PDA

Vis full versjon : problem med b230fk i 240 trenger hjelp



josten racing
24/10/13, 01:40
hei! har nettop satt i b230fk i 240`n, har brukt et lh2.4 nett av 240 med b230 f.
men bilen har ingen kontakt med sensorene i det hele tatt??
den går pent på tomgang men å det år fint ann å ruse bilen men ikke over halv gass....
det er akkurat som om bilen går i ett slags nød program,,
skal motoren starte dersom jeg kobler ut bankesensoren? for det gjør den...

håper noen kan ha noen råd??? for jeg skjønner ingenting kan koble ut: lmm, bankesensor, tempgiver og lambda uten at det blir noen forskjell:O ??

trenger hjelp fort:))))

josten racing
24/10/13, 13:20
.....

^ingar^
11/11/13, 19:21
Hei.
Har du byttet BEGGE styre-enhetene? Både innsprut og tenningsboksen må byttes til fk/ft bokser.
Og veit at hvis LMM er defekt/koblet ut. Så skal motoren gå i reserveprogram med lh2.4... har du prøvd en annen LMM bare for moroskyld, for å se om den oppfører seg annerledes?

Bare et tips jeg kom på i farta. Sikkert noen bedre tips å få her også, men :) håper du får fart på maskinen!!

Mvh Ingar.

Daruu
11/11/13, 20:12
Les ut feilkoder!

Joakimny91
18/11/13, 18:38
Har vært borte i det samme da jeg bygde om, satte i hjerner som tilhørte bilen motoren sto i fra 940, funket etter veien helt til turbo startet å lade, byttet til vanlige b230f hjerner og alt var ok til ladetrykket kom til 0,8bar å da fikk jeg fuelcut... bestillte en vikingchip og monterte i 940 hjernen og da funket alt bedre enn forventet