PDA

Vis full versjon : Ryggekamera, kabling og montering



wvevang
27/10/13, 15:51
Hei!

Skal snart montere Kenwood DDX4230BT 2din spiller med Kenwood cmos210 ryggekamera.
Noen her som har gjort dette før eller evt noen som har erfaring med dette kameraet?

http://www.geimport.com/552-1189-thickbox/ryggekamera-cmos-210.jpg

Børge Vikebø
27/10/13, 18:41
Har en kollega som har kenwood spiller og kamera på s70en sin, funker bra det. Alternativt kan jo du kjøpe kamera fra ebay som passer rett i skiltlyset :

http://www.ebay.com/itm/Volvo-S60-S80-V70-Car-Rear-View-Reverse-Backup-Parking-Camera-Colour-/221121035445?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item337bd73cb5&vxp=mtr

wvevang
30/10/13, 20:05
okei! Jeg får spilleren og kamera hos en kompis jeg har kjøpt noe annet hos som ikke fungrerte, og får det til en helt fantastisk pris!
Derfor tror jeg at jeg går for de jeg nevnte.

men skulle det bli problemer med å feste kameraet siden det er litt klumpete, skal jeg vurdere det på ebay, evt skiltplate med innebygd linse!
noen tips om kabelstrekking bakover i bilen?

Børge Vikebø
30/10/13, 20:29
Du får fjerne dekslene på bakluken og trekke kabelen i gjennomføringen til bakluken, så får du legge det langs gulvet frem til spiller. Å trekke det langs taket hadde jeg ikke gjort mtp gardinairbagene.

locked
30/10/13, 23:15
okei! Jeg får spilleren og kamera hos en kompis jeg har kjøpt noe annet hos som ikke fungrerte, og får det til en helt fantastisk pris!
Derfor tror jeg at jeg går for de jeg nevnte.

men skulle det bli problemer med å feste kameraet siden det er litt klumpete, skal jeg vurdere det på ebay, evt skiltplate med innebygd linse!
noen tips om kabelstrekking bakover i bilen?
Du har ikkje tenkt å montere den utveksten bak på bilen din??

Sidan du fekk det så billig kan du koste på deg eit "orginalt" kamera som passa i skiltlyset, dette gir deg fleire positive sider:

- Ingen borring av kabelgjennomføring i bakluka med tilhøyrande risiko for lekkasje.
- Ingen borring eller liming for å fysisk feste kameraet på luka.
- Ikkje minst det estetiske, greit at du har ein svart bil men det vil fortsatt vise igjen.

FroBe
31/10/13, 19:05
Jeg var også bekymret for IC airbager, men hadde ikke noe problem å trekke kabel til displayet for ryggevarsleren via midten av taktrekket. Det er mulig det ble lettere av dette, men måtte uansett løsne kupelysene for å kunne lirke en trekkestang inn slik at jeg kunne trekke inn kabelen.