PDA

Vis full versjon : Kaldt varmeapperat på passasjerside



kirkis
26/10/13, 13:56
Har ei stund slitt med å få bilen ordentlig varm, og har kommet kalde "glufs" i venstresving.
I dag når jeg kjørte med passasjer i bilen ble jeg gjort oppmerksom på at ventilen på passasjersiden kun blåser kaldt selv med varmen på fullt. Kjente oppunder frontruta og også her blåser det kaldt på halve ruta.

Noen som har Vært borti lignende?
bilen er forøverig en 96 modell sedan med aircondition.

850GLTsilver
26/10/13, 15:05
Mamnuell eller automatisk AC?

På automatisk, så er det nok en spjeldmotor som har gitt opp, alternativt at spjeldet har satt seg såpass fast at servoen ikke klarer å trekke det.

På manuell klimaanlegg så er det kun avhoppet waier fra tempkontrollen, eventuelt knekt arm på tempspjeldet.

kirkis
26/10/13, 15:15
Takker for svar.
Har automatisk.
Kommer jeg til spjeldene fra fotbrønnen på førersiden eller må jeg av med toppen på dashbordet?

850GLTsilver
26/10/13, 15:39
Takker for svar.
Har automatisk.
Kommer jeg til spjeldene fra fotbrønnen på førersiden eller må jeg av med toppen på dashbordet?

Mener du skal komme til den motoren fra hanskerommet. (Ut med hanskerommet og du skal finne den rett bak hanskeromsbelysningen der.

Skal studere litt i VADIS om jeg kan plukke ut noen detaljer av det.
I så fall skal det gå greit å fikse det uten større demontering.
Men det surrer litt i bakhodet om at det er den bakre (Egentlig fremre) motoren som er til tempspjelfdene.
Og da sitter de litt dypere ned i dashen.
Fortsatt tilgjengelig fra innsiden uten større demontering.

kirkis
27/10/13, 11:05
Fikk lurt på igjen varmen på passasjersiden ved å bytte mellom varmt og kaldt x antall ganger. Så regner med at det er noe som går trådt inni der.

Får plukke ut hanskerommet å se om det er noe som er feil/trenger smøring.

Takker for beskrivelsen. Jo mindre plastikk jeg trenger å demontere, jo gladere er jeg :P

850GLTsilver
27/10/13, 15:08
Full fiks krever muligens fjerning av hele topplaten.
Du bør komme til begge ender av spjeldene for å få smurt opp akslene der.
Silikonfett er fine saker inni der.