PDA

Vis full versjon : Bildelsbasen, kjøp av motor, Frakt? Erferinger?



Naturchips
08/10/13, 23:26
Sitter å vurderer å kjøpe motor ifra bildelsbasen.se.
Har forstått det slik at det er en samlet plass for bilvrakere/huggere over hele Sverige.

Noen som har erfaringer over hvilke forhandlere det er lurt å kjøpe av?

Ser det også står at det er frakt ifra 800sek, men dette gjelder vel kun i Sverige.
Noen som vet om billig frakt? :)

ellingsøyern
08/10/13, 23:37
lurer på det samme, men det beste er vel og kontakte den huggeren det gjelder...


motor eller noe mindre du skal ha da? er jo litt størrelseforskjell på en tenningsmodul og en komplett motor:P

Daruu
09/10/13, 00:59
Det er ofte billigere å hente i Sverige selv, om man har den muligheten da....

Edit: Få den sendt til nærmeste grense også hente den der

kimove
09/10/13, 06:58
En kompis bestilte en 850 motor fra en hugger langt sør i sverige og frakta kom på 800sek. Han ringte direkte til huggeren som sto som kontakt på bildelsbasen, eneste som var dumt med det kjøpet er at den huggeren ikke har skjønt at det går ann koble ifra kontakter og skru løs bolter, men vinkelsliper det hadde de skjønt seg på :p

Naturchips
09/10/13, 13:00
Det er ofte billigere å hente i Sverige selv, om man har den muligheten da....

Edit: Få den sendt til nærmeste grense også hente den der
Bor i Bergen, så det blir jo ett stykke å kjøre. + har ikke lappen enda.



motor eller noe mindre du skal ha da? er jo litt størrelseforskjell på en tenningsmodul og en komplett motor:P
Står jo motor ;)


En kompis bestilte en 850 motor fra en hugger langt sør i sverige og frakta kom på 800sek. Han ringte direkte til huggeren som sto som kontakt på bildelsbasen, eneste som var dumt med det kjøpet er at den huggeren ikke har skjønt at det går ann koble ifra kontakter og skru løs bolter, men vinkelsliper det hadde de skjønt seg på :p
Var det frakt til Norge? Eller til grensen?

kimove
09/10/13, 15:05
Bor i Bergen, så det blir jo ett stykke å kjøre. + har ikke lappen enda.


Står jo motor ;)


Var det frakt til Norge? Eller til grensen?

Til nærmeste campingplass på andre siden av grensen (ca 3 kvarter hjemmefra)

Erlend Dystland
09/10/13, 18:38
Jeg fant motoren min fra denne siden.
Er som du sier, en samleside der flere huggerier legger ut deler og motorer.
Jeg handlet fra Rackstad Bil Och Delar, ringte dem og fikk dem til å reservere den ene motoren dem hadde. Dem holdt den reservert på mitt navn frem til en kamerat (Cato T) kom innom dem og hentet den for meg :)

Betalte totalt 4k for en FK som hadde gått 170.000km.
Foretrekker å handle deler og felger i Sverige, for det meste av deler til Volvo er i Norge overprisa..

Naturchips
09/10/13, 22:58
Har oppkjøring om ikke så lenge, så en kjøretur til Sverige hadde ikke vært noe problem, men no når snøen kommer og det blir kolonne kjøring og sånt piss står jeg heller over den turen ;)

Får se hva det blir til :) kjøper ihvertfall motor derfra tror jeg.

Om noen har tips til billig frakt ifra Sverige til Bergen gi beskjed.