PDA

Vis full versjon : Delvis startproblemer.



evolve
22/10/13, 13:55
Har en 1994mod 854 2,5 10v som sliter litt med å starte.
Har vært lettstartet og fin i mitt eie, helt til jeg skulle skifte dekk på den i går. Den sto da med førerdør oppe under hjulskift og etter dette ville den ikke starte. Ikkenoe kontakt når jeg vred om nøkkelen (da snakker vi ikkenoe lys eller strøm av noe slag). Kobla til startkabler og fikk liv i bilen igjen. Satte derfor bilen på lading over natta. Hvor den fortsatt ikke starter av egen maskin. Eneste tegn til liv er at det gløder såvidt i de vanlige lampene i instrumentpanelet når jeg vrir nøkkelen til andre hakk. Når jeg da prøver å vri om nøkkelen for å starte gir den ikke et eneste slag i fra seg. Kobler på startkabler og den starter lett som en drøm. Har et voltmeter i sikring til anlegg rett ved batteriet som viser 12,8v-13.2v litt opp å ned. Derimot når jeg har opp førerdør faller den til 9,8v og når jeg prøver å starte bilen dør den. Har nå stått til lading fra 21.30 i går kveld til 14.50 som klokka er nå uten å ha noe nevneverdig effekt... HJELP!

Trenger bilen snarest så setter stor pris på svar med løsning av alle slag :-)

JH480
22/10/13, 18:58
Dette ser ut som defekt batteri for meg!
Hadde samme med min 480, da hadde batteriet riktig nok stått i 5år. Batteriet holdt fin spenning, helt til det ble belastet, da døde det helt.

Blybatterier tar skade av å dyputlades, så det er nok den utløsende årsaken i ditt tilfelle.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

evolve
22/10/13, 19:31
Takker.
Prøvde å bytte nå å det funka :-)
Så da er problem LØST!

JH480
23/10/13, 09:25
Bare hyggelig!