PDA

Vis full versjon : Noe for dere med VAG tdi???



brynna
05/11/13, 19:48
Les mer i denne posten fra VWBus forumet:)

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5&t=37457

Også tar dere ut disse motorødeleggende Powerboksene etterpå:D

Dette skal prøves på min Transporter

jerognal
05/11/13, 20:16
Kanskje å bemerke at det ikke er alle TDI-motorene på caravellen dette går på. ACV TDI motoren på min California 1996 kan kun bruke powerboks (eller lodde-chip).
Så da spørs det om alle V70 TDi kan bruke den nevnte metoden. Tviler egentlig.... ACV-motoren kom i 1996. V70 TDI ikke lenge etter.

Sagen
06/11/13, 07:33
Hmm.. Alltid moro med mer power! Artig lesing og bra at info deles. Jeg kommer til å la min TDI forbli urørt.. Det vil si, at den allerede er tukla med. Aner ikke hva som er gjort, men styringa ble programmert før mitt eie. Eneste endring jeg har gjort er å sette inn K&N innsatsfilter og blende EGR.

skurk
07/11/13, 01:29
Har omprogramert hjerne i min 00 v70 TDI hvertfall,men det er gjort før den ble importert fra Tyskland.
Finner ingen chip på den og den går meget mye bedre enn en bil med 140hk, samtidig som det ryker noe helt vanvittig ved fullt pådrag.
Nesten så jeg vil påstå at den er over medium småsprek og drar med full kraft fra 2500RPM. til turtallsperra.
Veit av erfaring at motoren stopper når man passerer 0,9bar på originalhjernen og jeg har målt 1,5bar så noe er definitivt gjort.
Runda 400k i går og har gått sånn i 10 år nå,kun vært av med topp og bytta toppakning og blenda EGR.
Glødeplugga har ikke funka de siste fem årene heller...starter tvert i -25 helt uten dramatikk.(starteren går et par runder ekstra bare,men har ikke skjedd at den ikke har starta)
Forbruket er også meget behagelige 0,47 på langkjøring og 0,61 til daglig.
Fyller fullt og måler forbruk hver gang.

Stor tro på at VAG-motoren egentlig er et meget godt stykke arbeid.

jerognal
07/11/13, 17:58
Rekkefemmeren fra VAG er faktisk noe av det beste innen dieselmotorer om du bare steller den. Oljeskift i tide og reg. reim skifte hver 90.000 så har du en motor som nermest går evig og drar som et uvær....

brynna
07/11/13, 22:28
Rekkefemmeren fra VAG er faktisk noe av det beste innen dieselmotorer om du bare steller den. Oljeskift i tide og reg. reim skifte hver 90.000 så har du en motor som nermest går evig og drar som et uvær....

Fikk skyss av en taxi i trondheim for 2 år siden. En sølvgrå Caravelle TDI 2001 modell. Bilen hadde gått 760 000 km. Spurte sjåføren (som også var eier) om han hadde hatt mye trøbbel opp igjennom åra. Spurte pga jeg har 2 biler selv med samme motor (VAG TDI).
Svaret var: Nei ingen ting. Er på service etter boka med regreim ++, driter i Longlife og skifter olje og filter for hver 10 000. Ved mye småkjøring må man det, var svaret.
Ble imponert jeg:)