PDA

Vis full versjon : Størst mulig batteri?



-Tommy
21/10/13, 10:27
Ser ut som at jeg kanskje har funnet feilkilden til problemene jeg har hatt med dieselvarmeren i det siste. Kan virke som at batteri ikke klarer å levere nok futt lenger. Er byttet batteri på bilen en gang i tiden til et som er mindre enn originalt (plass til overs i batterikassen). Så lurer på hva som er det største batteriet som er mulig å få plass til? Og hva som anbefales?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

aarnes
21/10/13, 21:28
Alle problemene jeg har med dieselvarmer er relatert til batteri. strømsluk av en annen dimensjon.
som nevnt i PM var jeg på sønnak idag og fikk nytt batteri. sjefen der mente at om jeg ikke kjørte mer enn jeg gjør idag (ca 2mil daglig) så kunne han garantere at jeg kom tilbake til de om 6 mnd med utladet batteri.
Lader batteriet med lader, et par dager så er det nede på 12,2-3v

fikk senest idag feilmelding mens jeg kjørte;
"Batterispenning låg" Bränslevarmare avstengd"

har fått den et par ganger før, når bilen har vært avslått men aldri når jeg har kjørt.

mens vi sto der, så gikk batteri fra 12,7 til 12,3 på ca 20sekunder.

løsningen er ifg. de, kjør min 25min HVER dag for at batteriet skal holde seg vedlike. om ikke, koble til lader hver kveld.

er no herk med nye strømslukende biler!

for ordens skyld: jeg har Sønnak SA852 Superline 85Ah, som er det største jeg får plass til.

Gelebatteri vil ikke løse noen problemer, og skal heller ikke stå i motorrom pga varme.

Morgis
21/10/13, 21:38
V70N har batteriet i bagasjerommet, så der vil kanskje gel batteriene trives bedre ?

uansett, en god CTEK lader med permanent hurtigjkobling i grillen er et kjempemust på vinterstid. sparer enn for mye problemer

-Tommy
21/10/13, 21:46
Alle problemene jeg har med dieselvarmer er relatert til batteri. strømsluk av en annen dimensjon.
som nevnt i PM var jeg på sønnak idag og fikk nytt batteri. sjefen der mente at om jeg ikke kjørte mer enn jeg gjør idag (ca 2mil daglig) så kunne han garantere at jeg kom tilbake til de om 6 mnd med utladet batteri.
Lader batteriet med lader, et par dager så er det nede på 12,2-3v

fikk senest idag feilmelding mens jeg kjørte;
"Batterispenning låg" Bränslevarmare avstengd"

har fått den et par ganger før, når bilen har vært avslått men aldri når jeg har kjørt.

mens vi sto der, så gikk batteri fra 12,7 til 12,3 på ca 20sekunder.

løsningen er ifg. de, kjør min 25min HVER dag for at batteriet skal holde seg vedlike. om ikke, koble til lader hver kveld.

er no herk med nye strømslukende biler!

for ordens skyld: jeg har Sønnak SA852 Superline 85Ah, som er det største jeg får plass til.

Gelebatteri vil ikke løse noen problemer, og skal heller ikke stå i motorrom pga varme.
Ok, godt å vite at jeg kanskje ikke er helt på bærtur når det kommer til teorien min med at det er batteriet som ødelegger for dieselvarmeren hos meg. Har endel småkjøring så det tærer nok sitt på batteriet, men har vel mellom 1,5 og 2mil hver vei til skolen. Men jeg har aldri fått opp beskjeden "Batterispenning låg" Bränslevarmare avstengd", selvom det er såvidt jeg har fått start på motoren...?

V70N har batteriet i bagasjerommet, så der vil kanskje gel batteriene trives bedre ?

uansett, en god CTEK lader med permanent hurtigjkobling i grillen er et kjempemust på vinterstid. sparer enn for mye problemer
CTEK lader ligger klar her, riktignok ikke med hurtigkobling men alt ligger klart under tak her så det er ikke største problemet mitt. Men skjønner ikke hvem som fant ut at det var smart å putte et 69Ah batteri i bilen min...

-Tommy
22/10/13, 18:31
Da var SA852 montert i bilen. Takk til aarnes for god hjelp! Nå får vi bare satse på at dette fikser problemene med dieselvarmeren.

thedengen
11/11/13, 22:03
Hva koster ett sånt batteri?

-Tommy
11/11/13, 23:07
Betalte 1660 hos Bergen batteriservice