PDA

Vis full versjon : senka bil, dumper nedi på høye kanter og fartsdumper



Ben
08/10/13, 15:17
Heisann

Har seg sånn at jeg dumper nedi veldig mange fartsdumper og høye fortauskanter, selvom jeg kjører over i veldig lav fart. vet at bilen er senka, gjort fra forrige eier, men har ingen papirer på dette så vet ikke hvor mye den er senka.
Kjører med 3' simons sportseksos og det er det som treffer om jeg dumper borti.

Hvordan kan jeg finne ut hvor mye min bil er senka,? og er det flere som har samme problem? hva har dere gjort? bør jeg kjøpe nye fjører for å heve bilen littegrann?

takker for svar og tips

Marius Skau
08/10/13, 15:34
Vell vanskelig og si om det er vanligsenkesett (40/40) ev (60/40) eller kappafjærer.

Henger eksosen veldig lavt? Du kan jo prøve og hæve denne litt?

Sondre93
08/10/13, 15:35
Bygg skikkelig eksos visst den tar nedpå! ;)

Ben
08/10/13, 15:55
monterte eksosen på et verksted i går, er 3' simons sportse eksos fra turbo og ut. Eksosen er montert riktig og tror ikke jeg får hengt den noe særlig høyere.
Så på en av fjørene at det var et registrerings nummer ellernoe lignende, fikk bare tak i halve nummeret i og med at resten av slitt bort, mulig jeg kan få funnet ut av hvordan fjører det er på den måten?
Om jeg husker riktig nevnte forrige eier at fjørene var fra BcB eller pedersen racing, men ikke 100% sikker. Kan jo kanskje ringe dem og høre.

skurk
08/10/13, 15:59
Kjørte lersjøfors 40/40 på originale dempere med 3JT før.
Tok neddi over alt,gikk over til HR 60/40-senk og bilstein clubsport.
Nå trenger jeg ikke bremse for noen ting,tar inne neddi med mindre jeg går skikkelig inn for det :-)

Ben
08/10/13, 16:07
aha :D nice, hva betalte du for settet? eller eveentuelt hvor mye ca må jeg ut med et sett?

s4nd3r
08/10/13, 16:08
bilder?

Ben
08/10/13, 16:15
skal ta noen bilder etter middag og legge ut! :)

skurk
08/10/13, 16:46
Det husker jeg ikke i forbifarten.
Handla demperne på romnes i trondheim med brutal firmarabatt og ytterligere volvoprat-rabatt så det er ikke så relevant kanskje :-)
KL-racing og pedersens racing har fjører hvertfall.