PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp med diverse angående volvo 740...



Volvo740||2,3
02/06/10, 19:19
Har nettopp gått til innkjøp av en volvo 740 2,3 87 modell. Bilen har rullet 350 000 og fikk den for en beskjeden sum. Bilen er nettopp eu-godkjent, men har noen mangler. Jeg har lyst til å prøve å få den så strøken som mulig, så det er 3 ting jeg lurer på. Jeg er ganske så nybegynner når det kommer til bil, så håper på høflige svar :)


1.) Det var oljesøl rundt omkring på motoren, gamle eier mente dette var fra forgasseren. Så det jeg lurer på om at det er nok med å skifte pakninger på forgasseren for å fikse dette? Er dette vanskelig? Og kan jeg eventuelt bruke pakningssement?


2.) Håndbrekket er slakt, han hadde visst prøvd å strammet det. Hva kan jeg da gjøre for å få det i orden igjen?


3.) Varmeviftemotor lager ulyder. Hvordan skifter jeg denne? Og hvor spesifikt sitter den?


Takker på forhånd !

kimove
02/06/10, 21:25
1.) Hvis det er under innsuget lekasjen er, kan det være på slangen/sila til veivhusventilasjonen som lekker

2.) Vaieren bør sikkert byttes, er en ganske kurant sak å bytte

3.) Tar av dekslet under hanskerommet, tar av kontakten og skruer ut en liten stjerneskru. Så er det bare å ta tak i motoren å skrue den ut

ChrML
02/06/10, 21:32
Ta av armlenet så kommer du til en mutter for å stramme håndbrekket. Du kan se om du har noe å stramme inn på der. Hvis det ikke er mer å stramme på bør wiren byttes, bytt begge wirene i tillegg til bremseskoene når du først er igang og har det oppe. Det er ikke så vanskelig, men kan ta litt tid første gangen hvis du ikke har skrudd så mye bil før.

Volvo740||2,3
07/06/10, 13:23
Selger hadde visst fikset håndbrekket :) så det er iallfall i orden da.

Han mente på at lekkasjen var fra forgasseren, det så ut på oljen som lå utover motoren at det kunne vært fra forgasseren også...


Skal prøve det med varmeviftemotoren når jeg får tid, får den hjem først idag så...


Takker for alle svar :)

Volvo740||2,3