PDA

Vis full versjon : Vibasjon i taktrekk på S60



Torstein R
28/10/13, 09:34
Hei igjen.

Fikk så mange gode svar på forrige spørsmål at jeg prøver et til. :)

Når jeg skal sette igang bilen kommer det en vibrasjonslyd i taktrekket, av alle ting.
Turtallet er på litt over tusen rpm og clutchen har akkurat begynt å ta.
Det er ikke noe muffens i clutchen, den tar jevnt og fint.

Må jeg
a) Utelukkende foreta rivstarter, eller
b) Sitte med hånda i taket ved igangkjøring

...eller finnes det en intelligent måte å fikse dette på?

mvh Torstein R

Torsen67
28/10/13, 17:06
Har du soltak? Kan det være noe med lampa over baksettet som er løst? Hvor kommer lyden ifra?

Torstein R
28/10/13, 17:16
Ikke soltak. Høres ut som lyden kommer fra midten av taket, men det kan være det er den bakre lampa som lurer meg.
Må sjekkes. :)

ehaugsb
11/06/14, 06:53
Ikke soltak. Høres ut som lyden kommer fra midten av taket, men det kan være det er den bakre lampa som lurer meg.
Må sjekkes. :)

Jeg har akkurat samme problem på min 08 S60. Fikk du løst problemet?

Sotengel
11/06/14, 07:32
"Melder" meg inn her jeg også. 01 s60

Sendt med talatut fra bondelandet

Torstein R
14/06/14, 21:29
Hei igjen. Lyden i min bil har faktisk forsvunnet, har ikke lagt merke til den etter at det ble vår og varmere i været.
Kan det være at noe i taket har blitt mykere?

Var inne på tanken om å få tak i ei grov sprøyte (med nål) og prøve å trykke inn noe lim (gjennom taktrekket) der jeg trodde den kom fra, men har ikke gjort det siden det nå er stille.

Mvh Torstein R

degocostly
14/06/14, 21:54
Har du et deksel midt på over midtkonsollen? På min v70 kommer det lyd derfra. Bretta en papirlapp å la oppunder dekselet og lyden ble borte

ehaugsb
16/06/14, 08:45
Jeg skiftet øvre motorfeste i forrige uke, og nå er vibrasjonene så godt som borte. Hører fremdeles at det er noe som lager lyd i taket, men dette er til å leve med.

Det er også noe som skramler ett eller annet sted inne i B stolpen på begge sider. Kan virke som at det kommer fra området rundt øvre feste til sikkerhetsbeltene, men jeg er ikke sikker. Noen som har opplevd dette også? Dette oppstår ved kjøring i humper/over ujevnheter i vegen.