PDA

Vis full versjon : Feilkode 1-2-2 i A7 "Temp. sensor interval too long"



jimhojem
06/11/13, 19:47
Har fått den feilkoden nå, å søkte litt.
Kommer opp att det har noe med instrumentet å gjøre, men er det ikke sensoren som står i termostathuset?
Tror det kan ha noe me att bilen "holder ijenn" på kreftene da heg leste att den er ned å styrer innsprøytningen iforhold til motortemp.

850GLTsilver
06/11/13, 20:03
Er ingen grunn til at denne skal "holde igjen kreftene".
Den sørger for "choke" når motoren er kald, det er riktig, men holder ikke igjen noe som helst.
Da skulle du hatt andre feilkoder, og da aller helst på motorstyringen.
Disse på instrumentet er kun visning i grunn, og deltar ikke i styringen av motoren aktivt.

jimhojem
06/11/13, 20:14
Ok, leste somsagt litt om en som hadde problemer med den å hannes bil holdt igjen på kreftene men ble grei når han skiftet denne, noe jeg tror kan ha med att denne er variabel og hjelper med innsprøytningen som han sier. Men får skifte den først å se hvordan den blir.. Min henger litt på gassen når den er kaldt.

Er det volvo orginal som gjelder eller er det noen andre som også funker?

850GLTsilver
06/11/13, 20:22
Ok, leste somsagt litt om en som hadde problemer med den å hannes bil holdt igjen på kreftene men ble grei når han skiftet denne, noe jeg tror kan ha med att denne er variabel og hjelper med innsprøytningen som han sier. Men får skifte den først å se hvordan den blir.. Min henger litt på gassen når den er kaldt.

Er det volvo orginal som gjelder eller er det noen andre som også funker?

Har hatt trøbbel med denne selv, og kjøpte en hos FCP.
Hos meg var bare problemet høyt bensinforbruk, samt at nåla i instrumentet aldri kom opp dit den skulle. Fikk fet blanding.

Er temp-nåla di omtrent på klokka 3? Når bilen er godt varm altså?

jimhojem
06/11/13, 20:24
Ligger på ca 1L min på fin kjøring
Å har fått feilkode på for fet blanding noen ganger.
Står vel mere mot kl 2

850GLTsilver
06/11/13, 20:36
1l/mil er i mine øyne høyt, men ikke avskrekkende.

Tempnål på Kl 2,
Det er for høyt ja.
Er rimelig konsekvente på kl 3 når alt er i orden disse temp-nålene.

jimhojem
06/11/13, 20:37
Det jeg trodde, får kjøpe ny temp sensor å kanskje skifte termostat samtidig