PDA

Vis full versjon : Lammelbrems/LSD fra 240, bra greier?



ellingsøyern
22/10/13, 23:45
har en lammelsperre fra en 245 varebil for hånden no(160k km), skal få den til en ok pris i forhold til hva de ligger ute til, spørsmålet er: er det noe å ha? har lest litt frem og tilbake men klarer ikke finne svaret jeg vil ha, for har hørt om folk som har klart å ødelegge med en f motor, og har et par kompiser som har hatt lammelbrems, ene var en 740 tic med b230fk motor, sinterclutch og ca 300hk, denne spant uten problem opp til tredje gir og spant rundinger som bare pokker, diffen den holdt... kunne selvsagt lagt til et par lapper å fått en truetrac men da er man jo en erfaring fattigere:) ønsker svar fra folk med erfaring, ikke som har lest, for jeg har lest temmelig mye ang dette! blant annet at 760 diffen var høyere preload på så den var bedre til "race" bruk, bare tull?


når jeg først laga en tråd ang dette, om det blir å kjøpe den, hvordan blir det med shims osv? har hørt man fikk kjøpt org shims på volvo og har sett de har på bakaxel.se.. bedre med en shims som passer sånn høvelig enn ingenting kanskje?


takker for svar!

gl740turbo
23/10/13, 00:10
Disse fungerer utmerket for mange men kryssbolten knekker i de :(

En bekjent har nå 12stk liggende der alle er defekt og alle de bilene som ødelagte den monterte Truetrac og etter det har alt fungert :)

Man må være forsiktig med riv start på tørt og bør unngå hjulspinn fra vått til tørt ;) Dette gjelder jo egentlig alle typer men spesielt den du vurderer :( Sjekk uansett slitasjen på krysset og lamellene for dette er dyrt å bytte om de ikke er bra...

gaupe
23/10/13, 09:20
Funkar veldig bra til ein bruksbil, men ikkje berekna på herjing. Til det hadde volvo R-sport diffen.