PDA

Vis full versjon : HowTo Underspylning



Marius Skau
10/10/13, 00:25
Hei.

Jeg har en rødblokk jeg ønsker og ettermontere underspyling på.

Finnes det noen How To om dette med bilder en plass?
Har søkt litt rundt men finner ikke noe.

Takker for tips :)

Christian
10/10/13, 00:28
How to underspyling:

1. Kjøp en B230 blokk fra 1993 eller nyere
2. Nå har du underspyling.

Marius Skau
10/10/13, 00:31
How to underspyling:

1. Kjøp en B230 blokk fra 1993 eller nyere
2. Nå har du underspyling.

Vell det veit nu jeg og :)
Men nu har jeg 2-3 blokker liggandes UTEN. Og folk ska ha fantasipriser for blokker kunn fordi dem orginalt har underspylning.
Så kunne tenkt meg og gjort dette sjøl :)

ArneR
10/10/13, 01:01
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=115422&highlight=squirter :)

Marius Skau
10/10/13, 01:10
Takk :)

Batland
10/10/13, 08:33
Vell det veit nu jeg og :)
Men nu har jeg 2-3 blokker liggandes UTEN. Og folk ska ha fantasipriser for blokker kunn fordi dem orginalt har underspylning.
Så kunne tenkt meg og gjort dette sjøl :)

Det går helt fint. Jeg har gjort dette i årevis med håndverktøy og for en ferdig totalpris på rundt kr. 500,-

Marius Skau
10/10/13, 11:41
Det går helt fint. Jeg har gjort dette i årevis med håndverktøy og for en ferdig totalpris på rundt kr. 500,-

Sånt liker jeg og høre :)

Hvor har du handlet dyser ifra?

Batland
10/10/13, 11:53
Sånt liker jeg og høre :)

Hvor har du handlet dyser ifra?
Vi har gjort endel forskjellige løsninger som i praksis har vist seg å fungere godt.

Folk var f.eks helt sjokkert når vi, pga brutal tidsbrist med blokkbytte før gatebil, borret hull i H-rådene og rådelagrene for å kjøle stemplene på denne måten.

Ett jævla syt om hvor galt dette var osv osv.

Dette har vært den mest driftsikre høyeffekt Volvomotoren rundtom her, til tross for at eierene har kjørt både 94% duty på 1000 ccm dyser med 4,0 BAR bensintrykk, vært over 3,0 BAR ladetrykk, prestert 156 km/t på 201 M med myye hjulspinn, knust drivverk og gearkasser og hatt store kjøleproblemer på gatebiltreffene osv.
"Merkelig altså, den motoren der vil bare ikke dø." var det en som sa mens han ristet på hodet og smilte.

Det enkle er ofte det beste.

Dysene jeg vanligvis bruker kjøper jeg på ett lokalt verksted.