PDA

Vis full versjon : Bytte foringer i bakaksel, 240



trykktestet
01/06/10, 21:13
Hva gjør dere når man skal bytte foringer i bakaksel når den henger på bilen?
Har brent ut gamle foringene på en løs aksel, men er litt skeptisk til å begynne å fyre opp brenneren under bilen. Og det er litt vanskelig å holde en jævlig presse oppunder bilen for å presse de ut.

-Shark-
01/06/10, 21:16
Hva gjør dere når man skal bytte foringer i bakaksel når den henger på bilen?
Har brent ut gamle foringene på en løs aksel, men er litt skeptisk til å begynne å fyre opp brenneren under bilen. Og det er litt vanskelig å holde en jævlig presse oppunder bilen for å presse de ut.

Null stress.. Enten bank ut gummi, eller skjær den ut, eller brenn den ut. Så Tar du en stikksag på trykkluft f.eks, kapper et snitt i metallringen som foringen satt i, banker med meisel, og da er den ute.

Så pusse litt godt, men ikke for mye. Så har jeg slipt en Kon på den siden jeg starter og tre nye foringa inn på. Altså på nye foringa så lage en svaak liiiten kon for lettere å få inn. Så er det bare å enten banke den inn og holde igjen begge ørene. eller bruke presse som jeg gjorde.

Wakdar
14/06/10, 21:46
Ikke kjøp orginalforinger når du skal skifte. Skift til polyuretanforinger når du først skal skifte.
Ingen stress å brenne ut gamle foringer når akslingen står på bilen. Ta ut håndbrekkwirene først kan være ett tips. ;)
Skifta alle foringene foran/bak på 245en min på søndagen med akslingen på bilen. :)

trykktestet
15/06/10, 23:28
Har byttet på løs aksel. Skeptisk til å brenne ut foringene med aksel på bil, har bensinlekkasje ett eller annet sted...

cossykiller
15/06/10, 23:35
da tar du jo den i samme slengen, bensinlekkasje generellt er fyfy, har opplevd det selv noen ganger for mye..

Amundsen T5r
16/06/10, 09:15
Hvor selger dem disse foringene? Poly altså. Ikke på pedersen. Der har jeg hørt

ArneR
16/06/10, 10:50
Neivel? http://www.pedersens-racing.no/bil/Superflex/

blystad-racing
22/06/10, 21:36
BCB.no har dem vel.