PDA

Vis full versjon : Skifte fra automat til manuell, 240.



Børven
15/10/13, 17:15
Skal skifte fra automat til manuell i min 240.
Lurer på om eg kan bruke mellom aksling fra 740 med m47 kasse? Tenkte og bruke 4 trinns m45 kasse som tåler meir. Evt. ka mellom aksling?

Skifte pedaler. Sette i clutch wire, skifte svinghjul med clutch. Kassen og mellomaksling. Tjuv kople park på automat... Dette holder vell for og skifte til manuel?

JH480
17/10/13, 21:51
Ser ut som du har fått med deg det som trengs for å gjøre denne ombyggingen.

Vedrørende akslingen er det lite jeg kan bidra med, annet enn at du må måle hvor lang aksling du må ha. Finnes firmaer, som kapper akslinger til riktig lengde, bytter kryss og avbalanserer den for deg. Aner ikke hva det koster, men det blir ganske sikkert et bra resultat.

Tror ikke det er noen elektronikk i bilen som er avhengig av informasjon om bilen står i park eller ikke. Nyere biler har nok det. Men til ryggelyset må du lage en liten omformer, dersom det ikke er samme ryggelysbryter i girkassa.

Børven
02/11/13, 17:27
Har skifta nå :) var unna gjort på nåken timer. utenom at det blei montert feil svvinghjul :P som måtte av ijen.. og få tak i nytt.

Måtte kople park på automaten :P

Øyvind G
02/11/13, 19:05
Mellomaksel må du ta fra en 240 som har den girkassen du skal bruke. Skal du ha en M45 kasse så må du finne en 240 som har M45 og bruke denne. Passer den ikke på girkassen du har så må du også ta med medbringeren som sitter på girkassen på bilen du tar mellomakselen fra.

Å bruke mellomaksel fra 740 går ikke.

for å koble ut startsperren til automatkassen kobler du de rosa ledningene på spaken sammen.


Edit:
Ser nå at du har jo fikset det alt. Det kan jo hende noen andre lurer på det samme da. :)

JH480
02/11/13, 21:18
Startsperren på automaten hadde jeg glemt. Det jeg tenkte på, var om det var en slags turtallspere i park :P. Beklager.


Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)