PDA

Vis full versjon : bass stoppet å fungere



Ben
02/11/13, 16:56
hei.

Har et problem jeg trenger litt hjelp med.

Har seg sånn at basskassa mi har sluttet å fungere. Den fungerte helt fint i går kveld da jeg kjørte, men når jeg skulle ut i dag så fungerte den ikke lenger. Har prøvd å se etter hva feilen kan være uten å finne ut av det.
Forsterkeren fungerer, samme med stereoen. Så fort over ledningene til basskassa og ser også ut som de er i orden, utifra hva jeg kan se selvfølgelig.

Noen som kan hjelpe?

takker for svar:)

850GLTsilver
03/11/13, 11:48
Veeeeel, noe fungerer da tydeligvis ikke.

1. Hvordan vet du at forsterkeren fungerer? (Lys på den er ikke annet enn at den har streøm, som et eksempel)
2. Hvilke ledninger til basskassa sjekket du? (Er signalkabelen på plass i begge ender? Er det et internt eller eksternt delefilter i spiller/mellom spiller og bassforsterker?)
3. Er alle sikringer OK? (Sitter gjerne sikring både i strømforsyning og i remoteledning, samt til eventuell eksternt delefilter. )

"Normale" feil er slike som er nevnt, samt en som man ikke ser sånn uten videre: brudd i høyttalerspole i basshøyttaler.

Ben
03/11/13, 12:44
har sjekket at kabler er på plass i begge ender. Vet ikke om jeg har noe eksternt eller internt delefilter. Sjekket sikringene, de virket ok, utifra hva jeg kunne se.

Mulig at det bare var strøm i forsterkeren som gjorde at jeg trodde at den fungerte.

Har lest litt om at en forsterker kan gå i et slags "defensive mode" ellernoe lignende, husker ikke helt det rette ordet for det. Men kan det være problemet?

Martin.S
03/11/13, 13:02
Kan du ikke bare prøve en annen basskasse da. Du kjenner sikkert noen andre som har det. Så vet du iallefall at det ikke er noe feil med den.

Ben
03/11/13, 13:11
god ide. Skal prøve å få sjekket det!

Ben
16/11/13, 18:56
kjøpte ny forsterker istad og det gjorde susen, nå fungerer alt :)