PDA

Vis full versjon : Volvo 245 1985 modell - Får ikke skiltlys ? :S



Thomahst
06/11/13, 22:09
Hei alle sammen :) Tenkte å rådføre meg her.

Jeg har Vindus varmer i bakluka, men ikke skilt lys eller visker. Ser øverst til høyre under de krom Delene at det ligger 2 ledninger med brudd, så når jeg tok ned taket finner jeg bare bakrutevarmeren :S finnes det noen gode tips og få :) ?

gleid
07/11/13, 09:07
Mener at det går ledninger på begge sider. Jeg har også brudd i ledningene på høyre side og ingen visker eller skiltlys. Har bare ikke somla meg til å bytte de ennå. De selger nye ledningsnett på bcb.no

volvo245gl
07/11/13, 14:46
Er kabler på begge sider. Sett bakfra så er det skiltlys, bremselys og varme på venstre side. på høyreside visker og viskertrinn.
Jord ligger bare med en kort kabel mellom hengslene. Denne ryker som oftest først.
Bytter man til nye kabler på begge sidene. Så ta en stump av den kabelen som ligger urørt i bakdøren, og lag en jording inne i fra taket en plass.
Deretter igjennom hengselen og ut gjennom skruehullet i øvre del av døren, og lag et jordingspunk der.
Da er det lettere å bytte jord senere og man bruker en "myk" kabel som ikke knekker lett.

Thomahst
07/11/13, 19:29
Okey, men hvordan får jeg ned dette da? Taket er null stress, men tnker på ledningsnettet? Er det noen tegninger eller noe som kan forklare dette nærmere? For du mener bestemt at problemet med lysa er på venstre mens visker er på høyre?

Thomahst
07/11/13, 22:46
glem det, jeg fant det ut :) Stor takk til dere begge :) Feilen er lokalisert, og Bakre vindusvisker er oppe og går igjenn, Skiltlys blir fikset i morra :)

Thomahst
07/11/13, 23:39
Ett annet spørsmål, Vinduet på førersia Har dettet ut av glippa si Nede i døra ved ramma, ett godt forslag til og få det Inni igjenn noen?