PDA

Vis full versjon : Vindusvisker problem på volvo 145



Kim74OTic
23/10/13, 20:36
Har nettopp handlet meg en Volvo 145 express men har litt problemer med vindusviskerne. Etter jeg hadde hatt den i et par dager, sluttet plutselig vindusviskerne og fungere. Etter en times tid, da jeg kom inn på en humpete vei, så fungerte de igjen. Et par dagere senere sluttet de og fungere igjen og var ute av funksjon i noen dager før jeg i dag skulle ut og prøve og fikse de og plutselig virket de igjen av seg selv mens bilen har stått stille. Er det noen sammenheng mellom viskeren bak og viskerne forran? Når viskerne sluttet og virke forran så virket de ikke bak heller. Etter å ha kikket litt på elnett oversikten så ser det ut som viskeren bak og forran er på to forskjellige sikringer, og disse har jo ikke samme bryter heller. Noen tips ? :)

850GLTsilver
26/10/13, 09:23
Sikringene i bilen din er av disse elendigste av alle elendige sikringer.
Om det ikke virkelig er poeng å beholde det originale i bilen din, så ville jeg gått for å bytte ut sikringsholderen med flatstiftsikringsholder.

Som du sikkert skjønner så er nok problemet ditt relatert til sikringene og for å avhjelpe dette kan du ta ut en og en, puss endene med fint smergelpapir, rens kontaktfjærene i sikringsboksen omhyggelig der rundt hullet i ytterkant der. Sett inn med kontaktfett (batterifett, lavtempfett eller lignende) stram så fjærene ved å klemme de godt inn mot hvberandre før du setter på plass sikringen igjen.

For det er som du sier: Ingenting som har sammenheng mellom visker foran og visker bak.

Kim74OTic
28/10/13, 10:43
Det var dårlig kontakt på sikringene som var problemet ja :) prøvde bare å rulle på sikringene når de klikket igjen så virket de også plutselig røyk sikringen. Men noen har koblet noe her siden både forran og bak er koblet sammen :)