PDA

Vis full versjon : Spm. ang. FK dyser i 160 topp



vassengen
31/10/13, 19:29
Hei, skulle borre opp K-Jet hullene i min 160 topp for å få plass til FK dyser. Greide selvfølgelig å borre for langt, så spørsmålet mitt er om det spiller noen rolle om den "Hatten" i enden på dysa ligger an mot en kant eller ikke?

vassengen
02/11/13, 15:20
Ingen som har noen formening om dette? Hadde ambisjoner om å få på toppen i hælja..

Batland
02/11/13, 15:33
Gamle dyser har en hette som beskyttet tuppen. Denne sitter vanligvis godt fast og vil ikke falle av.
Når man setter dyser i toppen så er det selvsagt fordi man ikke bruker F-manifolden. Effektpotensialet er da så stort at man ikke bør bruke noen små orginaldyser.

Hvis man så oppgraderer til større dyser så velger man noen moderne konstruksjon som ikke har denne beskyttelseshetten.

Hvis man ikke har tenkt å bytte til større dyser, da er det like greit å bruke F-manifolden.

vassengen
02/11/13, 15:50
Ok, takk for svar.. E-innsug vil vel neppe tilføre noe negativt på en b21et med lh 2.4?
Lh2.4 blir bare brukt for å få eu-godkjent bilen før vinteren, etter det blir det datasprut ja.. Og da også annen topp, men fint og slippe å modifisere alt rundt innsug neste gang når det kan gjøres nå.
Dessuten er det omtrent like mye jobb å tette hullene som å borre opp.
Men da løser det seg da;)

Batland
02/11/13, 17:04
Ok, takk for svar.. E-innsug vil vel neppe tilføre noe negativt på en b21et med lh 2.4?
Lh2.4 blir bare brukt for å få eu-godkjent bilen før vinteren, etter det blir det datasprut ja.. Og da også annen topp, men fint og slippe å modifisere alt rundt innsug neste gang når det kan gjøres nå.
Dessuten er det omtrent like mye jobb å tette hullene som å borre opp.
Men da løser det seg da;)
Værsågod.
E-manifolden er alltid en positiv oppgradering slik jeg ser det.

Det er bare å stå på og holde seg til planen.

chbre
02/11/13, 21:41
vassengen: du må slette innbox :D