PDA

Vis full versjon : Pigge om dekk



coche
26/10/13, 13:42
Er kanskje ikke spesifikt for dette forumet, men spør alikevell.. Vet det før i verden var ganske vanlig å få pigget opp vinterdekk. Er det noe som gjøres fortsatt og fungerer det. Ca pris? Har hakka 7 der piggene er så og si nedslitt etter to sesonger med saltede veger. Sporene er fortsatt veldig gode og gummien er fra høsten 2011. Kan jeg spare noen tusen på å få de pigget på nytt hadde det vært interessant å prøve det.

850GLTsilver
26/10/13, 15:07
Pigge opp piggdekk?
Ja, du.
Kan ikke si at det er å anbefale.
Sjekk i det minste datokoden på dekkene dine, og er denne noe særlig lengre tilbake enn fire-fem år, så er dekket uansett kass.

Selv kjører jeg kun piggfritt, og nyter det til det fulle.

turb00le
26/10/13, 19:04
Har en sånn maskin til å pigge med. Men helt ærlig så hadde jeg heller kjøpt nye dekk for det tar laaaang tid å pigge på nytt.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

brynna
30/10/13, 16:09
Er noen år siden jeg fikk re-pigget dekk. mener jeg betalte 3,50,-/pigg og timebetaling på verksted. Var ikke lønnsomt. Dessuten er det lite plass "ledig" for ny pigg på nyere dekk. Er bortkastet å pigge i gamle hull. De er ute etter noen km. Foruten luft, piggmaskin, pigger trenger du også bor med avstandslås så du ikke borer i corden.
Mye jobb for et "dårlig" resultat