PDA

Vis full versjon : XC 90en min stoppa ikveld!!!!



Frank Egil
27/10/13, 22:09
Heisann!

Ikveld stoppa XC 90en min. Det er ein 2008 Sport D5 som har gått 210000 km. Når eg gjekk ut av bilen kjende eg diesellukt, bøygde meg ned ved høgre bakhjul og såg at det rann diesel frå område rundt tanken og dieselfilteret. Det kom såpass mykje diesel at det er vanskeleg å sjå kor lekkasjen er. Nokon som veit om dette er ein såkalla gjengangarfeil på desse bilane? Nokon som kanskje veit kva deler som ryk under der?

tor-diesel
27/10/13, 22:28
Hei.På min V70 diesel fikk jeg lekkasje på samme sted som deg.Det viste seg at i dieselfilteret sitter det varmeelement som forvarmer dieselen når det blir kaldt nok.Dette elementet hadde brent hull i plasthuset på filteret,med påfølgende lekkasje.
Mekaniker på Bilia var ikke ukjent med dette.Kanskje det samme på din Xc90?

Mawi
27/10/13, 22:56
Hei.På min V70 diesel fikk jeg lekkasje på samme sted som deg.Det viste seg at i dieselfilteret sitter det varmeelement som forvarmer dieselen når det blir kaldt nok.Dette elementet hadde brent hull i plasthuset på filteret,med påfølgende lekkasje.
Mekaniker på Bilia var ikke ukjent med dette.Kanskje det samme på din Xc90?

Har byttet filter hus på mange xc90'er ja.. aluratt samme feil der som på v70ene.

Frank Egil
27/10/13, 22:59
Takk for svar:) Har de peiling på kva det kostar å reparere?

tor-diesel
27/10/13, 23:24
Må slippe ned dieseltanken,en del jobb ja.Men husk at du har 5 års reklamasjonsrett på produkt som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år.Jeg brukte min reklamasjonsrett og fikk dekket hele jobben.