PDA

Vis full versjon : Godbiter fra bilannonsesidene



Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62

Bård
11/03/13, 22:30
Prisen er vel ikke alt for ille med tanke på km. Sammenligna med den flash green som ligger ute til 339k som i tillegg har gått 169"km.
Enig at de 19" som stygge, syns ikke de passer bilen heller (for mye bling bling)

GMV
11/03/13, 22:47
Den flash grønne var jo litt generellt sliten synes jeg.

Bård
11/03/13, 23:32
Interiøret i den ser godt brukt ut. Husker når den lå ut november, da så den ordenlig sliten ut på de første bildene som blei lagt ut.
Begynner å like den mørkeblå (egen r-farge?) fargen mer og mer.

hgnubel
11/03/13, 23:45
Interiøret i den ser godt brukt ut. Husker når den lå ut november, da så den ordenlig sliten ut på de første bildene som blei lagt ut.
Begynner å like den mørkeblå (egen r-farge?) fargen mer og mer.

Nå er både utsiden og innsiden mørkeblå på denne, men utsiden er vel Cosmos blue som er en farge man også fikk på andre Volvoer. Interiøret er Nordkap (mørkeblå metallic) som kun kom på R :)

larsverm
12/03/13, 00:03
"Aries" kom aldri i hvitt nei, så de er lakkert.

Nettopp, altså "må" man visst finne seg nye felger også...

Oi, denne tråden har passert 10.000. :)

Christian
12/03/13, 08:14
Nettopp, altså "må" man visst finne seg nye felger også...

Oi, denne tråden har passert 10.000. :)

De hører jo ikke hjemme på 240, selv i orginalfargen heller.

GMV
12/03/13, 10:33
Interiøret i den ser godt brukt ut. Husker når den lå ut november, da så den ordenlig sliten ut på de første bildene som blei lagt ut.
Begynner å like den mørkeblå (egen r-farge?) fargen mer og mer.

Stemmer at det er Cosmos blå kode 450. Jeg liker den fargen godt men den er enda finere kombinert med Acatama interiøret ;) Har aldri likt Norkap interiøret spesielt godt, det føles så kaldt ut.

Dieselsmoke
12/03/13, 14:56
Svart 240:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39665114

Blir litt skeptisk siden det står at det er kappa fjærer, men hvis tilstanden er bra for øvrig, må jo fargen kunne trekke opp interesseverdien her. :)

Er folk tilbakestående eller åssen er detta? Står kappa fjører på bilen, men nytt senkesett med papirer har dem. Hva er vitsen med å kjøpe det hvis man ikke har tenkt å montere det? Noe som trolig ville hevet prisen på bilen litt tilogmed....

stens
12/03/13, 15:06
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39948387 grei xc70

kimove
12/03/13, 20:35
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39948387 grei xc70

06 med 5trinns automat? Trodde alle 06 hadde 6trinns jeg ?

locked
12/03/13, 20:41
06 med 5trinns automat? Trodde alle 06 hadde 6trinns jeg ?
Er 5 trinns iflg. #VIN.

larsverm
12/03/13, 23:40
Er folk tilbakestående eller åssen er detta? Står kappa fjører på bilen, men nytt senkesett med papirer har dem. Hva er vitsen med å kjøpe det hvis man ikke har tenkt å montere det? Noe som trolig ville hevet prisen på bilen litt tilogmed....

Sammenlignet med mange velbrukte og greie 240er, er denne kanskje en liten anelse dyr når en tar innvendingene i betraktning. Jeg vurderer det slik at hvis denne blir solgt til den prisen, er det fordi at fargen har hatt litt å si.

jlopsal
13/03/13, 13:03
Prisen er vel ikke alt for ille med tanke på km. Sammenligna med den flash green som ligger ute til 339k som i tillegg har gått 169"km.
Enig at de 19" som stygge, syns ikke de passer bilen heller (for mye bling bling)

Nå lå jo den som er flash green ute før jul til langt hyggeligere pris og med annen selger :) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38340495 Så hva som gjør at den skal koste 60k mer nå kunne vært interresant å vite :p

Edit: ser at flash green har fått redusert prisen til 297k nå :)

hgnubel
13/03/13, 13:48
Nå lå jo den som er flash green ute før jul til langt hyggeligere pris og med annen selger :) http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38340495 Så hva som gjør at den skal koste 60k mer nå kunne vært interresant å vite :p

Edit: ser at flash green har fått redusert prisen til 297k nå :)

...og de som annonserer den nå leser gjerne i tråden her, siden den annonsen du linket til plutselig nå er borte :)

volvoRsport
13/03/13, 13:52
...og de som annonserer den nå leser gjerne i tråden her, siden den annonsen du linket til plutselig nå er borte :)

Ser ut til at han har lagt ut ufullstendig link, derfor kommer den ikke opp.

jlopsal
13/03/13, 14:04
Da var linken rettet, om de som legger ut leser her så leser de ikke så nøye. Linken er trossalt henta fra ett par sider tilbake bare :p

hgnubel
13/03/13, 14:46
Aha, jeg leste i hvert fall ikke så nøye at jeg så at linken var ufullstendig, men når jeg ser på den nå er det jo rimelig åpenbart :)

Bård
13/03/13, 22:27
Ser den blå er satt den til 307k og den flash green til 297k. Kjenner det begynner å friste veldig med den blå r nå

Øygard
17/03/13, 17:27
245 turbo frå USA http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40439701

Men det var kanskje ikkje nødvendig å bygga om til europeisk front, det hadde vel vore lika greit å la dei som kjøper den gjera det sjølv.

Marius Skau
17/03/13, 17:36
Fargeforskjell er der og. Syns det var en høy pris jeg!

x-ozanlegg?

gaupe
17/03/13, 18:13
Fargeforskjell er der og. Syns det var en høy pris jeg!

x-ozanlegg?

Prisen er fin den :-)

larsverm
17/03/13, 18:40
Kan se OK ut den der. Tror jeg har sett før at ÅB har tilbudt 240 Turbo fra USA ombygd til europeisk front. Er det noe særlig poeng i det?

Team Tynner
17/03/13, 18:57
er mye finere:)trur nok den er verdt prisen sin ja.

Bård
17/03/13, 19:50
US-utgave av S90 med lav km

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40421244

Han var raus med bilder, men fikk man ikke denne med 204hk også, eller var det bare 180hk siste åra?

BAS
17/03/13, 20:11
245 turbo frå USA http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40439701

Men det var kanskje ikkje nødvendig å bygga om til europeisk front, det hadde vel vore lika greit å la dei som kjøper den gjera det sjølv.

Du kan gjerne kjøpe den og bygge om til USA front igjen om du vil....? Men om du vil kan jeg gjerne ringe å spørre deg om lov neste gang....

larsverm
17/03/13, 21:00
Du kan gjerne kjøpe den og bygge om til USA front igjen om du vil....? Men om du vil kan jeg gjerne ringe å spørre deg om lov neste gang....

Så, så... :p Dette er jo en forholdsvis enkel sak å endre på hvis ønskelig, altså ingen ødeleggelse. Attpåtil dreier det seg jo om elementer som hører til spesifikasjoner for Europa (om ikke akkurat Norge 1983).

Men for folk som er interessert i å ha eller kjøpe slike gamle litt spesielle biler, er ofte originalt utseende et poeng. Og det er dessuten mange som liker å bygge om til USA-front. Så da er det et opplagt spørsmål: Blir denne USA-bilen mer attraktiv på det norske markedet ved å bygge om til europeisk type front?

ovlov86
17/03/13, 21:17
Hadde det nå iallfall vært samme farge på de nye skjermene så skulle jeg ha skjønt det. Vært finere med us-front.

Sent from my GT-N7100

larsverm
17/03/13, 21:36
US-utgave av S90 med lav km

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40421244

Han var raus med bilder, men fikk man ikke denne med 204hk også, eller var det bare 180hk siste åra?

Mener vi har sett denne før.

Det må da vel være altfor mange emblemer på denne, både utenpå og inni? Ellers fin bil, men trolig klart for høy pris.

Jeg må ta forbehold om spesifikasjoner for det amerikanske markedet, men her hos skal det i hvert fall ha vært både 180 og 204 hk fra samme sylindervolum på S90/V90. 180 hk erstattet 2,5 170 hk.

BAS
17/03/13, 21:38
Så, så... :p Dette er jo en forholdsvis enkel sak å endre på hvis ønskelig, altså ingen ødeleggelse. Attpåtil dreier det seg jo om elementer som hører til spesifikasjoner for Europa (om ikke akkurat Norge 1983).

Men for folk som er interessert i å ha eller kjøpe slike gamle litt spesielle biler, er ofte originalt utseende et poeng. Og det er dessuten mange som liker å bygge om til USA-front. Så da er det et opplagt spørsmål: Blir denne USA-bilen mer attraktiv på det norske markedet ved å bygge om til europeisk type front?


Legger merke til at det er mange med sterke og egne meninger her på forumet.
For meg er en 240 turbo med Europafront mer sjelden enn en med USA front...
De Skandinaviske bilene er vel som oftest brukt opp av ungdommer eller rustet opp.
Jeg har stående 13 søk USA Volvoer , så for meg er det ingen sjeldenhet.
Flere USA Volvoer er på tur inn.
Har ved flere tilfeller sett at det har blitt ytret at mine biler e for dyre...
Men det e ingen kjøpetvang..
Kanskje det er derfor en del av mine biler blir solgt ut av landet igjen?
Det virker som at bilen dere diskuterer i dag forsvinner til Holland.
Mange av dere tenker sikkert ikke over at innlandsfrakt i USA , båtfrakt , provisjon til min kontakt i USA og terminalgebyr i Norge kommer på 22 til 25,000.-
Bilene skal kjøpes.
Av salgssummen er jeg momspliktig.
Så ta salgssummen på 47,500.-
Hvor mye tror dere jeg sitter igjen med??

Hvor mange av dere tørr å legge ut penger i forskudd for en bil dere ikke har sett?
Bilen dukker opp etter 2 måneder. Selger i USA har gradert seg i hode og rass med en perfekt Bill of sale.
Noen kan sikkert være heldige.... Andre kan bli lurt.... Noen ser kanskje ikke noen bil i det hele tatt.
Jeg er så heldig å ha en kontakt jeg kan stole på.. Men selv vi har akkurat blitt lurt ...
Jeg har kjøpt en 242 turbo som ennå ikke har dukket opp.
Men regner med å få ordnet opp. Min kontakt i USA viser ansvar og har tatt den økonomiske tapet.
Han vet hvor kjeltringen jobber , og jeg skal love dere ! Han slipper ikke unna!
Dere kan gjerne prøve å organisere sånne problemtilfeller fra Norge , eller dra bortover og ordne opp.
Kanskje er noen av dere heldige og har en seriøs samarbeidspartner , slik som jeg har...

BAS
17/03/13, 21:45
Hadde det nå iallfall vært samme farge på de nye skjermene så skulle jeg ha skjønt det. Vært finere med us-front.

Sent from my GT-N7100

Hadde sikkert ikke skadet med en hellakkering.
Solbrent originallakk fra California har ingen glans.
Som du sikkert ser på bildene.

Volvo-turbo
17/03/13, 22:29
Enig med Mr.Bas her, det er mange "bedrevitere" og "forståsegpåere" men stort sett så er ingen av de er villige ta den risikoen med import av et ubesiktiget køretøy for frykten av å bli lurt/svindlet.

larsverm
17/03/13, 23:15
Godt svar fra Bøhle, medregnet et rimelig poeng når det gjelder spørsmålet om ombygging til europeisk front - selv om man ikke uten videre trenger være enig.

Men svaret er vel også, som han antyder, rettet mot mange og mye som han har vært utsatt for tidligere, altså når det gjelder det med pris? Selv om det var et par kommentarer om det her også. Jeg er fullstendig enig, det er ingen kjøpetvang - og ser man på hele regnestykket, kan slike biler ikke selges mye billigere hvis de som bruker tid og tar risikoen, skal sitte igjen med et aldri så lite overskudd selv. Her dreier det seg tross alt om versjoner som man ikke så lett får tak i her hjemme. En slik kjøper man fordi at man har interesse av det. Det vil mange synes det er verdt å betale 10-20-30 lapper ekstra for. De som ikke synes det, har nok annet å velge i.

Øygard
18/03/13, 00:14
Du kan gjerne kjøpe den og bygge om til USA front igjen om du vil....? Men om du vil kan jeg gjerne ringe å spørre deg om lov neste gang....
So det er du som eig bilen? Du treng ikkje ringa, eg bestemmer ikkje kva du skal gjera med bilane dine:) Eg syns berre det var litt rart at du sette på skjermar med fargeforskjel viss dei om var der hadde rett farge og var i orden. Og so er det jo ikkje so lett å veta kva front dei som kjøper bilen vil ha, og då er det jo mtkje lettare for folk her å få tak i ein europeisk front og skifta enn å få tak i ein USA-front for å skifta tilbake. Men det er greit, du gjer som du vil, eg ska ikkje blanda meg opp i det.

ovlov86
18/03/13, 01:59
Legger merke til at det er mange med sterke og egne meninger her på forumet.

Velkommen til internett.

Sent from my GT-N7100

gaupe
18/03/13, 09:17
Folk treng ikkje å vere så lei seg, det kjem ei heilamerikansk 245 turbo på marknaden etter kvart, attpåtil med heilamerikanske takstativet :)

elephant
18/03/13, 09:46
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=40428709

Æsj daa, ikke gromt i det hele tatt.

BAS
18/03/13, 15:39
Folk treng ikkje å vere så lei seg, det kjem ei heilamerikansk 245 turbo på marknaden etter kvart, attpåtil med heilamerikanske takstativet :)


Rålekkert. Om du er interessert har jeg et sort takstativ fra en USA turbo.

sekse
18/03/13, 16:09
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=40428709

Æsj daa, ikke gromt i det hele tatt.

Den der var faktisk utrolig grom!

elephant
18/03/13, 16:28
Den der var faktisk utrolig grom!

Absolutt!

de_icer
18/03/13, 17:51
US-utgave av S90 med lav km

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40421244

Han var raus med bilder, men fikk man ikke denne med 204hk også, eller var det bare 180hk siste åra?

I USA hadde de vel aldri 204hk

de_icer
18/03/13, 18:10
Legger merke til at det er mange med sterke og egne meninger her på forumet.
For meg er en 240 turbo med Europafront mer sjelden enn en med USA front...
De Skandinaviske bilene er vel som oftest brukt opp av ungdommer eller rustet opp.
Jeg har stående 13 søk USA Volvoer , så for meg er det ingen sjeldenhet.
Flere USA Volvoer er på tur inn.
Har ved flere tilfeller sett at det har blitt ytret at mine biler e for dyre...
Men det e ingen kjøpetvang..
Kanskje det er derfor en del av mine biler blir solgt ut av landet igjen?
Det virker som at bilen dere diskuterer i dag forsvinner til Holland.
Mange av dere tenker sikkert ikke over at innlandsfrakt i USA , båtfrakt , provisjon til min kontakt i USA og terminalgebyr i Norge kommer på 22 til 25,000.-
Bilene skal kjøpes.
Av salgssummen er jeg momspliktig.
Så ta salgssummen på 47,500.-
Hvor mye tror dere jeg sitter igjen med??

Hvor mange av dere tørr å legge ut penger i forskudd for en bil dere ikke har sett?
Bilen dukker opp etter 2 måneder. Selger i USA har gradert seg i hode og rass med en perfekt Bill of sale.
Noen kan sikkert være heldige.... Andre kan bli lurt.... Noen ser kanskje ikke noen bil i det hele tatt.
Jeg er så heldig å ha en kontakt jeg kan stole på.. Men selv vi har akkurat blitt lurt ...
Jeg har kjøpt en 242 turbo som ennå ikke har dukket opp.
Men regner med å få ordnet opp. Min kontakt i USA viser ansvar og har tatt den økonomiske tapet.
Han vet hvor kjeltringen jobber , og jeg skal love dere ! Han slipper ikke unna!
Dere kan gjerne prøve å organisere sånne problemtilfeller fra Norge , eller dra bortover og ordne opp.
Kanskje er noen av dere heldige og har en seriøs samarbeidspartner , slik som jeg har...

Flere gode poenger, og artig at du gidder å engasjere deg her. For min del har jeg ofte lurt på hvorfor ikke 240/260'ene du tar inn ikke blir dyrere, og det er fint at noen "gidder" å berike oss med biler som vi ikke har så mye av. At du tjener noe på hver bil er vel unt. Og det virker å være en slags forum-syke å klage på at noe folk uansett ikke skal kjøpe er for dyrt.

Jeg likte forresten dette eksemplaret ekstra godt fordi den første gjeve Volvoen jeg hadde var tilnærmet identisk, og en original 84 245 Turbo -og som du sier her var den både rustet opp, og ihelkjørt allerede før jeg fikk den ;)

GMV
18/03/13, 18:25
Den der var faktisk utrolig grom!

Race stuk. Men sotede framlykter var ikke så pent.

V90
18/03/13, 21:55
Støtter BAS med innlegget (#10029) hans ovenfor!

Tror at vi "Volvo-junkies" skal være glade for at han "støvsuger" USA for 80-talls Volvoer, og velger å importere de han synes å være verdt å ta inn til Norge.

Jeg kjøpte min US 242 Turbo av han og er meget godt fornøyd med kjøpet.

Stå på!

larsverm
18/03/13, 23:41
I USA hadde de vel aldri 204hk

Hva var det da på 960 91-94?

de_icer
19/03/13, 00:03
Hva var det da på 960 91-94?

Nja, den tror jeg hadde 204 - men alle av den "nye" typen hadde en eller annen form for 3,0 180-ish hester. Ikke sikker på om det er samme som kom i S/V90 her, tror egentlig ikke det, uten å ha noe særlig med referanser til å støtte det opp utover tidligere leste (amerikanske) forumposter og biler som er importert fra USA jeg har sett her hjemme. For å gå litt tilbake til bilen vi var inne på liker jeg bruken av ordet "forskjønninger" :) Han har riktig nok med "etter egen smak" i samme setning, så da kan han ikke henges for det, men i min verden er ekstra emblemer og universal-tilbehør fra Bilxtra akkurat det motsatte av forskjønning ;)

larsverm
19/03/13, 00:43
Mulig det er litt ekstra med den S90en, slik at noen av emblemene faktisk hører til der. Men her går mengden av dem over i det smakløse. Akkurat som at det er SÅ viktig å vise at dette er en S90, ingen 960. Så en ting han kan gjøre for å få bilen mer salgbar, er altså å kvitte seg med litt "dill". Dessuten er den nok fortsatt litt dyr...

volvoRsport
19/03/13, 08:24
Mulig det er litt ekstra med den S90en, slik at noen av emblemene faktisk hører til der. Men her går mengden av dem over i det smakløse. Akkurat som at det er SÅ viktig å vise at dette er en S90, ingen 960. Så en ting han kan gjøre for å få bilen mer salgbar, er altså å kvitte seg med litt "dill". Dessuten er den nok fortsatt litt dyr...

Ingen av Executive-emblemene har noe på denne bilen å gjøre. En ganske smakløs bil med "jalla-løsninger" overalt, slik som at ene enderøret er plassert i utsparringen på venstresiden, den hjemmelagde midtkonsollen baki, sølvlakkert hengerfeste og kopp, alle de malplasserte emblemene osv.
Bilen i seg selv uten alt dette er meget pen, men som du nevner kanskje litt i dyreste laget.

gaupe
19/03/13, 10:36
Executive fins på s90, det var vel der det starta, men har aldri sett merka på bilen, kan nok vere på andre marknadar.

Uansett, så er ikkje dette executive-interiøret, det har dei langsgåande pølsene i rygg og sete. Det er elles det mest vanlege i desse bilane i USA, det som står her, er uvanleg og av lågare klasse.

På desse bilane, var det få val, det dreia seg om pakkar, som var type winter package, som inkluderte setevarme og sperre, samt ei som inkluderte luke m.a., muligens kalla comfort. Vi hadde meir å velje i her heime.

ovlov86
19/03/13, 10:49
Den bilen har jo vært til salgs kjempelenge. OG så lurer jeg på hvordan det er å kræsje med den som passasjer, når det første du får i fjeset ikke er airbagen, men et executive-merke med airbag bakpå.

gaupe
19/03/13, 11:08
Den bilen har jo vært til salgs kjempelenge. OG så lurer jeg på hvordan det er å kræsje med den som passasjer, når det første du får i fjeset ikke er airbagen, men et executive-merke med airbag bakpå.

Passasjer-airbag er somregel berre tøys, du heng i beltet, og vil vanlegvis ikkje nå fram til airbagen, på førarsida er det ei god løysing. Uansett, så flagrar dekselet opp, når airbagen kjem ut.

Taz
19/03/13, 13:00
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1502.jpg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40447133
Ser ut som den er svensk, men, daaaayuum.

gaupe
19/03/13, 14:02
Ein sjeldan sak frå Norrland/Finland:
2633
http://www.blocket.se/haparanda/Volvo_265_GLE_2_7_V6_45801920.htm?ca=7&w=3

ovlov86
19/03/13, 14:12
Oi! Den hadde vært noe å hatt. :)

Sent from my GT-N7100

larsverm
19/03/13, 17:49
Oi, lenge siden jeg har sett en 265GLE. Så godt som toppen av Volvo på 70-tallet (eventuelt med unntak av den dyrere og mindre praktiske 262C)?

Eskil95
21/03/13, 12:45
945 turbo med rett pris http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40391981

Jan-Einar Jenssen
21/03/13, 17:49
945 turbo med rett pris http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40391981


ser fin ut den 940'n og, har sett den en del ganger her i byen.

er forsåvidt forumbruker og :)

larsverm
21/03/13, 22:11
75-modell 164 som har vært i Norge en stund nå:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40376144

Har sett denne annonsert tidligere, men tror det er til lavere pris nå. Visst nok påkostet en god del, så den er sikkert temmelig bra på de fleste vis, men det gjenstår rust i hjulbuer, noe som unektelig trekker ned.

volvoRsport
22/03/13, 09:26
'07 XC90 V8 Sport: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40534468

gaupe
22/03/13, 10:44
'07 XC90 V8 Sport: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40534468

Hmm... eg som hadde tenkt eg skulle ha Executive....

a|ex
22/03/13, 15:15
Ser man det ja.

Pwrvolvo
22/03/13, 16:25
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40542603

Så jo veldig flott ut på bildene.

jacobsen
22/03/13, 16:45
Digger når selger skal presse inn så mye info som mulig der det egentlig bare skal stå 'GL' o.l. Gjerne med capslock.

Men flott bil! Overkommelig pris og :)

Taz
22/03/13, 16:46
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5413201_5413300/volvo-242-5413279_b_f4a955f77926448f.jpg
http://www.nettiauto.com/en/volvo/242/5413279 (http://www.nettiauto.com/en/volvo/242/5413279)

Finland har godbiter de og :)

Volvo-turbo
24/03/13, 21:29
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_855_T_5r_T_Gul_280Hk__0__Kontant__45592502.h tm?ca=16&w=3

ovlov86
24/03/13, 21:35
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_855_T_5r_T_Gul_280Hk__0__Kontant__45592502.h tm?ca=16&w=3

Vil ha!!

Sent from my GT-N7100

hgnubel
24/03/13, 22:59
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_855_T_5r_T_Gul_280Hk__0__Kontant__45592502.h tm?ca=16&w=3

Trist å se originale biler herpet på den måten der... hvite blinklys, lakkert list på bakluken og ingen lyktepussere. Ånei, ånei :(

Hvis noen lurer så er det bare støvsuging/renseteknikken som lager det mønsteret i mattene. Veldig fin bil forøvrig, ignorer alt jeg skrev over :)

jacobsen
25/03/13, 00:52
75-modell 164 som har vært i Norge en stund nå:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40376144

Har sett denne annonsert tidligere, men tror det er til lavere pris nå. Visst nok påkostet en god del, så den er sikkert temmelig bra på de fleste vis, men det gjenstår rust i hjulbuer, noe som unektelig trekker ned.

Er de skinnsetene framme originale? Har ikke sett dem på 100-serie før.

gaupe
25/03/13, 08:12
Er de skinnsetene framme originale? Har ikke sett dem på 100-serie før.

Ja, 75-modellen av 164, har 260-interiør. Dei hadde først 260 som 76-modell.

larsverm
25/03/13, 15:40
Den 75-modellen av 164 er en blanding av 100- og 200-serien. Det meste i interiøret er som 200-serien, f eks seter, sikkerhetsbelter og midtplassert håndbrekk, men dashbordet er samme som 73-74.

TurboNoob
25/03/13, 17:25
Billig 1979 242 GT som trenger litt fix.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1979-242GT-VOLVO-/130872696410?pt=US_Cars_Trucks&hash=item1e789ede5a

Eskil95
26/03/13, 13:38
http://www.autodb.no/bil/view/1545608 har trua på svarte V70N'er :)

Bård
26/03/13, 22:24
Rød 07 V70 R AWD

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volvo_V70_R_AWD_300HK_45227845.htm?ca=5&w=3&last=1

Christian
26/03/13, 22:43
Ooooohhhh, ikke begynn engang....

gaupe
26/03/13, 22:53
Rød 07 V70 R AWD

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volvo_V70_R_AWD_300HK_45227845.htm?ca=5&w=3&last=1

Problemet med raud R, er at det er ingen av interiøra som passar så godt mot lakken, det må i såfall vere gobi.

Men, vi har jo ingen raude R her, så løp og kjøp!

degocostly
27/03/13, 09:57
Jævli RÅ!!

JEPS
27/03/13, 11:16
Problemet med raud R, er at det er ingen av interiøra som passar så godt mot lakken, det må i såfall vere gobi.

Der er jeg uenig, jeg synes atacama passer meget bra i en rød R! det krasjer kanskje litt, men det synes jeg det gjør i din også gaupe, det krasjer, men det er det som gjør det så porno!

GMV
27/03/13, 11:29
Rød R er porno uansett. At det er en 07 gjør den enda mer porno.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

locked
27/03/13, 15:15
Problemet med raud R, er at det er ingen av interiøra som passar så godt mot lakken, det må i såfall vere gobi.

Men, vi har jo ingen raude R her, så løp og kjøp!
Eg er delvis enig, svart interiør står seg veldig godt til raud bil, men den raudfargen tar seg ikkje spesielt godt ut på ein V70.. Spesielt ikkje i den belysninga desse bilda er teke i.

Øygard
27/03/13, 16:08
Nåken som kjenner til denne? Denne var til salgs i Årdal hausten 2009, og hadde då berre hatt ein eigar. Eg hadde veldig lyst på han, men det vart budrunde og han vart for dyr for meg. eg tørte ikkje å by for mykje for han for eg hadde jo ikkje vore og sett på han. Dermed var det nåken andre som fekk han, og no er han til salgs igjen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40625132

Viss eg ikkje huskar heilt feil var han gått ca 230000 den gongen.

Her er bilda frå annonsa i 2009:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee410/Andoyg/67_512683142_zps35375880.jpg

http://i1226.photobucket.com/albums/ee410/Andoyg/67_771745607_zpscb099919.jpg

http://i1226.photobucket.com/albums/ee410/Andoyg/67_907285269_zps13a1b786.jpg

gaupe
27/03/13, 19:14
Eg er delvis enig, svart interiør står seg veldig godt til raud bil, men den raudfargen tar seg ikkje spesielt godt ut på ein V70.. Spesielt ikkje i den belysninga desse bilda er teke i.

Svart er bra, dette er blått :-)

locked
27/03/13, 19:34
Svart er bra, dette er blått :-)
Hehe da såg eg faktisk ikkje før no :D

gaupe
27/03/13, 22:46
Hehe da såg eg faktisk ikkje før no :D

Veit det var nemnt svært skinn i ei prisliste på R, men trur nok dei meinte nordkap-interiøret.

hgnubel
27/03/13, 23:03
Veit det var nemnt svært skinn i ei prisliste på R, men trur nok dei meinte nordkap-interiøret.

Du har jo det Per hadde på sin flash-green, eller kom det bare på 04 kanskje?

gaupe
27/03/13, 23:23
Du har jo det Per hadde på sin flash-green, eller kom det bare på 04 kanskje?

Det er vanlege mørkegrå sportseter vil eg tru og Gobi dørtrekk.

Marius Skau
27/03/13, 23:47
Dette må da va en godbit? :D

http://www.vibytter.no/artikkel/272

larsverm
28/03/13, 00:05
For sine formål, sikkert. Men reg nr A3 følger vel ikke med... :p

jacobsen
28/03/13, 13:26
Dette må da va en godbit? :D

http://www.vibytter.no/artikkel/272

Er det askebeger fra 142/242 som er felt inn i bakdørene?

Daniel V
29/03/13, 00:18
Nå ligger denne ute igjen, og som tradisjon tro med enda høyere prislapp enn sist. Pleier å gå opp 2 000,- i måneden denne her, og det gjør den fortsatt.

Først lå den ute til 23 000,- - ingen kjøpte den, og måneden etterpå lå den ute til 25 000,- måneden etter der 28 000,- og ble fortsatt ikke solgt. Dette var i fjor sommer, og nå ligger den ute igjen til 30 000,-.........

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40449959

http://finncdn.no/mmo/2013/3/vertical-3/17/9/404/499/59_1664632358_xl.jpg

GMV
29/03/13, 10:00
Svart er bra, dette er blått :-)

Hadde tatt seg bedre ut med acatama, men det er vel som å lete etter nåla i den berømte høystakken. Det er ei av ulempene ved å ikke kjøpe nybil :p

gaupe
29/03/13, 18:11
Hadde tatt seg bedre ut med acatama, men det er vel som å lete etter nåla i den berømte høystakken. Det er ei av ulempene ved å ikke kjøpe nybil :p

Er litt lysten på å slo kloa i ein raud S60R etterkvart, men syns det blir kræsj uansett farge, og Gobi vil eg ikkje ha.

Øygard
30/03/13, 14:14
Fin buss, men kem vil betala so mykje for den?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40640570

Marius Skau
30/03/13, 16:03
Den er i mine øyner verd det :) Speciell utgave som ikke taper verdi :)

volvoRsport
30/03/13, 16:45
Trist å se originale biler herpet på den måten der... hvite blinklys, lakkert list på bakluken og ingen lyktepussere. Ånei, ånei :(

T-5R har lakkert baklukehåndtak originalt.

volvoRsport
31/03/13, 14:27
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_245_GLE_45982814.htm?ca=3&w=3

http://scdn.blocket.com/static/1/images_full/86/8669459803.jpg

http://scdn.blocket.com/static/1/images_full/86/8649045495.jpg

gaupe
31/03/13, 14:34
Det der er ein bastard mistenker eg, 79 speil og gassermotor.

larsverm
01/04/13, 19:42
Det er saker som bør være vesentlig å få avklart for den kunne vurdere å gi 50 lapper (om enn svenske) for den 245en. For tilsynelatende fin, må en kunne si.

Bussen lengre opp er sikkert fantastisk fin - men verdi må likevel bli et spørsmål om hva noen faktisk er villig til å betale.

Øygard
01/04/13, 19:45
Amazon
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40646707

Var med ein fyr og såg på denne i dag. Strøken under, fanst ikkje rust i understellet so vidt eg kunne sjå. Det negative er at det elektriske skulle vore gått over og delar av han delvis har blitt omlakkert og overflata er ikkje heilt 100% alle plassar og eit par rustflekkar. Nesten gjennomrusta på plata mellom frontruta og panseret på venstre sida. Ellers veldig bra.

ovlov86
01/04/13, 20:16
"Ekte skaiseter". Luksus! :-p

Sendt fra min Note II

Øygard
01/04/13, 22:16
Det var ei rift i ryggen på førarsetet.

Taz
02/04/13, 03:21
Ein av de tre i Meland
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/107.jpg (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39918597)

hgnubel
02/04/13, 10:43
Svart 2004 V70R AWD med Gobi-interiør. Ble solgt fra Bergen for et-to år siden(?), og var her eid av en i et bilpleieselskap på danmarksplass. Må innrømme jeg har sett mye forskjellig parkert utenfor der, men denne har virket veldig fin :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/110.jpg
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40538295 (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40538295)




Ein av de tre [T-gul T-5R sedan] i Meland

Dette var vel den som kom fra sunnhordaland for et års tid siden eller så, opprinnelig fra Spania. Flott bil!

gardern
02/04/13, 21:45
Nå ligger denne ute igjen, og som tradisjon tro med enda høyere prislapp enn sist. Pleier å gå opp 2 000,- i måneden denne her, og det gjør den fortsatt.

Først lå den ute til 23 000,- - ingen kjøpte den, og måneden etterpå lå den ute til 25 000,- måneden etter der 28 000,- og ble fortsatt ikke solgt. Dette var i fjor sommer, og nå ligger den ute igjen til 30 000,-.........

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40449959

http://forum.vccn.no/

HAHAHA se der ja! igjen :p hvorfor 30.000 liksom? er jo ingen ting spessielt med den for at den skulle verdt 30..

Daruu
02/04/13, 23:14
Og hvorfor ikke skrive mere utfyllende + ta noen gode bilder, om man forventer å få igjen så mye?

larsverm
03/04/13, 12:28
Men derimot, hvis det ikke er noe galt med bilen, kan det sikkert bli mulig å få 30 lapper for den litt etter hvert...

Naturchips
04/04/13, 22:55
Denne var jo meget fin :)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40766724

larsverm
04/04/13, 23:58
Oi, unektelig sjeldent fin tilstand særlig for en stasjonsvogn av denne alderen. :) Lite å utsette på prisen forutsatt at det ikke er noe betydelig feil som vi ikke kan se osv. Det står 1980, men det er selvfølgelig en tidlig 81-modell.

Jan-Einar Jenssen
05/04/13, 01:35
varmer å se en såpass vellholt 245 :)

Daruu
05/04/13, 10:48
Den 245'n var fin, hadde man bare hatt mere plass....


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37376135

Denna så ikke så verst ut heller for prisen, men spørs litt åssen det ser ut der hjulbuene er bytta da.

ovlov86
05/04/13, 11:22
Den 245'n var fin, hadde man bare hatt mere plass....


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37376135

Denna så ikke så verst ut heller for prisen, men spørs litt åssen det ser ut der hjulbuene er bytta da.

Den likte jeg. :-)

Sendt fra min Note II

Sveinung
05/04/13, 11:59
Fin farge :)

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=40700135&carModel=3077&fuelType=2&year_model_to=2007&year_model_from=2001&transmission=2

larsverm
05/04/13, 14:17
Når det gjelder 245en: Jeg er usikker på tallene, men jeg har inntrykk av at det er et mindretall av 242/244/245DL 81 som har B19. Det dreier seg om tidlige 81-modeller, men jeg er svært usikker på hvor skillet går. Jfr tråden om 240/260-historikk.

gswede
05/04/13, 15:43
Noe her som kjenner til denne? www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40764610

Så ut til å være mye bil for pengene..

NikolaiB
05/04/13, 15:47
i 82 ble b21 standard..Jeg har også en 81mod med b19A,firetrinns manuell og heeelt skrapa for utstyr ellers:)

jacobsen
05/04/13, 16:30
Ang 80-modellen 245, syns jeg ser nyanseforskjell mellom dører og framskjerm på høyre side ?

Øygard
05/04/13, 19:53
og mellom bakluka og det som er rundt.

oar83
05/04/13, 20:40
Noe her som kjenner til denne? www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40764610

Så ut til å være mye bil for pengene..

Dette såg ut som en ryddig bil til tross km stand.

larsverm
06/04/13, 00:25
Jeg synes mulige nyanseforskjeller mellom enkelte karosserideler på 245en virker så godt som ubetydelige, men det finner man bedre ut ved selvsyn. Av interesse hvis det skulle komme av omlakkering etter skade...


i 82 ble b21 standard..Jeg har også en 81mod med b19A,firetrinns manuell og heeelt skrapa for utstyr ellers:)

Det "heter seg" at DL fikk B21 og GL B23 og overdrive fra årsmodell 1982 (i Norge), men jeg har alltid hatt inntrykk av at det kom noe før. Hva (omtrent) er chassisnr på din 81-modell?

Aashome
06/04/13, 00:31
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S70R_46196135.htm?ca=15&w=3

Hadde ikke gjort noe å ha denne i garasjen!

The Sven
06/04/13, 00:34
Bra pris også? Løp og kjøp :)

Aashome
06/04/13, 00:38
Har den på norske skilter for 100 tusen, tenker jeg :) Under prisnivået på en V70R her i Norge i hvertfall.

The Sven
06/04/13, 00:58
Hysj :) Har tipsa en kamerat som har sett etter en sånn lenge nå, ikke røp hvor billig den kan bli ;)

Daniel V
06/04/13, 01:50
Denne tråden resettes antakeligvis en av de nærmeste dagene. Grunnen er at den nå har over 10 000 innlegg med Finn-annonser/ kommentarer til Finnannoser hvor mesteparten er slettet og gått ut på dato. :)

Taz
06/04/13, 02:01
Denne tråden resettes antakeligvis en av de nærmeste dagene. Grunnen er at den nå har over 10 000 innlegg med Finn-annonser/ kommentarer til Finnannoser hvor mesteparten er slettet og gått ut på dato. :)

Kunne det ikkje ha vert greit å bare hatt tråden som den er, i tilfelle noen vil leite fram ei gammel annonse? Er ikkje alle annonsene som slettes, sånn at det fremdeles går an å se bilder og info.. Bare ein liten tanke liksom...

gaupe
06/04/13, 09:11
Denne tråden resettes antakeligvis en av de nærmeste dagene. Grunnen er at den nå har over 10 000 innlegg med Finn-annonser/ kommentarer til Finnannoser hvor mesteparten er slettet og gått ut på dato. :)

Nei, la den stå, ved hjelp av ein finnkode så klarar du å lure fram bileter av ein bil, sjølv om den er sletta.

larsverm
06/04/13, 10:59
For all del, la tråden stå - det er også mye av det som nevnes innimellom som kan være av interesse senere. Men siden det begynner å bli så mye, kunne det kanskje være like greit å stenge for nye innlegg og begynne på en ny tråd...?

Øygard
06/04/13, 12:48
Må ikkje sletta tråden, nei. Men det går an å stenga han og laga ein ny tråd som me kan fortsetta i sånn som Larsverm seier.

NikolaiB
06/04/13, 14:14
Det "heter seg" at DL fikk B21 og GL B23 og overdrive fra årsmodell 1982 (i Norge), men jeg har alltid hatt inntrykk av at det kom noe før. Hva (omtrent) er chassisnr på din 81-modell?

Chassinr kan dere få etterpå om det er av interesse:)

larsverm
07/04/13, 15:05
Jeg er først og fremst interessert i å se omtrent hvor langt ut i rekka den er. :) 244 81 har løpenummer fra 592.110 til 686.099.

Noen interessante, fine 164 av de eldre årgangene:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40579161

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40810260

jacobsen
07/04/13, 18:28
Svært fin den gullfarga 164n. kunne godt hatt svart interiør den også :) Ser den har 5 brytere til venstre for speedometer. lys, viskere, choke, nødblink, hva er det siste?

larsverm
07/04/13, 20:23
Varmetråder i bakrute, sikkert? Men etter hva jeg kan se i forskjellige instruksjonsbøker, virker det som om nødblink skal være en av dem til høyre for instrumentene. Stemmer kanskje ikke alltid?

Øygard
08/04/13, 22:03
Gul 1 eigars 144 73-modell, visstnok rustfri: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40853843

ovlov86
08/04/13, 23:44
Tøff! :D Kul farge og grei pris på den der. Går nok fort.

larsverm
09/04/13, 00:07
Ja, både trivelig tilstand og pris, ser det ut til. :) Og en farge som kan være fin på biler fra den tiden... :p

NikolaiB
09/04/13, 23:13
Ja, både trivelig tilstand og pris, ser det ut til. :) Og en farge som kan være fin på biler fra den tiden... :p

Jævla tøff,har lyst å lakke min 142 i en tidsriktig Volvo gul-farge.Lurer på om det har et positivt eller negativt utfall på pris og evt salg en dag

oar83
10/04/13, 08:10
En kjenning ?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40841793

volvoRsport
10/04/13, 08:38
En kjenning ?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40841793

http://www.sunnmore.net/albums/volvo/dscf0051.sized.jpg

hgnubel
10/04/13, 08:39
En kjenning ?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40841793

Special delivery ja, gamle til gaupe?

Denne som hadde vært kondemnert og gjenoppstått fra de døde?

Hvis den har vært basert der den annonsen har adresse så kan den ikke ha vært mye på veiene... Aldri sett noe laserblått i Bergensområdet faktisk, bortsett fra en 854 og kanskje den XC70en som lå tilsalgs på Sotra men litt usikker på sistnevnte farge..

TommyG
10/04/13, 08:49
Xc70en som sto til salgs på sotra var vistnok lakkert i en orginal volvo farge som kom i 2012 fortalte selgeren.

Den i annonsen her har jeg heller aldri sett i Bergen

Daniel V
10/04/13, 11:15
Denne har vært vrak ja. Litt spesielt å ikke nevne det i annonsen at denne faktisk har vært et vrak. En ting er å ikke nevne det hvis den hadde vært småkræsjet, typ byttet en framskjerm eller noe i den duren, men denne har vært most!

Sveinung
10/04/13, 11:20
Det var en på forumet som kjøpte denne for ca. ett år siden.

gaupe
10/04/13, 11:21
Denne har vært vrak ja. Litt spesielt å ikke nevne det i annonsen at denne faktisk har vært et vrak. En ting er å ikke nevne det hvis den hadde vært småkræsjet, typ byttet en framskjerm eller noe i den duren, men denne har vært most!

Den har jo ikkje vore totalt most, skaden var ærleg å rette opp, så bilen skal vere grei den. Det som var ille, var at når Per kjøpte denne, så fekk han ikkje vite dette, samt at bilen då var skeiv i framparten etter opprettinga. Det var når eg gjorde Per oppmerksom på dette, eg snakka med Per for første gang, så på sett og vis så er denne bilen basisen for at VCCN eksisterar i dag.

Daniel V
10/04/13, 11:30
Det jo flott det :)

Men synes uansett 160 000 for et eksemplar med såpass med km og som har vært alvorlig kollisjonsskadet er litt mye. :)

gaupe
10/04/13, 11:32
Det jo flott det :)

Men synes uansett 160 000 for et eksemplar med såpass med km og som har vært alvorlig kollisjonsskadet er litt mye. :)

Den er laserblå, den finn seg nok ein kjøpar, er i rekkevidda for mange ungdomar no.

hgnubel
10/04/13, 12:06
på sett og vis så er denne bilen basisen for at VCCN eksisterar i dag.

Da burde jo dette bli VCCN-bilen som reiser rundt på treff og promoterer klubben :) Hvem vil kjøpe og donere? :p

ovlov86
10/04/13, 12:52
Nydelig farge! :)

hgnubel
10/04/13, 13:24
Det jo flott det :)

Men synes uansett 160 000 for et eksemplar med såpass med km og som har vært alvorlig kollisjonsskadet er litt mye. :)

Forstår at ikke alle gjerne ikke er enig med meg, men jeg mener at hvis den er like alvorlig rettet opp så burde ikke kollisjonsskaden bety noe for prisen nå. Forutsetter at det er skikkelig gjort og dokumentert og at ikke bilen er skjev slik Per opplevde naturligvis :)

Hvis den er i ok stand og ikke "bærer preg av kilometerstand" er den vel omtrent der den bør ligge i pris tenker jeg. I hvert fall ikke lavere, det er forbeholdt eldre R-biler med mindre motor ;)

larsverm
10/04/13, 13:48
Hadde bilen grønne skilter, eller var det bare noe med lyset på det bildet...?

volvobrage
10/04/13, 13:49
Forstår at ikke alle gjerne ikke er enig med meg, men jeg mener at hvis den er like alvorlig rettet opp så burde ikke kollisjonsskaden bety noe for prisen nå. Forutsetter at det er skikkelig gjort og dokumentert og at ikke bilen er skjev slik Per opplevde naturligvis :)

Hvis den er i ok stand og ikke "bærer preg av kilometerstand" er den vel omtrent der den bør ligge i pris tenker jeg. I hvert fall ikke lavere, det er forbeholdt eldre R-biler med mindre motor ;)

Huskar ikkje ka program eg såg det i, men det blei vertfall dokumentert at ein kræsja og retta bil aldri blei like bra som ein ukræsja under ein eventuell kræsj igjen..Så er litt einig med Daniel, sjølv om eg ikkje hadde brydd meg så mykje sjølv under eit kjøp viss det var skikkeleg utført:)

Øygard
10/04/13, 16:17
Denne har vært vrak ja. Litt spesielt å ikke nevne det i annonsen at denne faktisk har vært et vrak. En ting er å ikke nevne det hvis den hadde vært småkræsjet, typ byttet en framskjerm eller noe i den duren, men denne har vært most!

Det kan jo henda han har tenkt å opplysa om det på telefon.

jacobsen
10/04/13, 16:54
Pen svart 740 med utstyr litt utenom det vanlige. Litt usikker på om 88 modellen har LH2,4, men den har hvertfall gamlefronten som folk flest foretrekker.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40803040

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/803.jpg

ovlov86
10/04/13, 17:16
Pen den. Kjipt med det fæle interiøret men det er jo en smal sak å bytte. :p

larsverm
10/04/13, 19:13
Rødt? Ofte "friske" 80-tallsfarger i 740. :p

R.G
10/04/13, 19:28
hadde beholdt rødt interiør jeg om det hadde vært helt og pent:p ikke ofte man ser slike farger lenger.

og det er ikke så stygt med rødt interiør mot svart kaross el:)

larsverm
10/04/13, 21:01
Nå har den bilen der skader som gjør at den kanskje ikke blir noe prakteksemplar igjen, men generelt synes jeg også interiøret bør beholdes. Fint med rødt også hvis en "ser litt stort på det", og ikke minst originalt og tidstypisk. På høy tid å slutte å ødelegge 740er også nå. :p

elephant
10/04/13, 22:34
Apropo R, hva med denne? http://m.autodb.no/autodb/mobileview.wa2?AdItemId=1564979
Sitter på telefon, så vet ikke om linken funker. Er ihvertfall en safran v70R AWD.

Taz
10/04/13, 22:43
Apropo R, hva med denne? http://m.autodb.no/autodb/mobileview.wa2?AdItemId=1564979
Sitter på telefon, så vet ikke om linken funker. Er ihvertfall en safran v70R AWD.

Link til PC-versjon - http://www.autodb.no/bil/view/1564979

Christian
10/04/13, 22:46
Apropo R, hva med denne? http://m.autodb.no/autodb/mobileview.wa2?AdItemId=1564979
Sitter på telefon, så vet ikke om linken funker. Er ihvertfall en safran v70R AWD.

Kjenner ikke til bilen eller eier, men den ser jo grei ut på bildene i det minste.
Fortsatt dustete dyre de bilene der, da.

Daniel V
10/04/13, 23:14
Huskar ikkje ka program eg såg det i, men det blei vertfall dokumentert at ein kræsja og retta bil aldri blei like bra som ein ukræsja under ein eventuell kræsj igjen..Så er litt einig med Daniel, sjølv om eg ikkje hadde brydd meg så mykje sjølv under eit kjøp viss det var skikkeleg utført:)

Veldig enig her. Selv oppretterne selv sier akkurat det samme. Uansett, la oss se på et lite eksempel:

Husker dere den sonicblue S60 Ren som JSB kjøpte? Den lå ute i fjor sommer. Den hadde smelt i et autovern på venstre side. Den ble rettet for 82 000,- av Bilia Risløkka i 08.07.10 (Kilde Texascom som så dette i Bilias interne program). Den var det veldig få her inne som hadde noe pent å si om, det var mest "har ikke denne vært vrak?" "Hadde vært mer interessert hvis den ikke hadde vært kollisjonsskadet" osv.. Her er det jo faktisk en bil som er smellt skikkelig, bare se på bildene. Dører, panser, front, forstilling ALT er smellt foran der, men den er det ingen betenkeligheter med å kjøpe, enda denne bilen er rettet for mye mer enn 82 000,-. Den har til og med blitt rettet og solgt videre, fortsatt har den vært skjev. :p Men den S60en som hadde mye mindre skader ville ingen ha fordi den var tidliger kollisjonsskadd :p

gaupe
10/04/13, 23:17
Det er to bilar i totalt forskjellig prisklasse det no. Laserblåen har vorte ein gammal bil, sonicen var nesten ny når dette var ei problemstilling.

Olav'en
11/04/13, 02:46
Det er to bilar i totalt forskjellig prisklasse det no. Laserblåen har vorte ein gammal bil, sonicen var nesten ny når dette var ei problemstilling.

Det hender nok og att nye biler får både små og store skader under transport fra fabrikk til utsalgs sted / leverandør.
Det forekommer nok og att desse bilene blir fikset uten att utsalgs sted / leverandør blir opplyst om dette.
Du kan faktisk risikere å kjøpe ein sprell ny bil frå leverandør som har vert tilnermet kondemnert uten att verken du eller leverandør veit om dette.
Har sjølv opplevd dette via jobben ;)

larsverm
11/04/13, 15:30
Jævla tøff,har lyst å lakke min 142 i en tidsriktig Volvo gul-farge.Lurer på om det har et positivt eller negativt utfall på pris og evt salg en dag

Selv om man velger "en originalfarge", altså en annen farge som bilen kunne ha hatt som ny, vil jeg anta at det trekker ned fra eventuell høy salgsverdi, hvis det skulle være aktuelt. Men har bilen din originallakk, er den jo i prinsippet tidstypisk, selv om den ikke er gul. :p

Daniel V
11/04/13, 15:42
Nja, ikke hvis det blir gjort ordentlig. Heller en annen 70-tallsfarge enn slitt originallakk. :)

larsverm
11/04/13, 15:53
Vinkler man det slik, er jeg i og for seg ikke uenig. :p

I den grad "uoriginal originalfarge" skulle trekke ned verdien, ser jeg for meg at det først og fremst ville gjelde hvis bilen ellers holdt en spesielt høy standard og var aktuell for samlere med vilje til å betale mer enn vanlig for en fin originalbil.

Men det kan godt være at det er bedre å gå for en "mest mulig attraktiv" originalfarge ved omlakkering, jeg har hørt det synspunktet fremført også.

gaupe
11/04/13, 17:31
Nja, ikke hvis det blir gjort ordentlig. Heller en annen 70-tallsfarge enn slitt originallakk. :)

Det gir bruksverdi, ikkje samlarverdi.

elephant
11/04/13, 19:55
Kjenner ikke til bilen eller eier, men den ser jo grei ut på bildene i det minste.
Fortsatt dustete dyre de bilene der, da.

Hysj. :p

larsverm
11/04/13, 22:23
Det gir bruksverdi, ikkje samlarverdi.

Ja, det blir der et sted det vesentlige skillet havner. 30.000 kr holder vel fortsatt til en svært OK 142/144, men det kan se ut til enkelte fine originalbiler også selges for 60-80, og i slike tilfeller vil jeg tro at kjøper legger en annen vekt på original farge enn i en mer "normal" prisklasse.

A.Finstad
12/04/13, 07:18
Sendte mld til eier av den lazerblå R en som gaupe har hatt å han sier den er retta opp et sted mellom per å han så det gjenstår å se om han har bevis for dette, for hvis bilen er skakk nå å er den ikke verdtså mye....

Hayabusa
12/04/13, 08:44
Eg sa ikkje til deg at bilen var retta ein stad mellom Per og meg. Eg sa til deg at eg har papirer på 4 hjuls kontroll og at bilen oppfører seg heilt normalt som ein hvilken som helst anna V70R.
Sendte mld til eier av den lazerblå R en som gaupe har hatt å han sier den er retta opp et sted mellom per å han så det gjenstår å se om han har bevis for dette, for hvis bilen er skakk nå å er den ikke verdtså mye....

sekse
12/04/13, 08:58
Eg sa ikkje til deg at bilen var retta ein stad mellom Per og meg. Eg sa til deg at eg har papirer på 4 hjuls kontroll og at bilen oppfører seg heilt normalt som ein hvilken som helst anna V70R.

Betyr det at den fortsatt ikke er retta skikkelig?

Hayabusa
12/04/13, 09:06
Som sagt så veit eg ikkje, men veit at bilen ser bra ut og oppfører seg heilt normalt.

TommyG
12/04/13, 09:32
Denne var ikke stygg http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40429730
Finner ikke noe når jeg søker opp reg nr på mekonomen. For ny til det?

hgnubel
12/04/13, 09:34
Som sagt så veit eg ikkje, men veit at bilen ser bra ut og oppfører seg heilt normalt.

Ikke fått helt med meg at denne gikk i Bergensområdet, men så har jeg jo teflonhjerne også...

Mulig å få kikket litt på denne en dag, uten at jeg trenger late som jeg har tenkt å kjøpe? Er jo bare fargen som skiller fra den jeg har nå, så jeg beholder nok den :p

gaupe
12/04/13, 09:40
Eg sa ikkje til deg at bilen var retta ein stad mellom Per og meg. Eg sa til deg at eg har papirer på 4 hjuls kontroll og at bilen oppfører seg heilt normalt som ein hvilken som helst anna V70R.

Etter det eg huskar, så vart det ordna opp i denne etter den vart teken tilbake, etter at Per hadde den.

elephant
12/04/13, 09:45
Kjenner ikke til bilen eller eier, men den ser jo grei ut på bildene i det minste.
Fortsatt dustete dyre de bilene der, da.

Men synes da den er billig i forhold til mange andre? F.eks den blå som ligger her, den koster jo 50 lapper mer.
Det er jo to år i mellom, og mer hester osv i den blå, men uansett.

Hayabusa
12/04/13, 09:55
Ja Hgnubel du skal ikkje føle noke kjøpepress så det går flott:) , me kan møtas ein dag no om du har lyst. Berre send meg ein pm du so kan me avtale, alltid kjekt med V70R treff!

Gaupe, ja meiner du sa det til meg etter eg hadde kjøpt den at det vart iorden på når Per leverte den tilbake. Men som sagt til dei som lurer så har eg ikkje papirer på det.

hgnubel
12/04/13, 10:00
Men synes da den er billig i forhold til mange andre? F.eks den blå som ligger her, den koster jo 50 lapper mer.
Det er jo to år i mellom, og mer hester osv i den blå, men uansett.

Den safran-bilen det ble reagert på prisen på her er vel en av de billigste R AWD som har vært på finn.no i ett stykke og på norske skilt noensinne. Det hadde vel ikke vært dyrt for en grei R FWD heller faktisk.

Dyrt om man ikke egentlig vil ha ekte R naturligvis, men det er en annen sak. De kan heller kontakte han her: https://www.facebook.com/groups/181590278534460/permalink/636670089693141/ :)

At 2000-modell og særlig laserblå ligger greit over safran 97-98 i pris burde ikke overraske :)

gaupe
12/04/13, 10:23
2000R har ein rekke grunnar til at den skal ligge høgare i pris enn 97-98, det er ein mykje meir moderne bil enn desse åra før.

oar83
12/04/13, 12:15
2000R har ein rekke grunnar til at den skal ligge høgare i pris enn 97-98, det er ein mykje meir moderne bil enn desse åra før.

Protest
Det er no ikkje so stor forskjell heller Hr. Mo :) hehe

(motormessig, men så mykje ikkje ellers)

gaupe
12/04/13, 12:18
Protest på denne kommentaren.
Det er no ikkje so stor forskjell heller Hr. Mo :) hehe

(motormessig kanskje, men så mykje ikkje ellers) Eg ser på det som positivt å ha 98 iallefall

Du kan protestere så mykje du vil :) , V70 fram til 98, er mykje lik 850, 99 og framover og spesielt 2000 R har veldig mykje frå V70N. Slik har Volvo alltid gjort det, så det siste året brukar å ha mykje oppdateringar i seg, som ikkje ein ser umiddelbart.

hgnubel
12/04/13, 12:23
Hva som er positivt og hva som er negativt får folk bestemme selv, men av forskjeller fra 97-98 har du i hvert fall:


Motor (Coil-on-plug, VVT, ME7, mer volum, større turbo og injectorer, etc)
Girkasse (5-trinns automat)
Eksos
Ventilerte 288mm skiver bak
Bremsestyring (EBD?)
Alt gaupe nå legger til i posten som kommer like under denne...

oar83
12/04/13, 12:23
Ja, det er greit. Veit at det er forskjellar men ikkje avgjerdane for pris-settinga spør du meg...

The Sven
12/04/13, 12:37
Tror uansett 97-98 med manuell kasse og AWD er de mest lettsolgte av disse. Er en annen kundegruppe som kjøper bilene i dag, de er jo 13-16 år gamle.

gaupe
12/04/13, 12:56
Hva som er positivt og hva som er negativt får folk bestemme selv, men av forskjeller fra 97-98 har du i hvert fall:


Motor (Coil-on-plug, VVT, ME7, mer volum, større turbo og injectorer, etc)
Girkasse (5-trinns automat)
Eksos
Ventilerte 288mm skiver bak
Bremsestyring (EBD?)
Alt gaupe nå legger til i posten som kommer like under denne...



WHIPS kom også i 2000. Det er ikkje berre VVT osv, det er igrunnen heilt ny motor, CANbus kom i 99, og tok desse bilane over i den moderne verda når det gjeld feilsøking og software. 2000 går betrakteleg bedre enn ein 98, det er det ingen tvil om.

EBD er fine greier i ein nødsituasjon ja.

hgnubel
12/04/13, 13:28
Du kan protestere så mykje du vil :) , V70 fram til 98, er mykje lik 850, 99 og framover og spesielt 2000 R har veldig mykje frå V70N. Slik har Volvo alltid gjort det, så det siste året brukar å ha mykje oppdateringar i seg, som ikkje ein ser umiddelbart.

Sånn elektronisk føler jeg større slektskap til tidlig V70N enn V70 ja. Akkurat funnet ut at jeg må programmere nivåsensoren til alarmen før den vil virke, f.eks.


WHIPS kom også i 2000. Det er ikkje berre VVT osv, det er igrunnen heilt ny motor, CANbus kom i 99, og tok desse bilane over i den moderne verda når det gjeld feilsøking og software. 2000 går betrakteleg bedre enn ein 98, det er det ingen tvil om.

EBD er fine greier i ein nødsituasjon ja.

Og så ble det økt forspenn på viskosekoblingen rundt 1999 = mindre hjulspinn før bakhjulene blander seg.

Hadde vært artig å se en år-for-år oversikt over nyheter/endringer. WHIPS kom i 1999 mener jeg, men det gjorde jo 2000-modellen også. Ikke alltid lett å vite om de mener modellår eller kalenderår når det skrives når noe kom.

I VADIS var dette ganske enkelt, da det var et dokument eller bulletin for hvert år, i hvert fall på 850 som jeg kikket på på den tiden. Småting som at 1997-modellen fikk "comfort" åpning av soltaket, fordi noen kunder hadde klaget på for mye vindstøy når luken var helt åpen... Kanskje prøve å finne det igjen og se om de har noe lignende for V70.

oar83
12/04/13, 13:39
Det kan så være, men mine erfaringar og mange av mine mekanikar-venner/bekjente er enige med meg i dette:
Meir elektronikk = meir feil og problemer

gaupe
12/04/13, 13:49
Det har du heilt rett i, det er lite elektronikkproblen på pv :-) uansett er desse bilane beregna på ei ny miljønorm, som krever ein meir sofistikert styring.

oar83
12/04/13, 14:21
Ja, spørs om enn ikkje bør gå litt nedover i årsmodellane istaden. For mykje elektronikk kan være farlig :)

Tilbake til topic:
144 Grand luxe er ikkje kvardagskost
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=40758975

gaupe
12/04/13, 14:34
Ja, spørs om enn ikkje bør gå litt nedover i årsmodellane istaden. For mykje elektronikk kan være farlig :)


Datamaskiner er fine greier :-) Er ikkje så mykje elektronikk i den siste eg kjøpte :-D

elephant
12/04/13, 19:37
2000R har ein rekke grunnar til at den skal ligge høgare i pris enn 97-98, det er ein mykje meir moderne bil enn desse åra før.

Ja, okei, det er greit nok.
Men så ser man på finn, en safran V70R AWD til 180k, og så får du helt lik bil til 110k?
Da må jo den til 110k være et bra kjøp?

hgnubel
12/04/13, 20:28
Disclaimer: Jeg har ikke sett nøye på noen av de to bilene! Her er det ingen hinting eller antydninger om noe som helst, bare en kjapp sammenligning av hva som kan være forskjeller.

Den til 180k mener jeg er overpriset, men hvis den er i spesielt god stand og dyre deler som kan ryke (f.eks. girkasse, fordelingskasse, viskosekobling, etc) er godt dokumentert vedlikeholdt eller nylig byttet så kan kanskje noen mene den er verdt pengene.

Den til 110k er billig, men jeg ville vært mer bekymret for at den kanskje ikke var godt vedlikeholdt, og at det må påregnes en del utgifter som kanskje fort kan ruinere sånne som meg som ikke får skrudd så mye selv og er stort sett avhengig av å bruke verksted på større ting. Forskjellen på 70k kan fort bli spist opp hvis man må betale for feilsøking, kjøpe og få montert ny fordelingskasse, viskosekobling, kanskje overhale toppen, sveise litt rust her og lakkere litt der... kanskje bakluken er så rustet at den bare må byttes?

Men hvis de er "helt lik" så er det naturligvis et bra kjøp :) Det kan naturligvis hende bilene er ganske like, men den ene selgeren tror han har gull og den andre tror han har gråstein.

Kan man skru litt selv, kanskje har plass og tid til å hente deler/delebiler fra sverige eller hva som må til så er nok den til 110k uansett et bra kjøp. Mener jeg. Riktignok etter en liiiten whisky, men likevel.

Revell
13/04/13, 00:14
Passer kanskje ikke her? 1998 Volvo S90 Excutive. Aldri ungdomskjørt (men trodde ikke det var mange eldre som monterer basskasser i bilen sin?) Biltema bokstaver på skjermene og i grill, uoriginal stereo. Er denne virkelig verdt 200.000kr?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40421244

Øygard
13/04/13, 00:20
Bilen ser fin ut den, men 200000? Lykke til. :p

TommyG
13/04/13, 00:20
Passer kanskje ikke her? 1998 Volvo S90 Excutive. Aldri ungdomskjørt (men trodde ikke det var mange eldre som monterer basskasser i bilen sin?) Biltema bokstaver på skjermene og i grill, uoriginal stereo. Er denne virkelig verdt 200.000kr?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40421244

Han hadde i alle fall ikke spart på tekst eller bilder i den annonsen

volvoRsport
13/04/13, 00:34
Passer kanskje ikke her? 1998 Volvo S90 Excutive. Aldri ungdomskjørt (men trodde ikke det var mange eldre som monterer basskasser i bilen sin?) Biltema bokstaver på skjermene og i grill, uoriginal stereo. Er denne virkelig verdt 200.000kr?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40421244

Det er ikke en Executive. Bilen har forøvrig vært diskutert flere ganger på forumet allerede.

larsverm
13/04/13, 03:29
Han der ser ut til å tro at bilen blir mer verdt på grunn av emblemene. Han kunne nok trenge litt rettledning. I bunn og grunn fin bil, sikkert - men også ganske smakløst.

ovlov86
13/04/13, 09:22
Har vært til salgs leeeenge og. Med god grunn. "Aldri vasket med høytrykk". Haha!

Sendt fra min Note II

oar83
13/04/13, 09:26
Burde muligens gått å sett på denne bilen for å fortelle han dette..? ;) hehe

oar83
14/04/13, 10:59
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40541979

Rimeleg s70

jacobsen
14/04/13, 11:27
Har vært til salgs leeeenge og. Med god grunn. "Aldri vasket med høytrykk". Haha!


Viktig det slik at biltema-bokstavene ikke løsner :) haha

larsverm
14/04/13, 12:57
Men særlig påklistret ser det ut med det svære emblemet ved hanskerommet...

ovlov86
14/04/13, 13:07
Viktig det slik at biltema-bokstavene ikke løsner :) haha

Hahaha!! :-p

Sendt fra min Note II

larsverm
14/04/13, 16:36
Billig 760:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38871067

oar83
17/04/13, 12:39
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40911453

Ser ut som en gunstig bil for en rimelig sum med pengar.
Heilt OK utstyrt i forhold til pris og årsmodell også.

larsverm
17/04/13, 12:51
Ja, det virker ganske gunstig. Da har den riktig nok relativt høy km-stand, men det trenger ikke ødelegge for at det er et bra kjøp.

gaupe
17/04/13, 13:22
Ja, det virker ganske gunstig. Da har den riktig nok relativt høy km-stand, men det trenger ikke ødelegge for at det er et bra kjøp.

Det er nok eit teikn på at dieselbilane har begynt å merke ein annan tendens i marknaden, folk vil ha bensinbil igjen, og i dette segmentet er det smått med nyare bil med bensinmotor.

Daniel V
17/04/13, 14:07
Jeg søkte på nye (2010-) V70er her omdagen, og det lå mange ute, alle diesel, bortsett fra 4 stk som var flexifuel.

oar83
17/04/13, 14:37
Ingen tvil om at det er mykje bilar i markedet iallefall, særs mykje bilar i denne katergorien og prisklassa.

gaupe
17/04/13, 14:57
Jeg søkte på nye (2010-) V70er her omdagen, og det lå mange ute, alle diesel, bortsett fra 4 stk som var flexifuel.

Det var vel 2 liters ford motor? Og då vil det seie at det knappast fins nokon med Volvomotor, veit det har stått ein.

Taz
17/04/13, 14:57
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41010164

Pris kan jo alltids diskuteres, men ser ut som et meget bra eksemplar!

volvoRsport
17/04/13, 15:06
Det var vel 2 liters ford motor? Og då vil det seie at det knappast fins nokon med Volvomotor, veit det har stått ein.

Det har vel ligget ute to stk 2,5FT de siste månedene mener jeg.

gaupe
17/04/13, 16:10
Det har vel ligget ute to stk 2,5FT de siste månedene mener jeg.

Veit det har vore ein i sølv med R-design, så har det vore nokre S80 og sikkert nokre V70 ja. Det er så sjeldan at ein huskar det. Dessverre får ein ikkje desse i kombinasjon med AWD.

larsverm
17/04/13, 16:45
Det er nok eit teikn på at dieselbilane har begynt å merke ein annan tendens i marknaden, folk vil ha bensinbil igjen, og i dette segmentet er det smått med nyare bil med bensinmotor.

Ja, da blir det "trangt" for dieselbilene. De er klart overrepresentert i noen av de senere årsklassene.

larsverm
17/04/13, 21:47
Denne 960 stasjonsvogn gjør nok krav på å være et spesielt fint eksemplar. Men den er også dyr.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40698115

Bård
17/04/13, 21:59
Den har vært diskutert tidligere en gang eller to (i fjor sommer el no?). Lå vel ute til samme prisen da og

larsverm
17/04/13, 22:14
Å ja, så lenge siden at jeg hadde glemt det. Bilen er sikkert en godbit i seg selv, men dette illustrerer at prisen sikkert ikke er helt realistisk...

de_icer
17/04/13, 23:04
Den har vært diskutert tidligere en gang eller to (i fjor sommer el no?). Lå vel ute til samme prisen da og

Nei, er ikke samme bil - denne har jeg ikke sett før, gjetter på den er nyimportert. Den forrige samme mannen eller butikken hadde, som også lå ute til 149 i fjor, så jeg med AY-skilter her en dag, så har får solgt de etter hvert.

oar83
18/04/13, 10:31
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S70R_46196135.htm?ma=1

Dette er NICE bil.

hgnubel
18/04/13, 10:52
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S70R_46196135.htm?ma=1

Dette er NICE bil.

Absolutt. Kanskje ikke den mest attraktive fargen for de som vil vise at de har en sjelden bil, men fryktelig pen :)

larsverm
18/04/13, 11:23
Nei, er ikke samme bil - denne har jeg ikke sett før, gjetter på den er nyimportert. Den forrige samme mannen eller butikken hadde, som også lå ute til 149 i fjor, så jeg med AY-skilter her en dag, så har får solgt de etter hvert.

Altså likevel så sjeldne og fine biler at de kan vente en stund på rett kjøper...

de_icer
18/04/13, 11:59
Altså likevel så sjeldne og fine biler at de kan vente en stund på rett kjøper...

Ser sånn ut, vedkommende selger har importert flere (tilsynelatende) svært gode eksemplarer, og hvis de ikke hadde blitt solgt hadde han vel neppe hentet flere.

larsverm
18/04/13, 13:48
Sant nok. Med et litt konservativt utgangspunkt kan det nok forsvares å se på disse som selveste høydepunktet av Volvo. :p

de_icer
18/04/13, 14:59
Sant nok. Med et litt konservativt utgangspunkt kan det nok forsvares å se på disse som selveste høydepunktet av Volvo. :p

Jada, det er mange med den oppfattelsen, faktisk stadig fremmede som kommer bort og forteller hvor staselig V90'en min er når jeg er ute med den (ikke spør om gjennomsnittsalderen på de ;)). Markerer en avsluttet æra gjør de i alle fall.

gaupe
18/04/13, 15:10
Jada, det er mange med den oppfattelsen, faktisk stadig fremmede som kommer bort og forteller hvor staselig V90'en min er når jeg er ute med den (ikke spør om gjennomsnittsalderen på de ;)). Markerer en avsluttet æra gjør de i alle fall.

Det seier vel sitt, når dei seier den er staseleg :)

larsverm
18/04/13, 15:27
Godt voksen, sikkert. :) Ser ikke bort fra at jeg kan finne på å kjøpe en slik selv en gang... :p

rustkongen
18/04/13, 15:38
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=41036135
det som er i hattehylla i denna er vel ganske så skjeldent?
vis noen har det, så kjøper jeg!

gaupe
18/04/13, 16:16
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=41036135
det som er i hattehøytalerene i denna er vel ganske så skjeldent?
vis noen har det, så kjøper jeg!

Høgtalerar?

ovlov86
18/04/13, 17:03
Nakkestøtter? Høyttalerbokser?

Sendt fra min Note II

rustkongen
18/04/13, 18:18
Høgtalerar?
ja høgtalerene ja

rustkongen
18/04/13, 18:19
Nakkestøtter? Høyttalerbokser?

Sendt fra min Note II

høytalerboksene

Øygard
20/04/13, 21:13
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41097373

Syns denne såg fin og flott ut

Øygard
20/04/13, 23:56
Svensk GLT til salgs som delebil, men det er jo ein 84-modell, so til neste år kan han vel registrerast?

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=41040704

larsverm
21/04/13, 00:06
Har allerede tatt GLT'en under "sure biter", fordi at den visst nok dessverre er tatt inn fra Sverige på "feil" vis og ikke kan registreres.

Øygard
21/04/13, 00:13
Senda han tilbake til Sverige då og venta til den er veteran og ta han inn på skikkeleg vis

larsverm
21/04/13, 00:19
Jeg har også tenkt den tanken, men jeg har ikke planer om å foreta meg noe der...

jacobsen
21/04/13, 10:01
usa 240 Turbo.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41077800

larsverm
21/04/13, 15:24
Å, fristende... :)

gaupe
21/04/13, 21:44
Denne fortenar nok ein del oppmerksomheit
2846
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41137462

larsverm
21/04/13, 21:49
Fin bil, men ser nokså diskret, nesten anonym ut - ulv i fåreklær? :p

gaupe
21/04/13, 21:49
Ærleg annonse, og sannsynlegvis sjanse til å gjere seg ein god handel
2847
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41127463

larsverm
21/04/13, 21:53
Sikkert OK prosjekt og god pris for en slik bil. Men det er vel de minst pene bildene som viser hvordan den ser ut nå?

oar83
21/04/13, 21:59
Denne fortenar nok ein del oppmerksomheit
2846
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41137462

Gode greier dette, men ikkje så attraktive fargar hverken interiør eller eksteriør. Men gylden mulighet å få tak i en sjelden bil ;)

gaupe
21/04/13, 22:41
Gode greier dette, men ikkje så attraktive fargar hverken interiør eller eksteriør. Men gylden mulighet å få tak i en sjelden bil ;)

Den var litt feil i fargevalet ja.

roffenn
21/04/13, 22:50
Ærleg annonse, og sannsynlegvis sjanse til å gjere seg ein god handel
2847
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41127463

Men ikke bra at den har stått ute med ubehandlet sparkel da.

Daniel V
21/04/13, 23:18
usa 240 Turbo.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41077800

Blir fint den dagen Åsmund lærer seg å ta ordentlige bilder :p

Christian
21/04/13, 23:20
Er nok ikke han som har tatt de bildene.

Daniel V
22/04/13, 08:51
Ikke vet jeg, men mye dårlige annonsebilder fra bilene hans. Hvis han har dem så er det ikke så mye mer jobb å ta noem bra bilder å legge ut :)

larsverm
22/04/13, 09:21
Det kunne sikkert være på sin plass med bedre bilder, og sikkert ikke umulig å få til. Men jeg støtter den antagelsen at det nok ikke er han selv som tar dem. Han har i hvert fall en "agent" i USA som ser på biler og tar bilder. Tror det er slik han gjør det vanligvis, og det er nok mest praktisk.

gaupe
22/04/13, 09:44
Blir fint den dagen Åsmund lærer seg å ta ordentlige bilder :p

Det er den dagen det frys over i helvete, ikkje Åsmund ;)

gaupe
22/04/13, 09:45
Det kunne sikkert være på sin plass med bedre bilder, og sikkert ikke umulig å få til. Men jeg støtter den antagelsen at det nok ikke er han selv som tar dem. Han har i hvert fall en "agent" i USA som ser på biler og tar bilder. Tror det er slik han gjør det vanligvis, og det er nok mest praktisk.

Han var over og henta desse, så her er det ingen unnskyldningar som funkar :)

BAS
22/04/13, 10:06
Han var over og henta desse, så her er det ingen unnskyldningar som funkar :)

Jo her er en unskyldning som funker...
Noen av bildene er tatt inne i et mørkt parkeringshus med Ipad.
Når bilen kom ut av parkeringshuset ville jeg ikke springe rundt sjåføren for å ta bilde med han holdt på å laste..
Hadde vel virket litt dumt.
Når jeg så bilen igjen hos shippingselskapet , stod det andre biler parkert tett inn til bilen på alle kanter...
SÅ DET SÅ ! Sutrepaver!

Hvor mye blir prisen på din 245 Gaupe?
På bilen her tjener jeg 6000.- inkludert moms på 1200.-
I tilegg er det skatt på overskuddet på 4800.- , om jeg i det hele tatt klarer å gå 6000.- i pluss...
Håper du klarer å gå lavere enn meg i pris!
Har forstått det så at nesten alle VCCNere mener jeg tjener rått på mine biler , så da hadde det vært fint
Om du kunne bevise at dette er tilfelle med selge din Turbo billigere enn min!