PDA

Vis full versjon : Bytte B21A til B21E



Brisendal
15/10/13, 21:44
Har et potensielt påtvunget prosjekt nært forestående; har en kompis som maser om å bytte motor i bilen sin fra en B21A til en B21E.

Han eier begge bilene, den med B21E kjørte han rammeskeiv i fjor, og nå har han fått det for seg at han vil bytte motor i den nye som da har en B21A.

Vet med god sikkerhet at det i så fall blir jeg som må gjøre dette, og vil da gjerne ha mest mulig informasjon før jeg snakker med ham neste gang om hva som må flyttes over. Forøvrig også greit å vite dersom prosjektet blir en realitet.

Det jeg er klar over er at motoren med ledningsnett må flyttes, samt at bensinpumpa må byttes for å holde følge med bensintrykket. Om jeg har forstått det riktig sitter det også en pumpe i tanken på bilen med E-motor? Hva med resten av bensinrørene og slangene, er det samme dimensjon på begge to?

Han vil også ha med girkassa, altså bytte en M45 mot en M46, som da drar med seg mellomakselen. Speedometerwiren og huset må da kanskje også følge med om de er forskjellige? Den rammeskeive er en 82 modell, den som motoren skal inn i mener jeg er en 77.

Er det ellers noe jeg ikke har tenkt på som må gjøres i samme slengen? Eventuelt andre gode grunner til ikke å gjøre det?