PDA

Vis full versjon : Hvor kjøpe radiator til V70 Turbo?



mrstfu
13/10/13, 21:36
Har leita litt frem og tilbake nå, finner ingen steder som selger radiator til V70 med turbo og manuell. Såvidt jeg har fått med meg, uten å sjekke i eget motorrom, er at den i tillegg til vannkjøler, har oljekjøler til motor med påkoblinger på høyre side av radiator, sett i bilens lengderetning. Auto Trailerparts, SCStyling, Biltema... ingen har, og jeg er litt for glad i penger til å høre på Volvo.

Noen som vet?

Morgis
13/10/13, 21:53
Det finner man over alt. Hør med en lokal bilrekvisita butikk, så skaffer de dette.
Om det er til automat, gjør ikke det noe da den ekstra oljekjølerebn til automatkassen blendes av.

mrstfu
13/10/13, 21:59
Fant plutselig på radiatorservice i Oslo, til 1990. Bra pris, en tilsvarende til manuell uten turbo på biltema koster rundt.1300, i kjent Temakvalitet.

Har jeg rett med tanke på oljekjøler? Inn på høyresiden av radiatoren der, på motsatt side av automatkjøleren?

Noen spreke forslag til hva jeg kan bruke automatkjøleren til? Må da være mulig å gjøre noe morsomt med den:-)

Morgis
13/10/13, 23:11
jepp. kjøp et rør og koble dem i serie... dobbel kjøling til motorolja ;)

Sollien
13/10/13, 23:26
Volvo har faktisk overraskende gode priser på en hel del deler til p80 (; clutch sett fks... 2200+moms tror jeg det var kontra bilekstra/mekonomen/meca skulle ha 3500+ mener volvo har 30% rabatter på p80 om jeg ikke husker feil.. uansett kommer jeg hvertfall til å sjekke prisene der fremover (;

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

850GLTsilver
14/10/13, 12:29
Han derre radiatorspesialisten nede på Gladenga er mannen sin.
Holder til på baksiden av dette Røhne & Selmerbygget.

"Originale" Nissens-radiatorer. Godfe priser.

850GLTsilver
14/10/13, 12:31
Fant plutselig på radiatorservice i Oslo, til 1990. Bra pris, en tilsvarende til manuell uten turbo på biltema koster rundt.1300, i kjent Temakvalitet.

Har jeg rett med tanke på oljekjøler? Inn på høyresiden av radiatoren der, på motsatt side av automatkjøleren?

Noen spreke forslag til hva jeg kan bruke automatkjøleren til? Må da være mulig å gjøre noe morsomt med den:-)


Du havna der ja.
Den automatkjøleren kunne du jo brukt til "åpen veivhusventilasjon". :D
Med catchtank tilkobla enden av den, så ville du fått fin kondensert oljedamp samla opp, og an slippe inn resten av dampen rett i innsuget.
Rent og pent. :D