønner jeg ;-)

aarnes
21/01/15, 13:50
Maks uflaks da! Rakk du å lakkere og bytte framfanger før påkjørsel nr.2 eller? Kjekt med dashcam sjønner jeg ;-)

Det hadde jeg tenkt å ta til våren, så slipper jeg å skrape opp fronten på snø osv nå i vinter, men nå får jeg ikke noe valg...

brukernavn
21/01/15, 16:17
....og der ble jeg jaggu påkjørt igjen!
Denne gangen i sentrum, egentlig helt ubegripelig!

Har bestilt DAB adapter, den havna på utur så jeg måtte ut å møte budbilen.
Parkerer utenfor rodeløkka postkontor, løper inn, henter pakka og ut. da ser jeg at en ford transit fra posten skal dra, han setter i revers og gasser på - uten å se bak.
Vips - BANG. flytta vel bilen min 30-40cm bakover.

Nå fikk jeg hvertfall testa blackvuekameraet - det recorda som event til tross for at det ikke var aktivt :-)

Otch [emoji51] Synd med bilen [emoji107] Tar kameraet opp selv om strømmen er av? Det var det du mente?


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
21/01/15, 18:03
Otch [emoji51] Synd med bilen [emoji107] Tar kameraet opp selv om strømmen er av? Det var det du mente?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja - det går i sleepmode, og tar ikke opp når bilen er av, men det "på vakt" altså hvis det blir bevegelse i bilen eller rundt bilen så tar det opp, og da går det også 2min tilbake i tid.
ganske bra greier

Daniel V
21/01/15, 19:39
Dette må vi da kunne kalle maks uflaks! Men, blir jo deilig å få ny front på andres regning! :)

Øyvind G
21/01/15, 19:55
Påkjørt 2 ganger?! Får håpe at du blir fornøyd med resultatet når du får igjen bilen. :)

aarnes
21/01/15, 20:44
Har også fått montert DAB´en idag (det var den pakka jeg måtte hente når jeg ble rygga på)

Fungerer veldig bra, og personlig synes jeg løsningen ble grei nok.
Kablene som ligger under er for mobiltelfon, de synes ikke spesielt godt ellers, kun på bildet.

Dette er Pure Highway 300Di

http://aarnes.me/v70/2015-01-21 17.52.51.jpg

Christian
21/01/15, 22:45
Ja - det går i sleepmode, og tar ikke opp når bilen er av, men det "på vakt" altså hvis det blir bevegelse i bilen eller rundt bilen så tar det opp, og da går det også 2min tilbake i tid.
ganske bra greier

Hvis den går 2min tilbake i tid så er den jo nødt til å ta opp, det er jo ikke en tidsmaskin. :p

sekse
21/01/15, 22:50
Hvis den går 2min tilbake i tid så er den jo nødt til å ta opp, det er jo ikke en tidsmaskin. :p

Men tapper den batteriet for strøm?

I mitt tilfelle kan bilen fort stå en uke eller to uten bruk.

aarnes
21/01/15, 23:08
Hvis den går 2min tilbake i tid så er den jo nødt til å ta opp, det er jo ikke en tidsmaskin. :p
Altså jo, det er en tidsmaskin.... :p
Greia er at det går aldri helt i "off-mode" - kamera er aktivt men det tar ikke opp, da vil minnekortet fylles ganske fort.
Er vel en buffer som får med seg alt som skjer men at bevegelse trigger opptaksfunksjonen.
les litt om det på nett, ganske mye info om det.


Men tapper den batteriet for strøm?

I mitt tilfelle kan bilen fort stå en uke eller to uten bruk.
Ja, over lang tid vil det gjøre det.
Hvis man tuner kamera riktig, og får det til å kun ta opp når det er behov så vil det bruke vesentlig mindre strøm.
Du får også kjøpt en "Blackvue magic box" som sørger for at kamera skrur seg helt av om spenning går under det du angir, for å unngå at bilen går tom for strøm.

Jeg tar ut strømkabelen på min når jeg parkerer for kvelden, samt på jobb.
Butikkturer og andre ærend står det alltid på.

aarnes
02/02/15, 20:16
Leverte bilen til Gustavsson & Sønner forrige torsdag for å få fikset skaden fra postbilen som rygga på meg - det tok akkurat 4timer.
Ingen skader i det hele tatt etter demontering, bare rette opp skiltet, polere frontfangeren samt sette den sammen i bunn.
Sånt liker vi!

Ellers, "Motorsystem - service erfordras" kom igjen på lørdag.
Det merkelige er at den kommer hver gang jeg har litt tung høyrefot, på litt lavt turtall, og feilkoden var sist noe med LMM og for mycket moment.

har ikke somla meg til å lese ut feilkoder ennå, av den enkle grunn at meldinga forsvinner fra displayet etter to kjøreturer. tydeligvis et "intermittent fel" som det så pent heter i VIDA.

aarnes
15/03/15, 19:35
Dagens oppdatering;
Har påbegynt vårrengjøring av bilene, og først ut var sommerfelgene, slik at de er klare til montering.

De ble vasket med Prickbort, P21s og Surfex HD 1:5 , samt god hjelp av HT, tørket og har nå få fått to lag med Max Protect Ultimate Nano Coating v1.

http://aarnes.me/v70/2015/felger/2015-03-15 15.52.00.jpg

http://aarnes.me/v70/2015/felger/2015-03-15 19.09.26.jpg

Øyvind G
15/03/15, 19:43
Pent!

aarnes
15/03/15, 20:00
Pent!

Det ble ikke så ille tror jeg.
Desverre vanskelig å få felger 100% - men holdt på nesten 4timer med disse, da var armer og rygg fornøyd. vil påstå at de ble 98%.

Øyvind G
15/03/15, 20:55
Det ble ikke så ille tror jeg.
Desverre vanskelig å få felger 100% - men holdt på nesten 4timer med disse, da var armer og rygg fornøyd. vil påstå at de ble 98%.

Det er en utfordring på gamle hjul ja. Spesielt baksiden som sjeldent blir vasket. På fremsiden har man andre utfordringer som slitasje, steinsprut og kantkjøring. Dette kan dessverre ikke vaskes bort.

98% er meget bra. :)

aarnes
25/03/15, 17:10
Kom en pakke til meg idag [emoji16]http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1218.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
10/06/15, 17:13
Da har jeg byttet hjullager for tredje gang på ca et år..

Siter meg ved en senere anledning; _aldri mer proparts_ !
Hjullageret holdt ikke et år en gang. i tillegg måtte jeg etterstramme bolten som fulgte med etter noen få mnd, idag var den løs igjen. Ingen locktite fra fabrikk gitt.

Så nå er begge hjullagere foran byttet, til OEM.

TommyG
29/06/15, 12:04
Det blackvue kameraet ditt som står bak. Er det noe som enkelt kan brukes som ryggekamera? via mobilen tenker jeg. Eller blir det for knotete? mangler ryggesensor på min, og tenkte at dette kanskje kunne slå 2 fluer i en smekk

aarnes
29/06/15, 12:18
Det blackvue kameraet ditt som står bak. Er det noe som enkelt kan brukes som ryggekamera? via mobilen tenker jeg. Eller blir det for knotete? mangler ryggesensor på min, og tenkte at dette kanskje kunne slå 2 fluer i en smekk

Nja ikke veldig.
Må koble telefon eller nettbrett til WIFi på kamera - da mister man internettforbindelsen via 3G/4G siden den er på WiFi. Så må man starte Blackvue appen og velge live view - kamera streamer ganske dårlig kvalitet over WiFi - du får ikke fulloppløsining før du ser på filmen.

Jeg tenkte samme tanken men ble aaaaaalt for mye jobb hver gang jeg skulle rygge.

TommyG
29/06/15, 12:26
Hadde en anelse om at det ble knotete ja. Da må jeg kanskje kikke på http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=18125&mid=m436&vn=736&katid=1378 selv om den er litt mer klumpete

aarnes
16/07/15, 17:27
Dagens lille prosjekt;
montere DRL i tåkelampene på nytt (hvorfor? les hele tråden så finner du svar på det :p)

Ble samme DRL som sist, disse (http://www.dioder.no/products/ns510-led-drl-kjorelys-kraftig-hvitt-lys-9-32v)fra Dioder.no

Frem med dremel å tilpasse adapteren, siden den er litt for stor til å passe inni tåkehuset.

Deretter putte lampe med adapter inn, sørge for at det sitter godt, klint inn masse silikon for å tette samt skrudd på beslag på baksiden så de ikke detter ut.

Kontaktene er original volvo.

http://aarnes.me/v70/drl/kontakt1.jpg

http://aarnes.me/v70/drl/kontakt2.jpg

http://aarnes.me/v70/drl/bak1.jpg

http://aarnes.me/v70/drl/beslag1.jpg

http://aarnes.me/v70/drl/beslag2.jpg

http://aarnes.me/v70/drl/ferdig.jpg

aarnes
23/09/15, 21:39
Eu-kontroll igår;
0 feil !

Ganske bra til å være en 7 år gammel bil synes jeg.
Ingen antydning til noe slitasje noen steder ifg. mekaniker.
Sånt liker jeg å høre!

sandal
06/11/15, 00:28
Gårsdagens oppdatering:
Holder til iPad Mini. har sett meg lei på TomTom med utdaterte kart og en horribel pris for vedlikehold, så etter tips fra Per har jeg installert NavFree som foreløpig gjør jobben sin svært godt.
Personlig syns jeg det ble ganske greit med iPaden der - akkurat perfekt avstand for å trykke og perfekt innsynsvinkel.

Koblet også til usb/aux kabel på GROM´en, som jeg la i oppbevaringsrommet ved siden av stereo. USB gir kun lading - men det holder siden det er konstantstrøm på den.

http://aarnes.me/v70/interior/brodit.jpg

Kor har du handlet det?
kossn e det festet?
Ble jævlig braa!

Per Turbo
06/11/15, 10:09
Jeg handler Brodit brakett til bilen og holder til iPad Mini.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/117.jpg




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

sandal
06/11/15, 11:36
Jeg handler Brodit brakett til bilen og holder til iPad Mini.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/117.jpg




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Okei! kor kjøpt du den? og kossn e den festet? lim eller trykt den inni sprekkene ?

Per Turbo
06/11/15, 11:36
Kjøpte dette hos Strømmen bilradio. Festes uten skruer ja



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

aarnes
22/12/15, 21:31
Lite oppdatering her, ikke så mye å gjøre, men har investert i nye pærer idag : Osram Xenarc Night Breaker Unlimited.
jeg tok en sjangs og kjøpte de på ebay - fra UK. Betalte snaue 900kr for to stk. mot nærmere 3000kr som veil.pris her i Norge.
Nå tenker sikkert alle "FAAAKE" - det tenkte jeg og - men etter å ha lest 800 positive tilbakemeldinger,og ingen negative tok jeg sjangsen.
Nå har jeg studert de opp og ned, inn og ut basert på hvordan man avslører fake pærer - og alt tyder på at de er originale.
Osram innførte et "trust" program i høst, og de nyeste pærene kommer med en spesiell label - disse gjorde ikke det , mest sannsynlig fordi de er produsert før høsten 2015.
Gleder meg til å montere de. Nå har jeg kjørt med "to-for-600kr-i-norge-pærer" en stund og jeg tror det er bedre lys i vanlige halogenlamper.

Rapport kommer når de er montert!
For de som måtte lure:
http://www.ebay.com/itm/2x-Genuine-D1S-Osram-XENARC-NIGHT-BREAKER-UNLIMITED-66140XNB-4350K-Nagelneu-/291452159346?

5348

aarnes
23/12/15, 11:06
Da var pærene byttet. Ny rekord i tidsbruk: 30min på begge sider!
Gleder meg til se forskjellen når det blir mørkt. om det blir noen forskjell da ^^

Petter
23/12/15, 11:25
spent her nå.

Jeg kjører med 2 for 60kr pærer og er egentlig happy. Men blir aldri nok lys. :)

Lasse R
23/12/15, 11:25
Blir spennende å se :)

Per Turbo
23/12/15, 12:52
Kjøpte også Osram Xenarc på ebay til 550kr paret, og i følge Anders på dioder.no som sjekket de var de ekte.
Lyser helt supert [emoji108]

aarnes
23/12/15, 14:03
Jeg har fulgt de samme guidene som Anders refererer til og alt ser bra ut.
Foreløpig kan jeg si at de lyser vesentlig mer enn de andre, så da er uansett målet oppnådd! Testet litt i garasjen bare og det var et mye sterkere lysbilde.

Per Turbo
23/12/15, 19:36
Da har vi nok vært heldige sånn sett. :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

aarnes
23/12/15, 23:48
Da har vi nok vært heldige sånn sett. :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Yes- man bør hamstre når man finner sånne tilbud og det viser seg å være som det skal!

LaNo91
02/01/16, 15:20
Har også fått montert DAB´en idag (det var den pakka jeg måtte hente når jeg ble rygga på)

Fungerer veldig bra, og personlig synes jeg løsningen ble grei nok.
Kablene som ligger under er for mobiltelfon, de synes ikke spesielt godt ellers, kun på bildet.

Dette er Pure Highway 300Di

http://aarnes.me/v70/2015-01-21 17.52.51.jpg


Kobla du den inn på GROM'en eller?
Har sett at det er skrevet noe om at kontaktene som kommer i esken passer til BMW(?). For jeg lurer på om det er mulig å få koblet til lyden fra PURE inn på HU-850 uten å måtte bruke et mellomprodukt som eks. GROM?

aarnes
02/01/16, 15:26
Kobla du den inn på GROM'en eller?
Har sett at det er skrevet noe om at kontaktene som kommer i esken passer til BMW(?). For jeg lurer på om det er mulig å få koblet til lyden fra PURE inn på HU-850 uten å måtte bruke et mellomprodukt som eks. GROM?

Nei, AUX på grom er så sinnsykt dårlig, har koblet den inn på org. aux på HU850.

Om andre måtte lure, så har jeg lagt modulet til Pure og GROM bak spilleren, til venstre. Der er det et lite rom man får dytta det inn i.
Når det gjelder strøm så har jeg brukt posi-tap http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/47.jpg
og koblet på rød og brun ledning inn til HU.

Per Turbo
02/01/16, 15:43
Selv om det er penest med original enhet så angrer jeg ikke på at jeg monterte uoriginal så man har alt i en enhet med USB dab+ osv
Men hver sin smak da :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

aarnes
02/01/16, 16:02
Selv om det er penest med original enhet så angrer jeg ikke på at jeg monterte uoriginal så man har alt i en enhet med USB dab+ osv
Men hver sin smak da :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Enig der.Jeg vurderer veldig Bluepower på den nye tralla.

Per Turbo
02/01/16, 16:05
Ja de skal vel ha blitt mye bedre med den siste utgaven leste jeg her ett sted kontra tidlige utgaver som har hatt sitt å stri med.





Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

LaNo91
02/01/16, 19:09
Nei, AUX på grom er så sinnsykt dårlig, har koblet den inn på org. aux på HU850.


Hva vil da være den beste måten å koble opp Pure mot HU-850 for oss uten orginal AUX? :P

Har du testet kvaliteten på AUX hos Pure da?

MadAss
02/01/16, 19:12
Hva vil da være den beste måten å koble opp Pure mot HU-850 for oss uten orginal AUX? [emoji14]

Har du testet kvaliteten på AUX hos Pure da?
Pure kan vel kobles inn via antennekabelen. Var iallefall dette jeg gjorde med 300Di på min Vectra C uten aux. Da slapp en forstyrringer fra fm nettet.

LaNo91
02/01/16, 19:18
Pure kan vel kobles inn via antennekabelen. Var iallefall dette jeg gjorde med 300Di på min Vectra C uten aux. Da slapp en forstyrringer fra fm nettet.

Hvordan da tenker du MadAss? Bytter du antenne ledningen fra FM antennen med ledingen fra Pure, eller spleiser du på noen måte?

Vil man da beholde muligheten til å høre på FM der for DAB dekningen ikke er tilstrekkelig god nok? Det vil være viktig å fremdeles kunne ha FM da jeg ikke bare kjører i sentrale strøk...

MadAss
02/01/16, 21:25
Om jeg ikke husker helt feil, så har Pure en aerial in og en aerial out.
Så jeg kobla fm antenna til ene og signalet til radio på den andre.
Forstod det slik at en da skulle kunne få inn FM signal også, men akkurat det funka dårlig på Opelen.
Vet ikke om jeg testa med å slå av Pure'n. Kan hende den henter det analoge FM signalet kun når den er av.


Evt. kan jo en legge opp en switch for å veksle mellom FM signal fra Pure'n og FM signal fra den analoge antenna?
Da er en i hvertfall helt sikker på at en ikke får forstyrrelse når en hører på DAB.

otello
11/01/16, 17:45
Nei, AUX på grom er så sinnsykt dårlig, har koblet den inn på org. aux på HU850.

Om andre måtte lure, så har jeg lagt modulet til Pure og GROM bak spilleren, til venstre. Der er det et lite rom man får dytta det inn i.
Når det gjelder strøm så har jeg brukt posi-tap http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/47.jpg
og koblet på rød og brun ledning inn til HU.

Hei Aarnes
Hvor kjøpte du Posi-Tap? Ebay?

mrstfu
11/01/16, 18:00
Hei Aarnes
Hvor kjøpte du Posi-Tap? Ebay?

Følger med Grom, sikkert å få på Ebay og.

aarnes
11/01/16, 20:45
Hei Aarnes
Hvor kjøpte du Posi-Tap? Ebay?


Følger med Grom, sikkert å få på Ebay og.

jeg kjøpte på eBay. fulgte med noen på grom, men syns det var en flott patent så jeg kjøpte 100stk i forskjellige størrelser.

aarnes
26/01/16, 11:03
Da er bilen solgt og avlevert, så da stenger vi denne :-)