PDA

Vis full versjon : motstand luftmengdemåler



Mehl'n
08/10/13, 11:49
Drive og kjøre inn tlao chip sammen med 3" luftmengdemåler og 630cc dyse. Bilen går veldigt rikt med fult pådrag, so var inne på tanken og lodda inn ein ekstra motstand med luftmengdemåleren for og letta jobben til chipen litt. Nåken som veit kor stor denne motstanden må ver? :-)

850GLTsilver
08/10/13, 14:53
Drive og kjøre inn tlao chip sammen med 3" luftmengdemåler og 630cc dyse. Bilen går veldigt rikt med fult pådrag, so var inne på tanken og lodda inn ein ekstra motstand med luftmengdemåleren for og letta jobben til chipen litt. Nåken som veit kor stor denne motstanden må ver? :-)

Ville heller ha mappa ECM-en jeg .
Er jo en grunn til at det sitter en NTC i LMMen.
Skal fortelle hvor mye luft og så videre.
En motstand i parallell/serie vil forrykke avlest mengdemåling.

Utover det kan kanskje leverandøren av Chipen si noe om en slik modifisering som den du beskriver der?

Mehl'n
08/10/13, 15:49
Leste nåke ein plass at da sku gå fint og juksa til signale med 15% uten problemer, men finne da ikkje igjen ;-)
Trenge ikkje vera so mykje som skal te lambdaen ligge 10-10.3 med bånn gass men kunne tenkt meg litt finare verdi ;-)
Chipen skal vell egentli klara og stilla seg inn sjøl, men hadde cåre grett og letta jobben litt ;-)

eab
09/10/13, 23:31
Hvilket ladetrykk kjører du på?

Jeg kjørte med lh2.4 tlao chip, 3" massemåler og ca like store dyser. Tok evigheter før det ble brukbart, i starten druknet den bare ved fullt pådrag og fullt ladetrykk (1,6bar). Ved vanlig kjøring gikk den fint med afr mellom 13 og 15. At den er nede i rundt 10 på full gass er jo ikke noe stort problem, så lenge man har gnist til å fyre av blandinga.

modifisering av signalet fra luftmassemåleren:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=118115

Mehl'n
12/10/13, 00:21
Var akkuratt den eg leita ette ;-)
Kjøre 13c med 19t innmat og 0,9 i trykk ;-)
Begynte med 13,6kohm men då gjekk da ikkje i heiletatt, med 6,8 funka da mykje bedre, med 1,3 kohm funka da ganske optimalt ligge på 12,4 og krype nedøve til rett øve 11 når eg gjer da da den vil ;-)
Tomgangen og på finkjøring var den heilt idiot i begynelsen låg 17-20 men krøyp ganske raskt ned på 14-16 ;-)

ClassicTurbo
13/10/13, 01:33
630cc dyser og 13c?

Mehl'n
13/10/13, 18:10
630cc dyser og 13c?
Er ikkje den beste kombinasjonen men hadde dei liggandes so fant ut eg sku prøva og sjå kos da blei då dei orginale ikkje hang med lengre enn til 0,7bar ;-)