PDA

Vis full versjon : Erfaring med kjøp av brukt dieselvarmer fra Sverige..



ToVa
22/10/13, 22:08
Hei på dere

Jeg har en 2006 XC70. Dieselvarmeren er av type Ardic 912-D.
Har fått problemer med at dieselvarmeren ikke vil fungere som den skal. (fungerte som bare det siste vinter).
Når jeg prøvde å fyre i gang her om dagen ble det bare masse røyk, og så stoppet den etter noen minutter.
Jeg har mest lyst til å kjøpe en komplett, brukt dieselvarmer fra bildemontering i Sverige (finner ingen i Norge).
Det jeg lurer på er om det er noen på forumet som har prøvd dette, og kan dele erfaring med dette..
(Jeg tenker det kan være lurt å ha to komplette varmere, så kan den jeg tar ut overhales og være klar til neste korsvei).
Ser også at det er mulig å kjøpe komplett varmer fra Tyskland - noen som har erfaring med dette?

ToVa
24/10/13, 15:54
Hei igjen
Det skrives jo så utrolig mye om rep av dieselvarmere her inne - men er det virkelig ingen som har erfaringer med kjøp av
brukte varmere fra bildemonteringer i Norge eller Sverige?

Rasp
24/10/13, 16:56
Du risikerer jo å sitte igjen med en varmer som trenger rep etter 2 uker da. jeg hadde nok kjøpt dette rep kittet som volvo selger og overhalt den som sitter i bilen, den er forholdsvis lett tilgjengelig når du har tatt av fangeren

ToVa
24/10/13, 22:11
Takker for svar - har du noe mer opplysning om rep kittet som Volvo selger.. jeg fikk ikke opplyst at noe slikt eksisterer, eller hva det består av.
De ville bare ta inn bilen og skifte "vifta" til ca 6000,- (hadde feilkode på denne vifta)
Hører gjerne mer om rep kit, hva det består av og hva det koster.. og hvor dette er å få kjøpt.

Rasp
24/10/13, 22:16
Det er mulig dem ikke selger det til alle å enkvar men kanskje noe dem bare har internt, sikkert noen som vet bedre enn meg, men jeg trodde det var å få kjøpt da.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Eirik R
24/10/13, 22:33
Har kjøpt fra JB for noen år siden, denne var utrolig bra. Pga av at den kom fra en xc90 som var blitt total skadet under lasting, så den stod med 2 km på lappen.

Hadde inntrykk av at JB hadde kontroll på tilstanden til delene de solgte.

ToVa
25/10/13, 18:57
Takker for svar. Jeg har fått tilbud på en brenner fra Sverige som er funksjonstestet og komplett med styringsenhet og det hele.
Bare og bytte hele enheten. Avventer nærmere opplysninger ift km stand på "donorbil" etc.
Så jeg avventer til over helga før jeg tar en avgjørelse..
Setter pris på de innspill jeg har fått.