PDA

Vis full versjon : kjøp av vinterdekk og felg til 940



Espennk
09/10/13, 11:02
Hei, snart tid får å få på vinterdekk, jeg lurte på om noen har forslag til noen greie felger og eventuelt dekk, hvor jeg bør kjøpe osv

Dette blir da min første vinter med bil, og da Volvo 940, så hva lønner seg for å komme seg fremover, pigg? piggfrie osv

takker for svar, hilsen Espen n.K

s4nd3r
09/10/13, 21:28
http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=37571587.129.20535&sowigan=Dubbade&Breite=195&Quer=65&Felge=15&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&x_tyre_for=ALL&m_s=3&weiter=20&rsmFahrzeugart=ALL&details=Ordern&typ=R-242444

gsmik
09/10/13, 22:08
Får ikke bedre dekk en de.

eab
09/10/13, 22:17
Nå vet jeg ikke hvordan føret normalt er nede i porsgrunn, men her i trøndelag har jeg klart meg bra med de fleste dekk jeg har prøvd på 7- og 9serie. Stort sett billigdekk, både pigg og piggfri. Når det gjelder framkommelighet så er det som natt og dag med diffbrems, nesten uansett hvilke dekk man har.

skurk
09/10/13, 23:05
Piggdekk funker som regel best uansett hvilken bil man har :-)
Til og med gammel hiace blir fjellgeit med nye piggdekk :-)

Christian
10/10/13, 08:41
Hei, snart tid får å få på vinterdekk, jeg lurte på om noen har forslag til noen greie felger og eventuelt dekk, hvor jeg bør kjøpe osv

Dette blir da min første vinter med bil, og da Volvo 940, så hva lønner seg for å komme seg fremover, pigg? piggfrie osv

takker for svar, hilsen Espen n.K

I vedlikeholdsøyemed er det greit med åpne felger, fem-eikede er å foretrekke. Snø pakker seg ikke så voldsomt, samt det er enklere å vaske.

Når det kommer til dekk så spørs det litt på føret, jeg har både pigg og piggfri og er fornøyd med begge. På skikkelig is er det kun pigg som funker.
Det er også fordel å bruke litt penger på dekk. Ikke mange år gamle, og ikke et navn du ikke kan uttale.