PDA

Vis full versjon : Tannstang - bytte / reparere / ignorere?



borges
24/10/13, 13:25
Min 2004 V70 2.0T drikker litt servo-olje. Ikke noe stort problem, men ganske irriterende. Siste dekkbytte avslørte fersk olje og mye søl rundt tannstangen. Det meste er der akslingen fra rattet kommer ned, på venstre side. På høyre side av tannstangen er det ikke søl.

Prisen på reparasjon av dette ligger rundt 15000 kr. Bare delen koster 8700SEK ink.mva. Har sett pris i England på "refurbished" tannstang på 3-4000 NOK, men det var feil årsmodell og for høyreratt.

Finnes det rep-sett for tannstang som har noe for seg?

Takk for tips!


Mvh
Børge

sveinh
13/11/13, 21:31
Min 2004 V70 2.0T drikker litt servo-olje. Ikke noe stort problem, men ganske irriterende. Siste dekkbytte avslørte fersk olje og mye søl rundt tannstangen. Det meste er der akslingen fra rattet kommer ned, på venstre side. På høyre side av tannstangen er det ikke søl.

Prisen på reparasjon av dette ligger rundt 15000 kr. Bare delen koster 8700SEK ink.mva. Har sett pris i England på "refurbished" tannstang på 3-4000 NOK, men det var feil årsmodell og for høyreratt.

Finnes det rep-sett for tannstang som har noe for seg?

Takk for tips!


Mvh
Børge

Ny tannstang fra skruvat .no koster jo ca 3700,- så det er vel bare å bytte ?!!

Torsen67
13/11/13, 23:27
Hvor vanskelig er det å bytte denne? Jeg sliter med styringen min når jeg svinger til venstre. Blir plutselig superlett selv i høy fart i mellomslake venstresvinger. Virker nesten som servoen pusher på i stedet for å være fast.

borges
14/11/13, 23:45
En viktig del av skru-jobben blir uansett å justere forstillingen. Uten utstyr for det klarer du sikkert å få den ganske grei, men det bør ikke være altfor langt du kjører før du får den justert.

Da jeg sjekket i min bil så jeg noe som minnet om et motorfeste på tannstangen. Bortsett fra det så det ganske greit ut å bytte.


Børge