PDA

Vis full versjon : Ettermontering av bensinvarmer.



Vatnehol
25/10/13, 01:49
Nå som vinteren er nok en gang på vei inn og underskrivende med like stort ønske om bensinvarmer hver vinter så har jeg endelig begynt å planlegge dette.
For å spare noen høvdinger så tenker jeg på å kjøpe brukt fra bildelsbasen.se, kom over en som følgte med det meste av tilhørende slanger og div men denne forsvant før jeg fikk kjøpt den, og resterende BENSIN varmere ( som er en sjelden vare ) er det kun brennere som ligger ute.

Ser og volvo har en monterings sats : http://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/2001/S6024l-5-cylinder-Turbo/Installation-kit/1134132/31267436.html
Part number : 31267436

Men jeg finner ingen plass hva denne monterings satsen inneholder, har den alle kablene som trengs, mao jeg trenger kun den, brenner & software ?
Høggern som hadde den ganske komplette brenneren kunne medele at det var ofte trøblete og ettermontere varmere selv om alt var nytt - noen som har innspill der?

har sett meg ut denne : http://no.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&post_id=24046528
I og med dette er bensin varmer regner jeg problemet med koksing ikke inngår i disse, noen som har erfaring med bensinvarmere og hva evt problem de har ?

ser og nesten alle brennerene ikke følger med bensin pumpe og må dermed bestille det og.

Noen som har nettsider hvor jeg kunne evt. kjøpt reserve deler til brenneren ? Eller i det hele tatt fått tak i en ny en til en litt mer fornuftig pris enn volvo ?

I henhold til : http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/SE/S60/2001/2.4T/Manual/all/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-163244-1/S60_%28-09%29_2001_B5244T3

så ser jeg alt jeg trenger, men ikke hva som inngår i hva, og ifølge siden er dette 912 varmeren og den er vel til diesel ? selv om jeg har valgt min 2.4T bensin motor.

cortinaterje
25/10/13, 06:31
Ta med deg på veien at bensin og dieselvarmer nesten er helt like og har de fleste deler felles.

Har ikke gjort dette, men mener på at de kan bygges fra bensin til diesel eller omv. ved å bytte kun spreder/rotor og muligens også trykkutjevner/dyserør. Software går om hverandre. Det er bl.a. software til bensinvarmer som legges inn i en dieselbil når man vil omgå autostart av varmeren.

Kansje "folloauto" vet mer om dette. Han virker rimelig oppegående når det gjelder Volvo's brenselsvarmere.

mstrandbo
25/10/13, 07:24
Har ingenting å bidra med, Vatnehol, bortsett fra å si at jeg går i samme tanker. Veldig lyst på bensinvarmer i min. Har dog tenkt å lukke øya og bestille det av lokale Volvo-butikken og betale dem når alt er ferdig. Er ikke så nevenyttig :P

FolloAuto
25/10/13, 12:08
Software er det samme som diesel bruker ihvertfall!
Brenneren er i utgangspunktet den samme, men som nevnt over her, den har en litt annerledes innmat.
Skal se om jeg kan finne skisse fra en bensinvarmer og sammenligne med dieselvarmer, når jeg har tilgang på litt bedre internetthastighet! :)

Hvis du vil google litt selv, heter bensinvarmeren Ardic 912-B og dieselvarmeren heter 912-D
912-B er brukt mye på b.la Audi A6 og andre tyske "dyre" biler fra slutten av 99 og utover. Finnes mye på ebay!

Vatnehol
25/10/13, 13:47
det hadde vært flott, hvordan er det mtp å kjøpe en fra en audi f.eks, vil styre enheten på den kommunisere skikkelig med volvoen?
tusen takk for den infoen, skal prøve å se hva jeg finner på ebay når jeg kommer på vakt igjen og får bedre nett.

skal lage en skikkelig how to når jeg har fått tak i alt jeg trenger, men skulle virkelig hatt svar på den installasjons satsen.
Tråler Per turbo forsatt forumet ?

såg han nevnte noe rundt 20 000kr for montering av en diesel varmer der 18k var bare delene ny fra volvo.

JH480
12/11/14, 09:57
Ble det laget en "How to"?