PDA

Vis full versjon : Rådebank, feil olje, for mye olje, b230a ????



jabbajohn
01/11/13, 23:29
Hei jeg skiftet olje og filter på motoren min idag, når jeg startet opp og ruset opp litt og den fikk "roet" seg kom det en klunkelyd ifra motoren...
Hva kan feilen vær ? Brukte BilXtra sin egen 10w40 olje. Lurer også på om jeg har fylt llitt for mye olje, er iallefall litt over max merktet på peilepinnen. Er stygt redd for at det kan vær rådebank.. motoren gikk helt fint fram til jeg fikk bytta oljen... Litt veldig kjipt om den er gått til h*****e da motoren/bilen bare har gått 67 000km. Første gang det har vært skiftet olje på den i mitt eie.. gamle oljen var tjukk, seig, svart og jævlig.


På forhånd takk for hjelp :)

SWR
02/11/13, 16:04
Mest sannsynlig har det vært fullt av gørr som du når ha begynt å tynne ut, det gir litt mer klaringer og ofte litt mer lyd enn en "dempa" motor med sirup inni. Er ikke nødt til å være noe horribelt av den grunn... litt over maksmerket er ingen krise. :) En får ikke rådebank av oljeskift. Såfremt en ikke glemmer å fylle olje etter tappinga..

jabbajohn
02/11/13, 20:59
okey takk for hjelpa :) tappa av littegrann olje og da forsvant mesteparten av lydene :)

Mehl'n
04/11/13, 23:40
Om da har våre dårlig olja på den lenge trur eg eg ville tatt et oljeskift igjen ganske snart, kan ver den nya tynnare oljo løyse opp ein del dritt rund i systeme ;-)

jabbajohn
04/11/13, 23:55
Det er fullt mulig ja :) skal bytte olje før jeg tar ibruk bilen :) prosjektbil så blir bare kjørt inn og ut av garasja :P