PDA

Vis full versjon : Sportsfilter



Ben
13/10/13, 20:55
god kveld

Er på utkikk etter sportsfilter til 940 turbo bilen min.

Kan noen gi en grei forklaring på det med varmeskjold rundt filteret?

er Opti flow filteret fra BSR noe å anbefale?

takker for svar:)

turbohjelle
14/10/13, 04:42
Varmeskjoldet er der for å forhindre at motoren suger varmluft. Bruker selv filter med skjold fra bsr. Funker bra, men hvis du ikke liker lyd bør du satse på å bytte filter i den originale boksen, og kan skjer bore litt i den hvis du vil ha mer luft. Finnes guider på nettet på hvordan det er optimalt å bore. Kan anbefale hvis du ikke har noe imot lyden av luft som går inn og ut fra turbo.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

850GLTsilver
14/10/13, 12:39
Originalfilterboksen i Volvo er helt sjef på luft.

Er flere undersøkelser av slike sportsluftfiltre som endte med mer lyd, mindre hester når man satte inn slike.

Årsaken kan blant annet være at hele motorelektronikken er optimert for en innsugslufttemperatur på rundt 35°C.

Men sportsluftfilter for å få mindre motstand måtte for min del bli kun i original luftfilterboks for Volvo i alle tilfelle.

Ben
14/10/13, 15:34
endte med at jeg bestilte meg Sportfilteret m varmeskjold fra BSR. Har et gammalt og billig sportsfilter uten varmeskjold fra biltema eller noe lignende fra før, som sikkert ikke engang har blitt rensa på veldig lang tid så slo på stortromma og kjøpte like gjerne et nytt ett fra BSR. sto leveringstiden var 1-3 dager så regner med at jeg får den i posten om ikke altfor lenge :)