PDA

Vis full versjon : "Kvittrer" i bakenden og en klunkende lyd



henrik940
03/06/10, 15:06
Hoi. Fra tid til annen opplever jeg en kvittrende lyd fra bakenden på bilen. Har prøvd å tvinge det fram, men hverken når jeg bremser litt, mye, svinger, gjynger, etc, så funker det ikke..

Noen som aner hva denne lyden kan være?

Har også en gnisseklunkelyd som høres ut som kan komme fra dempern. Dempern er en 1 år gammel bilstein demper. Noen ide?

242
03/06/10, 15:15
Fikk en klunke lyd til tider noen gang ifra min 940. Den kom og gikk litt, var litt kvittrene til tider. Ikke fant jeg ut hva det var, før jeg plutseligt fant d ut. Bolten som holder 2 av tannhjula i diffen hadde løsnet. Denne slo mot pinjonghjulet og selve diffen revna etter at hjula hadde falt ut osv. Vet ikke helt sikkert hva som skjedde.
Men måtte ha ny innmat der.

Kjapt å skru av lokket å titte , får jo bytta olja i samme slengen hehe

henrik940
03/06/10, 15:20
Sant det. Men klunkelyden kommer fra venstre side. Virker som det kan være dempern eller noe..

Oldren
04/06/10, 17:16
Sant det. Men klunkelyden kommer fra venstre side. Virker som det kan være dempern eller noe..

Kjenn på boltene på demperen, hadde en identisk lyd jeg å, stramma nedre bolten og har ikke hørt den siden

henrik940
04/06/10, 17:25
Skal prøve! :)

sjefsbonden
04/06/10, 17:33
kan hende demper'n er smalere enn orginalen som gjør at den vandrer?

hadde det problemet, da kom den en klunke lyd fra enden når man svingte veldig hardt:)

TeamBørnOut
04/06/10, 19:40
rivd løs panhard staget fra festet i bagasjerommet? det gir en funky lyd :)