PDA

Vis full versjon : Skal bensinfilteret alltid være fullt av bensin mens man kjører? (beklager for mange tråder)



Aalsen
15/10/13, 22:15
Vet jeg spammer forumet her med mange tråder nå, men tror jeg snart har funnet feilen etter et par måneders stopp-problemer :)

Bytta filteret i stad. Når jeg startet bilen var bensinfilteret nesten helt fullt. Etter halvtimes kjøring og en del pådrag var filteret nesten tomt. Kvarter etter dette igjen når jeg var hjemme, var det så vidt jeg så bensin i filteret. Jeg rørte litt på det og bensina forsvant. Filteret ble tomt. Er dette vanlig? Eller dårlig bensinpumpe? Kunne bilen stoppet (som den har gjort i to måneder etter en stund på driftsvarm motor) hvis jeg hadde kjørt lenger?

850GLTsilver
16/10/13, 10:21
Skal ikke bety noe som helst.
Gassermotor du har?
Siden du har bensinfilter som er synlig mener jeg.

Hender seg det ender litt luft/gass i bensinrørene.
Denne slipper greit gjennom gasseren, om det er hva du har, og skaper svært sjelden problemer.

En tidligere svigerinnes bror hadde i sin tid bodd i California, og siden har han alltid avsluttet kjøreturene med å åpne panseret en times tid.
Han fikk såpass gass i bensinsystemet så han ikke fikk kommet i gang igjen om han unnlot å kjøle ned motorrommet på den måten.

Så stort sett ingen fare. Gass danner seg i bensinsystemet hele tiden.