PDA

Vis full versjon : Fersk Volvo eier -88 760GLE



psyfoon
03/06/10, 11:28
Hei, er helt fersk her da jeg nylig har anskaffet meg en Volvo i ganske unik tilstand og har i den forbindelse noen spørsmål.

Først bilen; jeg og onkelen min kjøpte den av en kjenning, en eldre kar som har hatt bilen siden ny og passet på den utrolig godt.
Bilen er en 1988 760 GLE sedan med automat, lys blå metallic. Den har gått ca. 240.000km. Jeg tror den har det aller meste av utstyr som ble levert til denne, inkl. aut.klimaanlegg, elektriske Bertone skinnseter, 4x el.vindu, el.takluke, sentrallås, ABS osv... ALT virker!

Bilen er tectylert hvert 2.år siden ny, og eieren har som sagt vært utrolig pertentlig. Bla. har han byttet olje på automatkassen hvert år, og siden det ikke er egen tapping på converteren ble kassen skylt gjennom med ny olje 4 ganger ved hvert bytte for å få ut all gammel olje og rense converteren.

I tillegg er det nylig byttet bremser og calipere, noe med luftbelger(?) bake, samt komplett originalt eksosanlegg.

I bagasjerommet har det ligget et teppe over trekket hele tiden, så jeg tror ingenting har vært i kontakt med teppene i bagasjerommet.
Jeg tror omtrent ikke det finnes en eneste liten bulk i karosseriet, og av rust så er alt jeg har funnet på hjørnet helt nederst i bakkant på førerdøra. Der er det en liten flekk ca.5mm i omkrets og noen små bobler rundt.
Bilen så som ny ut under når vi var opp på bukk med den.

Har ingen bilder tilgjengelig akkurat nå, men kan poste senere etter litt vask og polering :-)

Men det er et par småting jeg lurer på;

1. Bensinmåleren virker ikke. Den har visstnok vært byttet en gang før, men hva er det som gjør at disse streiker? Er det selve instrumentet, dårlig kontakt, jording eller selve flottørmekanisken i tanken?

2. Bryteren til den elektriske takluka er brent, så den virker kun 1 vei. Jeg trenger da altså en ny bryter. Hvordan er dette å få tak i? Kostbart nytt?

3. Hva omtrent kan denne bilen være verdt?


Ellers må jeg nevne at vi sannsynligvis kommer til å selge bilen etter hvert når vi har fått ordnet litt i disse tingene. Bilen ønskes kun solgt til Volvoentusiaster. Hvis noen er interressert, så kan de ta kontakt med meg så får vi snakkes når/om den skal selges.

Håper ikke dette oppfattes som en direkte salgsannonse, da det ikke er ment slik. Jeg kommer til å legge den ut for salg under riktig kategori med MASSE bilder når den tid kommer og hvis vi bestemmer oss for å selge den videre.

På forhånd takk for svar! :-D

Mysemannen
03/06/10, 11:40
Defekt bensinmåler er en utrolig vanlig sykdom på 700 serien, ser det veldig ofte. Akkurat hvor feilen ligger varierer, men hos meg har det virket å bare bytte måleren.
Bryteren til takluken tar 1min å bytte og kan ganske sikkert finnes brukt, hvis ikke kan det ikke være mange hundre lapper for ny hos volvo.

Hvis ikke b280en lekker olje er resten av bilen kvalitetsmaskin og et bra kjøretøy, Gratulerer :p

Svirre
04/06/10, 16:35
Du kan vente deg en masse glede fra bilen :) Men du må være ops på at det ikke kan være så mye glede ved motoren ;) Den går....til det stopper...hatt en 89' mod selv. BRA BIL! Ræva motor er min mening :p

Anders-
04/06/10, 17:12
Er det sprekt nærlys på denne bilen?

Svirre
05/06/10, 11:19
Er det sprekt nærlys på denne bilen?

Det er det samme som på 940. Har stilt mine sånn helt i grenseland før det blender, og ja; du har bra med lys :D

Anders-
05/06/10, 14:42
Det er det samme som på 940. Har stilt mine sånn helt i grenseland før det blender, og ja; du har bra med lys :D

Sprekt, som i cracked, knust, sprukket osv. :p

Svirre
05/06/10, 15:07
Sprekt, som i cracked, knust, sprukket osv. :p

Sorry xD Kunne ikke jeg lukte :p

Men det er sprrrreeeekt fordet :D

Luigi
07/06/10, 13:14
denne krever jeg MANGE bilder av :)
hørtes ut som et smykke av en bil!

Svirre
07/06/10, 17:39
denne krever jeg MANGE bilder av :)
hørtes ut som et smykke av en bil!

Det er et smykke.

Syns 940 fronten passer seg bedre på 700-skallet enn på 900-skallet. Dessuten er interiøret pent og bra med funksjoner og ekstra utstyr ;)

psyfoon
09/06/10, 21:55
Er det sprekt nærlys på denne bilen?

Nei, det tror jeg ikke.. Hvordan det?

psyfoon
09/06/10, 21:57
denne krever jeg MANGE bilder av :)
hørtes ut som et smykke av en bil!

Bilen er meget pen ja :-) Det er ikke skilt på den enda, venter med å sette på skilt til 1.juli da det blir halv årsavgift. Så skal jeg ta en skikkelig shining på bilen og da skal jeg legge ut MASSE bilder av den her på forumet :-D

For de som ønsker å se bilen i real life, så komme jeg på Volvo-treffet i Ål 28.august i år :-)

Anders-
10/06/10, 00:37
Nei, det tror jeg ikke.. Hvordan det?

Lurte på om jeg kanskje hadde sett den :)