PDA

Vis full versjon : ny toppakning. Hva bør man gå for?



Jobbe88
02/06/10, 21:53
Jeg mistenker at jeg får olje i sylinderene , for det lukter (etter det folk sier) forbrennt olje av bilen , og da jeg bytta kjøleveske så var det antydning til olje i vannet. Blir riktignok ikke trykk i heletatt på kjølesystemet , men synes jeg må bytte likevel. Ser det svetter litt i framkant av motor på førerside også så.

vet ikke om jeg bør kjøpe oginal pakning , tenkte å lade 1.2bar , kansje mer og.
vurderer også studs isteden for de orginale boltene. blir nok litt dyrt dette ,men bedre enn å bytte pakning i hytt å gevær.

Innspill noen? Pris er en veldig viktig faktor her :) Og trenger ikke å være "overkill" heller. Husmortrimm eller såkallt "300" hk

Christian
02/06/10, 22:27
Hvis du skal kjøre studs fungerer orginal toppakning i bøtter å spann, men det er viktig at alle flater er rette når du skal ha det sammen igjen.

TurboHansen
02/06/10, 22:40
Kost på deg en forsterka eller gullpakning som det heter, er verdt å legge 300kr mer i en toppakning syns no jeg :)

Jobbe88
03/06/10, 11:42
Kost på deg en forsterka eller gullpakning som det heter, er verdt å legge 300kr mer i en toppakning syns no jeg :)

Ja , den er jeg enig i. Får se litt etter dette. Dem har vell både studs å pakninger på pedersen så.

gasgasboy
03/06/10, 13:26
Jeg lurer på om topppakningen min er gåen, hvilke symptomer kan bekrefte at den er gåen ? Den bruker ikke olje, men det lekker litt olje like under toppen ( tror jeg ) på siden av motorn under innsuget .. Hvordan kan jeg kort og godt finne ut at den er gåen ? :) Bilen går som den skal, men bare stusser litt på denne lekkasjen ..

gull pilen
03/06/10, 14:20
bestill forsterka pakning fra pedersen...
mins at den koster 170 kr, eg bestilte den og et komplett originalt pakningsett fra pedersen og det kom på 600 og noe ink frakt...

Jobbe88
03/06/10, 15:26
tror jeg kjøper noe sånt ja , + studs :)

jonass
03/06/10, 19:06
Dette tas jo opp gang på gang, men ryker den orginale pakningen så er det andre problemer enn at pakningen er for svak. Du flytter bare problemet nedover med og ha sterkere pakning.

Jobbe88
03/06/10, 21:23
Dette tas jo opp gang på gang, men ryker den orginale pakningen så er det andre problemer enn at pakningen er for svak. Du flytter bare problemet nedover med og ha sterkere pakning.

så orginal pakning skal tåle 1.5 bar ladetrykk altså?

kermitt
03/06/10, 21:26
ladetrykket har ikke noe med toppakningen å gjøre. det er sylindertrykket som avgjør om toppakningen går. enig med jonass, bedre at toppakningen går enn at noe annet går, det er mye dyrere.

Jobbe88
03/06/10, 21:40
motor er bygd opp for 1år siden å brukt pent så rart om noe er galt allerede.

kermitt
03/06/10, 21:45
trenger ikke å være toppakningen som er synderen for olje lukt ;) kan være ventiltettninger, turbo, lekasjer på slanger osv.

Jobbe88
03/06/10, 21:47
trenger ikke å være toppakningen som er synderen for olje lukt ;) kan være ventiltettninger, turbo, lekasjer på slanger osv.

Ja , har tenkt på ventiltetningene. Turbo er ny så den burde jo være grei.

Tror jeg tar av toppen å bytter tetninger , pakning , og setter i studs.

Wahl
03/06/10, 22:04
cylmo har pakkning til 1000 kr, var visst noe slags lag så den var bedre på turbobiler eller noe

TvilsomRacing
03/06/10, 22:21
Orginal toppakning holder lenge til 1,2 bar.. Er mange som har bremset en god del hester på orginal toppakning og orginale bolter. En kompis bremset over 460hk og 680NM på orginal pakning og bolter! Bedre at pakningen ryker enn noe annet:(

jonass
03/06/10, 22:22
Ja bedre på turbo biler med over 400hk ja. Hva er morsomst og bytte stempel eller topp pakning? Jeg stemmer for pakning og derfor bruker jeg orginal pakning

Wahl
03/06/10, 22:33
Er masse orginaldeler som er undervurdert, den overladdad 850 på youtube har jo orginale drivaksler og drivknuter, så tror mye orginal volvo er stekt

gull pilen
04/06/10, 18:57
topp pakning e jo en slite del... den går jo istykker til slutt uansett...
slik som min: ft motor som va gått 240 000 uten at det va blitt byttet topp pakning så begynner den å lekke langs kanten...
men men e no bare min mening...

TeamBørnOut
04/06/10, 19:48
Er masse orginaldeler som er undervurdert, den overladdad 850 på youtube har jo orginale drivaksler og drivknuter, så tror mye orginal volvo er stekt
mange overladdade 850ier på youtube :P
Men vet hvilken du sikter til. men det er ikke effekten som dreper. det er gjenntagelsen :D


nyplanet topp og orginal toppakning. renoverte gjenger i blokka (gjengetapp) og noe fint fett (så du får riktig moment) så har du fin og holdbar toppakning som holder lenge. tilogmed biltemas toppakninger (de som ikke er skjøret :D haha) holder en stund faktisk :)

Jobbe88
04/06/10, 22:44
mange overladdade 850ier på youtube :P
Men vet hvilken du sikter til. men det er ikke effekten som dreper. det er gjenntagelsen :D


nyplanet topp og orginal toppakning. renoverte gjenger i blokka (gjengetapp) og noe fint fett (så du får riktig moment) så har du fin og holdbar toppakning som holder lenge. tilogmed biltemas toppakninger (de som ikke er skjøret :D haha) holder en stund faktisk :)

Jeg har til å med fått planet blokka :P så skjønner ikke hvorfor pakningen røyk. Men kjøper ny tenker jeg. Men vil ha studs så blir det i samma slengen.

jonass
05/06/10, 08:34
Det har vel banka til deg tenker jeg, kjørte du ikke uten vann i 5min? kan ha skadet pakningen det, eller ikke riktig moment på alle bolter.

Jobbe88
05/06/10, 11:01
Det har vel banka til deg tenker jeg, kjørte du ikke uten vann i 5min? kan ha skadet pakningen det, eller ikke riktig moment på alle bolter.

5 min nei? maks 1min tenker jeg.. kjørte ikke heller. rygga bilen ut av garasjen