PDA

Vis full versjon : Hvordan oppfører bilen seg v/ tett filter?



Petter M
01/11/13, 22:35
Har en 850 2.5 10v Som fjusker noe styggjævligt!

Den starter som den skal, og den kan gå jevnt og fint,.. fram til eg skal gji gass. Da fjusker den..

den vil ikke øke turtallet,må jobbe med den for å få opp turtallet..

Så kan eg kjøre noen meter..så fjusker den igjen.. holder på å kubbe/kubber..

Har prøvd det meste!

Rotor
Fordelerlokk
Plugger
Kabler
Coil
Kam sensor
Gass-spjeldsensor
Luftmengdemåleren

Kan det være Bensinfilter eller Bensinpumpen ?

850GLTsilver
01/11/13, 23:58
Ja.
Det kan også være at den trekker falsk luft, at termokroppen som regulerer innsugslufttemperaturen er defekt, og litt til.

Alfa og omega: Les ut feilkoder.
Deretter, standard service-oppsett: Plugger, filter, fordelerlokk, rotor og olje.
Skader sjelden å sjekke veivhusventilasjonen på disse.

Men er det slik at du faktisk ikke har prøvd å bytte luftfilter? Etter den lista der?

apex_s2k
02/11/13, 08:34
Hadde en lignende feil som dette på en tidligere bil (86 modell Volvo 630 GL Spirit).
Der var det bensinfilteret som lagde krøll. Riktignok en helt annen bil og årsmodell. Men symptomene var det samme.
Jeg ville egentlig begynt med bensinfilteret siden det ikke koster mange kronene. Og det er vel heller ikke så vanskelig å bytte.

Petter M
02/11/13, 10:19
Luftfilteret var greit, så det er prøvd ut :P

Får prøve bensinfilteret da:p

gswede
02/11/13, 15:01
Og bensintrykket ditt er bra, regulatoren likeså, vacumslangen til regulatoren hel etc etc?

Delene du lister opp i første post er sjekket sier du, er de med det, byttet? I fall bytte, hvilke plugger gikk du for, samme med pluggledninger, lokk og rotor - alt originalt eller?

Petter M
02/11/13, 15:14
Og bensintrykket ditt er bra, regulatoren likeså, vacumslangen til regulatoren hel etc etc?

Delene du lister opp i første post er sjekket sier du, er de med det, byttet? I fall bytte, hvilke plugger gikk du for, samme med pluggledninger, lokk og rotor - alt originalt eller?


Alt er byttet til brukte deler, bortsett fra plugger og rotor å lokk, da det var byttet før eg kjøpte bilen
Usikkert på merke.

Dette er egentlig en bil som skal hugges, men den er eu ok til 2015 å alt annet virker, så det er nesten litt synd å hugge den :P

gswede
02/11/13, 15:17
Har du sjekket tilstand på plugger, rotor og lokk i ditt eierskap?
Disse motorene kan være svært kresne på pluggvalg.

Petter M
02/11/13, 15:43
Har du sjekket tilstand på plugger, rotor og lokk i ditt eierskap?
Disse motorene kan være svært kresne på pluggvalg.

Nei.. Burde vel kansje sjekket det da :P

TheStig
02/11/13, 15:46
Ta av aluskinna over fuelrailen, og samtidig som du framprovoserer fuskinga med å vri på gasspjeldet så prøver du å rugge på kontaktene til dysene bortover i tur og orden. Det KAN være så enkelt som litt irr på en eller to av disse kontaktene så får du en bil som godt kan starte helt fint, men så fort du skal kjøre med den hopper som ei kvige på vårslepp. :p

Sleit veldig med min, faktisk et drøyt halvår før jeg fant utav det. Var en feil som kom og gikk hos meg, kunne kjøre i et høl i veien så var plutselig allt bare fryd og gammen resten av den dagen.. Eller til neste høl i veien.. :rolleyes:

gswede
02/11/13, 15:49
God ide å sjekke kontaktene på dysene. I samme slengen kan du sprute litt vann rundt dysene, så har du eliminert o-ring lekkasje.