PDA

Vis full versjon : V70 AWD Kjente feil og problemer?



Anders Dybvadsskog
06/10/13, 19:51
Frøkna har fått lyst på en første generasjons v70 med awd som "konebil".
Er det noen kjente feil ved disse man må passe på?
Hun har delvis sett på en som hun liker, der var det feil med bensinmåleren. er det selve flotøren som er gåen der tro eller er det noe annet?

Anders Dybvadsskog
10/10/13, 11:52
Så mye feil at ingen tør å svare?:p

850GLTsilver
10/10/13, 19:25
Så mye feil at ingen tør å svare?:p

Tålmodighet unge mann.
Det er ikke alle som er inne her hele tiden.
Og AWD er faktisk ikke den mest solgte 850modellen, noe som gjør at det kan ta tid før disse eierne melder seg på her inne.

Men svar vil du nok få etterhvert.

Lest tråden til Mrstfu på toppen her?
Tror det står litt om AWD der også.

Eirik R
10/10/13, 21:23
Frøkna har fått lyst på en første generasjons v70 med awd som "konebil".
Er det noen kjente feil ved disse man må passe på?
Hun har delvis sett på en som hun liker, der var det feil med bensinmåleren. er det selve flotøren som er gåen der tro eller er det noe annet?

Kjente feil som jeg har kjennskap til;
-Abs modulen, særlig på de første modellene. Finnes guider for å se etter dårlige loddinger.
-Gass spjell på 99-00 modeller, dyrt men nå må vel alle være byttet..??
-Vinkelveksel, er følsom særlig for dekk med forskjellig rulleomkrets
-Dårlig løsning på bremseslanger bak på awd'en.

Anders Dybvadsskog
11/10/13, 07:00
Ja har dukka det opp litt ja:) vinkelveksel rekna jeg med egentlig, sliter man et dekk så må alle 4 byttes erd et ikke slikt?

Eirik R
11/10/13, 07:33
De er ømfintlig for forskjellig rulleomkrets, og det skal jo godt gjøres å treffe med rulleomkretsen hvis ikke alle 4 byttes til samme type dekk.

På min R, så sliter jeg mer på framdekkene enn bakdekkene, og da spesielt på ytterkantene. Jeg har valgt å bruke dekk med symetrisk mønster, slik at jeg kan bytte om på dekkene forran og bak også hvilken side de står på. Dette for å kunne "utnytte" dekkene.

Ellers så har jeg eid en del forskjellige Volvo'er opp gjennom bl.a 2 stk V70 av første typen og vil si at det ikke er mye feil på bilene. Etter min mening er dette ganske solide biler og de tåler mye km veldig godt.

Anders Dybvadsskog
11/10/13, 07:52
Ja er det jeg har intrykket av å. Finner bare bensin utgaver av disse, men vil tro de tåler litt km også ved vedlikehold?

Christian
11/10/13, 12:40
1.gen AWD finnes ikke med diesel.

Anders Dybvadsskog
12/10/13, 16:06
Okey, det jeg å fant ut ja:p

mrstfu
13/10/13, 19:20
Ja er det jeg har intrykket av å. Finner bare bensin utgaver av disse, men vil tro de tåler litt km også ved vedlikehold?

Litt kilometer tåler de, absolutt. Min AWD har akkurat rundet 355k, går som ei klokke. Noen småfeil er det alltid, jeg har dårlig kontakt et eller annet sted i ABSsystemet som gir feilkode, og da kobler Cruisecontrollen ut, men dette har jeg ikke hørt om før, og kan ikke regnes som en vanlig feil. Har en kjølevannslekkasje et eller annet sted, men ikke mer enn at jeg inntil videre ikke har fått somla meg til å fikse det. Kjølevannsgatene er såpass tilgjengelige at det er ikke noe problem å finne det.

Når du eventuelt ser på en, se etter rust i opphengsdetaljer til drivverket bakover, Aashome hadde gjennomrusta opphengsplate på mellomakselen, denne tar livet av viskodiffen etterhvert om den ikke byttes. Når den prøvekjøres burde du ikke merke stort torquesteer i det hele tatt om AWDen fungerer som den skal, mulig du kjenner bittelitt antydning til nervøs hopping i rundkjøringer, tilsvarende ved en sveisa bakdiff, men det er ikke noe å bekymre seg over.

Prøv å få ut av selger hvordan AWDsystemet har blitt vedlikeholdt, spesielt skifte av hylsa i vinkelkassa. Koster et par tusenlapper på Volvo.

Utover dette er det vanlig hvitblokksymptomer du skal se etter, veivhusventilasjon, eksoslukt i kjølevannstanken, oljelukt eller misfarging på eksosen... alt står beskrevet i Kjøpstråden øverst her:-)

Lykke til!

hgnubel
13/10/13, 20:37
Veldig bra svar mrstfu :)


jeg har dårlig kontakt et eller annet sted i ABSsystemet som gir feilkode, og da kobler Cruisecontrollen ut, men dette har jeg ikke hørt om før, og kan ikke regnes som en vanlig feil.

...men selv om du er temmelig sikker på at det ikke er dårlige loddinger i ABS-boksen som forårsaker dette hos deg, så er dette en vanlig feil på alle P80-bilene og det gjør at cruisecontrollen kobles ut (straks det er feilkoder på noe som har med bremser å gjøre).

mrstfu
13/10/13, 20:48
Veldig bra svar mrstfu :)



...men selv om du er temmelig sikker på at det ikke er dårlige loddinger i ABS-boksen som forårsaker dette hos deg, så er dette en vanlig feil på alle P80-bilene og det gjør at cruisecontrollen kobles ut (straks det er feilkoder på noe som har med bremser å gjøre).

Det er ikke ABSboksen. Denne ble byttet som forsøk på å kurere ABSfeilkodene for to år siden, da ble den kjøpt sprell ny på Volvo. Problemene har vedvart, og ABSfunksjonen er der, så lenge varsellampa ikke lyser. Har hatt småepisoder med klikking fra bremsepedalen, synonymt med defekt ABSring, men disse er inspiserte og mangler ingen tenner, og er ikke delt. Har en tilbakevendende feilkode på venstre ABSføler fremme, men disse har også blitt byttet, uten resultat. Ettersom problemet ikke er konstant, men tilbakevendende, ofte etter å ha kjørt på grusveier og annet grovt underlag, har vi konkludert med at et eller annet sted mellom påkoblingen til ABSføleren i motorrom, og Elsentralen, er det dårlig kontakt. Når jeg får mannet meg opp, blir det å gå over alt med elektronikkrens og lavtemperaturfett.... men SVARTE BANANER å trangt og komplisert det er oppunder rattstammen der:-)

Skal forsåvidt gjøre samme med alle stikk og kontakter i motorrommet som en del av vinterforberedelse.

EDIT: Så nå at du ikke foreslo å bytte ABSboksen:-) Ved siden av den, ABSkransen og selve føleren, finnes det andre kjente feilkilder til feilkoder på systemet? Dette er en feil jeg virkelig kunne tenkt meg å fikse, uten nødvendigvis å måtte dra fra hverandre hele elsystemet.

Morgis
13/10/13, 21:56
på AWD er det 2 bensinmålere. En i hver balje av bensintanken.

hgnubel
14/10/13, 09:08
Det er ikke ABSboksen. Denne ble byttet som forsøk på å kurere ABSfeilkodene for to år siden, da ble den kjøpt sprell ny på Volvo. Problemene har vedvart, og ABSfunksjonen er der, så lenge varsellampa ikke lyser. Har hatt småepisoder med klikking fra bremsepedalen, synonymt med defekt ABSring, men disse er inspiserte og mangler ingen tenner, og er ikke delt. Har en tilbakevendende feilkode på venstre ABSføler fremme, men disse har også blitt byttet, uten resultat. Ettersom problemet ikke er konstant, men tilbakevendende, ofte etter å ha kjørt på grusveier og annet grovt underlag, har vi konkludert med at et eller annet sted mellom påkoblingen til ABSføleren i motorrom, og Elsentralen, er det dårlig kontakt. Når jeg får mannet meg opp, blir det å gå over alt med elektronikkrens og lavtemperaturfett.... men SVARTE BANANER å trangt og komplisert det er oppunder rattstammen der:-)

Skal forsåvidt gjøre samme med alle stikk og kontakter i motorrommet som en del av vinterforberedelse.

EDIT: Så nå at du ikke foreslo å bytte ABSboksen:-) Ved siden av den, ABSkransen og selve føleren, finnes det andre kjente feilkilder til feilkoder på systemet? Dette er en feil jeg virkelig kunne tenkt meg å fikse, uten nødvendigvis å måtte dra fra hverandre hele elsystemet.

Vi har diskutert mulighetene for dårlige loddinger i ABS-boksen før, så var ikke meningen å rippe opp i det, bare å nevne at det er en vanlig feil :)

Kjenner ikke til andre vanlige feil, men angående el.sentralen oppunder rattstammen så trodde jeg ikke ABS-sensorene var koblet der? Godt mulig de er det, men ville egentlig trodd bremsesystemet var separat og gikk direkte.

mrstfu
14/10/13, 10:06
En eller annen form for tilkobling må det være, ettersom ABSsystemet produserer feilkoder som vises i instrumentet. Akkurat derfor er jeg usikker på hvor jeg skal begynne.

Fra motorbytte på Turid husker jeg at ABSfølerene går inn på motornettet, som igjen er støpslet inn under rattstammen der.

Morgis
14/10/13, 10:17
hvilke feilkoder får du `<?

mrstfu
14/10/13, 10:43
Husker ikke koden i seg selv, men jeg får to forskjellige. Den ene gjelder AC, spesifikt kupésensoren ved siden av ratt, den er en easy fix. Den andre sier dårlig kontakt med Hjulføler V.F., alt lest ut i Vida/DiCE. Med nye ABSfølere, hele ABSkranser og sprell ny ABSboks, uten at det løser problemet, må det være noe dårlig kontakt et eller annet sted... slitasje mot chassi, et støpsel som ikke sitter 100% eller lignende. Hadde satt pris på en oversikt over ledningsnettet ABSsystemet er en del av, om det finnes:-)

EDIT: Fra tid til annen dukker det opp en annen varsellampe, den som viser motorblokka fra siden, og som erstatter Lambdalampa. Den kommer som regel sammen med ABS/Glatt føre-varsellampene, og gjør at gasspjeldet føles som det åpner og lukker mye bråere og kjappere enn før.. altså, om jeg ligger i 50 i 4gir, og slipper gassen alt annet enn veldig mykt, går det et sjokk gjennom bilen, som om gasspjeldet klappet igjen brått og brutalt. Samme om jeg gir vanlig gasspådrag, virker det som om spjeldet åpner veldig fort. Samtidig virker det som om det er mer motorbrems enn ellers.

Har prøvd ut ganske mye, og selv om jeg ikke er sikker på om det med motorbrems faktisk er reelt, er sjokket ved slipp av eller pågang på pedalen reelt. Uten feilkoder er både slipp og avgang på gasspedalen relativt mykt og behagelig, oppførselen endrer seg veldig. Ikke fått noen konsekvent feilkode på dette, ettersom den blir borte når jeg stopper motor.

hgnubel
14/10/13, 11:08
En eller annen form for tilkobling må det være, ettersom ABSsystemet produserer feilkoder som vises i instrumentet. Akkurat derfor er jeg usikker på hvor jeg skal begynne.

Fra motorbytte på Turid husker jeg at ABSfølerene går inn på motornettet, som igjen er støpslet inn under rattstammen der.

Godt mulig de gjorde det slik fremdeles på 99-modellene, men du må huske på at nå dater du en yngre og sprekere modell enn Turid ;)

Feilkodene som settes og tenner lampen i instrumentpanelet kommer når ABS-boksen merker eller tror noe er galt, og den har sin egen kontrollforbindelse (CANBUS?) inn til instrumentpanelet og eventuelt andre steder hvor den formidler at noe er galt. Men absolutt mulig alt dette termineres i el.sentralen.

Jeg har sett kontaktene for ABS-sensorene går inn i den store saftige kabelpølsa i motorrommet, men oppe i hodet mitt gikk den rett ut igjen sammen med andre kabler til den store kontakten på ABS-boksen. Enkle tanker i et enkelt sinn... :)

mrstfu
14/10/13, 11:19
Dater? DATER? THIS IS A COMMITED FUCKING RELATIONSHIP, DAMMIT!

Det dreier seg nok bare om en plukke opp og sette sammen-jobb... arbeidslysta har vært litt fraværende i det siste, sammen med overtid hver eneste dag med unntak av åtte dager siden starten av august.

jerognal
14/10/13, 12:33
Har vel også vært endel tilfeller der selve ledningene fra ABS-sensor og opp har vært morkne og produsert feil. Prøv å bytte ledningene.

Anders Dybvadsskog
14/10/13, 18:09
Prøver å se litt rundt på nettet nå. Mange kandidater ja, men er bare å finne en rett:)

hgnubel
14/10/13, 20:21
Denne så pen ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44552987 :)

Aashome
14/10/13, 21:43
Forrige eieren var på forumet i hvertfall. Felgene som sitter på den nå kommer fra forrige bilen min. Bilen var i hvertfall pen og hel når jeg fikk se på den :)

mrstfu
14/10/13, 23:58
Hvilke felger er det der? Må være fra nyere Volvo, mtp størrelsen, og at de ser ut som originaldesign.... V60 eller lignende?

hgnubel
15/10/13, 05:51
Designet kom vel til V70II, men b.la. ipd har replica med hyggeligere innpress.

Anders Dybvadsskog
15/10/13, 07:11
Denne så pen ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44552987 :)

Så pen ut den ja:) men blir ikke r første gang. Kanskje neste gang:)

mrstfu
15/10/13, 09:33
Kjøpe noe det gjør litt mindre vondt at kjærringa bulker?:-)

mrstfu
15/10/13, 13:53
Er ikke meningen å hijacke tråden til Anders her, men siden vi fikk igang en dialog her, og det dreier seg om en feil på en V70 AWD, føler jeg det er like greit.

Her er juletreet jeg får i bilen fra tid til annen. Når disse ikke vises, er det heller ingen feilkoder å lese av.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/724.jpg

Som sagt, når jeg slipper gassen under pådrag eller jevnt hold, går det et sjokk gjennom bilen, tilsvarende om du skulle droppa clutchen på turtall uten å fortsette å gi gass. Under pådrag går det et lite tilsvarende sjokk gjennom bilen, men om jeg deretter gir bånn gass, virker det som om turboen har lang spool-up, kreftene kommer ikke når man forventer de, liksom.

Disse symptomene vises kun når motorlampa over vises, ellers er motoren som forventer fin å kjøre.

EDIT: I tilegg til dette får jeg en generisk OBDII-feilkode på instrumentet jeg har under askebegeret:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/725.jpg

Iflg et innlegg med samme symptomer på Volvospeed er dette P1550 "manufacturer controlled speed metering".... støtter oppunder ABSfeilen, hastigheten hentes vel fra venstre forhjulsføler.

Morgis
15/10/13, 15:04
Kan det være motoren som mangler et signal her?
Samme signal som ABS trenger for å fungere?
Antisladd systemet trenger fungerende ABS for å fungere.

Anders Dybvadsskog
15/10/13, 15:31
Kjøpe noe det gjør litt mindre vondt at kjærringa bulker?:-)

Noe sånt;) fant en r nå, litt mystisk da den mangler grillen og har kun en potte bak? Men vurderer å se på den

hgnubel
15/10/13, 15:40
Kun 2000-modell R som hadde dobbel eksos originalt, og alle hadde chromegrill fra fabrikken. . Så er kanskje ikke verre enn at den du fant er en originalbil fra 97-99 ;)

mrstfu
15/10/13, 15:49
Kan det være motoren som mangler et signal her?
Samme signal som ABS trenger for å fungere?
Antisladd systemet trenger fungerende ABS for å fungere.

Oooh hellige sørlendingsatan, del med meg din viten! Hvilket signal er det snakk om her? Såvidt jeg forstår deg kan det være snakk om dårlig kontakt eller ledningsbrudd på et eller annet som motor og ABS har til felles? Åpen for forslag!

Back on topic:

Regner med det er en R AWD du har funnet, Anders? Jeg synes det er litt sjarm med de vanlige Rene jeg, 250 hk på forhjula er en håndfull, kort sagt:-)

AWDene,, både de "vanlige" og Rene, er knallgode biler de, fra tiden det fremdeles var mulig å skru selv. Bare vær obs på småutfordringer her og der. En hel masse deler går rett på fra en tilsvarende forhjulstrekker, mens et knippe andre deler må være fra e AWD, og disse er selvfølgelig relativt sjeldne og vanskelige å få tak i, med tilhørende delepris.

Anders Dybvadsskog
15/10/13, 18:01
Slikt ja:) men blir vel bare en vanlig awd først, skal ikke bruke så mye på en bruksbil, men mulig det blir litt r optikk på den istede da:)

Aashome
15/10/13, 18:22
Større og billigere utvalg i Sverige hvis du ikke finner den riktige i Norge :)

Anders Dybvadsskog
15/10/13, 18:28
Hmmm, er da så mye avgifter..

Aashome
15/10/13, 18:31
Ikke med alt. beregning.

Anders Dybvadsskog
15/10/13, 18:50
Har prøvd meg fram med slike bergninger tidligere da jeg lette 940, men ble jo beregning på 50-60000, syntes ikke detv ar så billigt:p

Aashome
15/10/13, 18:53
Da har du regnet feil ;) Den jeg har nå kostet meg 29 tusen i avgifter.

Anders Dybvadsskog
15/10/13, 18:59
Såpass..

hgnubel
15/10/13, 20:07
Da har du regnet feil ;) Den jeg har nå kostet meg 29 tusen i avgifter.

Men her spiller vel kilometerstand inn? Hva sto telleverket i din på da den ble hentet?

850GLTsilver
16/10/13, 12:42
Kan det være motoren som mangler et signal her?
Samme signal som ABS trenger for å fungere?
Antisladd systemet trenger fungerende ABS for å fungere.

Antispinnsystemet er vel integrert i ABS, og motoren får vel kun beskjed om å dempe seg litt når tracs er aktiv.
Er jo ikke snakk om annet enn at om et hjul glipper, så bremses dette ned.

STC kom vel først senere, og har med demping av motoreffekt. Uten STC så finnes vel ikke den koblingen?

mrstfu
16/10/13, 14:14
Antispinnsystemet er vel integrert i ABS, og motoren får vel kun beskjed om å dempe seg litt når tracs er aktiv.
Er jo ikke snakk om annet enn at om et hjul glipper, så bremses dette ned.

STC kom vel først senere, og har med demping av motoreffekt. Uten STC så finnes vel ikke den koblingen?

Men hva har jeg? Tror ikke jeg har Tracs, ettersom jeg ikke har knappen. Trodde ikke Tracs kom på AWD i det hele tatt.

hgnubel
16/10/13, 14:36
Du har tracs, mangler bare knappen. STC kom på fwd i 99/00, men alle awd hadde tracs :)

mrstfu
16/10/13, 14:56
Antar at du og har Tracs? Satt inn knapp? Kunne virkelig tenkt meg å ha mulighet til å slå av.

hgnubel
16/10/13, 15:13
Antar at du og har Tracs? Satt inn knapp? Kunne virkelig tenkt meg å ha mulighet til å slå av.

Knappen sto der da jeg fikk bilen, men er antagelig ettermontert ja. Gaupa mener Volvo kan ha hatt sine grunner til å fjerne knappen, men jeg har ikke merket noe annet enn at den virker som forventet. Dog har jeg aldri brukt den særlig mye, en og annen gang hvis jeg vil slenge litt med rumpen :)

mrstfu
16/10/13, 18:02
Dog har jeg aldri brukt den særlig mye, en og annen gang hvis jeg vil slenge litt med rumpen :)

Og gjett hvorfor jeg vil ha den:-)

Har du mulighet til å plukke ut knappen en dag, og vise meg hvordan støpselet til knappen ser ut? Må gå til innkjøp av en knapp snart.

degocostly
16/10/13, 20:25
Er ikke meningen å hijacke tråden til Anders her, men siden vi fikk igang en dialog her, og det dreier seg om en feil på en V70 AWD, føler jeg det er like greit.

Her er juletreet jeg får i bilen fra tid til annen. Når disse ikke vises, er det heller ingen feilkoder å lese av.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/724.jpg

Samme juletre som jeg fikk av og til på min 01mod. Feilkodene er der bare når lampene lyser pga at bremsesystemet diagnoserer seg selv ved hver oppstart fikk jeg høre. Vida fortalte meg at jeg hadde feil på absføleren på høyre framhjul.
Vasket alt rent sammen med et dekkskift, fikk aldri opp noe slikt mere. Nå er jo bilen solgt da, så vet ikke om det har dukket opp igjen.



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

hgnubel
16/10/13, 21:52
Og gjett hvorfor jeg vil ha den:-)

Har du mulighet til å plukke ut knappen en dag, og vise meg hvordan støpselet til knappen ser ut? Må gå til innkjøp av en knapp snart.

Det må jeg klare å prøve å få til :)

Anders Dybvadsskog
18/10/13, 08:18
Blir muligensk å se på en r awd i helga:) skal se om jeg får lokka dama på den:)

mrstfu
18/10/13, 09:08
Lykke til!

Aashome
18/10/13, 18:53
Men her spiller vel kilometerstand inn? Hva sto telleverket i din på da den ble hentet?

Km.stand er en av faktorene som spiller inn ja. Men i mitt tilfelle "hjalp" det ikke da jeg var langt under gjennomsnittet i Norge. Min sto på 212 og gjennomsnittet var i fjor på 260 ca. Det er bruktprisen nå kontra nyprisen som trekker den alt.metoden ned

hgnubel
18/10/13, 19:09
Km.stand er en av faktorene som spiller inn ja. Men i mitt tilfelle "hjalp" det ikke da jeg var langt under gjennomsnittet i Norge. Min sto på 212 og gjennomsnittet var i fjor på 260 ca. Det er bruktprisen nå kontra nyprisen som trekker den alt.metoden ned

Så da ser de på finn etter hva biler annonseres for, eller ser de på slikt som listene bruktbilhandlere bruker som utgangspunkt ved innbytte hvor nå de kommer fra?

Aashome
18/10/13, 19:14
Er en liste som de Tollvesenet har som oppdateres hvert år.

hgnubel
18/10/13, 20:10
Er den offentlig? :)

Aashome
18/10/13, 20:22
Ja, den er offentlig. Men man må (selvfølgelig) betale for å se listen :) http://www.bruktbilpris.no/import.php

hgnubel
18/10/13, 20:40
Km.stand er en av faktorene som spiller inn ja. Men i mitt tilfelle "hjalp" det ikke da jeg var langt under gjennomsnittet i Norge. Min sto på 212 og gjennomsnittet var i fjor på 260 ca. Det er bruktprisen nå kontra nyprisen som trekker den alt.metoden ned

Hah! 212 939 km, 1.gangsregistrert i 1998, og tollbehandlet 18/6-12? :p

Fant en liste over tidligere behandlede saker som lå på toll.no, og på mange biler ser jeg de har en justert bruktbilpris, men på akkurat denne R AWD-en og en god håndfull andre står feltet uten verdi, og "Om Brukt Pris (justert)" er uten verdi, så er Bruktbilpriser online (BOL) fra EurotaxGlass benyttet." (som man som du sier må betale for å se).

Aashome
18/10/13, 21:16
Hah! 212 939 km, 1.gangsregistrert i 1998, og tollbehandlet 18/6-12? :p

Fant en liste over tidligere behandlede saker som lå på toll.no, og på mange biler ser jeg de har en justert bruktbilpris, men på akkurat denne R AWD-en og en god håndfull andre står feltet uten verdi, og "Om Brukt Pris (justert)" er uten verdi, så er Bruktbilpriser online (BOL) fra EurotaxGlass benyttet." (som man som du sier må betale for å se).

Det kan stemme ja! :) Husker jeg fikk skilter i slutten av mai, og søkte litt etterpå.

Anders Dybvadsskog
20/10/13, 10:53
Var å så på å prøvde en r awd i går. Fikk ikke mindre lyst på da:p men litt dyr synes frøkna..

Anders Dybvadsskog
23/10/13, 07:49
Da skal dama på banken en dag å snakke seg til lån, så da ligner det på at det blir en r awd på gården:)

mrstfu
23/10/13, 08:10
Da skal dama på banken en dag å snakke seg til lån, så da ligner det på at det blir en r awd på gården:)

Noen spesiell du vurderer?

Anders Dybvadsskog
23/10/13, 08:13
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44601993

Anders Dybvadsskog
23/10/13, 08:14
Vært å prøvekjørt den, og den er stillere og mer kompakt en min 2005 v70 d5. Fantes ikke slakke noen plass. Nyrlig eu godkjent. Aldri ungdomskjørt. Pluss at jeg fikk ned prisen litt.

mrstfu
23/10/13, 08:17
Vært å prøvekjørt den, og den er stillere og mer kompakt en min 2005 v70 d5. Fantes ikke slakke noen plass. Nyrlig eu godkjent. Aldri ungdomskjørt. Pluss at jeg fikk ned prisen litt.

Automat? Tør jeg spørre om pris? Lykke til med lånet til frua:-)

hgnubel
23/10/13, 08:20
Da skal dama på banken en dag å snakke seg til lån, så da ligner det på at det blir en r awd på gården:)

Håper det går veien :) Men med lån på såpass gammel bil kan følgende ikke sies for ofte: Få sjekket bilen grundig før kjøp!

Anders Dybvadsskog
23/10/13, 08:31
Prisen ble satt til 90, men skal prøve meg litt mer ved evnt kjøp. Ja er automat ja. Skal gå over bilen mer neste gang vi skal se, men ved første prøvetur ble det ikke klaga på noe, på alle hjørnene er det påsatt gjenomsiktig plastik for å beskytte hjørner for skade, eneste jeg fant er at dama som hadde bilen har gnudd foten sin mot dørstokken ved inn og ut gåing, liten flekk på standard plass på bakluke. Dørhandtak var ikke slappe, ingen dører var slappe, ingen slitasje i hele tatt i intreør. Bakseter hadde preg av å aldri være sittet i. Litt tyngre enn min v70 på rattet men det vil jeg tro er standard. Ingen hakking ved giring, men den girkassa har jo ikke gått noe. Men vil tro det er greit å flushe den ved gjevne mellomrom.

Anders Dybvadsskog
23/10/13, 08:37
Men om noen kommer på mer å se etter så bare kom med det, greit å ha med seg videre:)

Anders Dybvadsskog
23/10/13, 08:38
Håper det går veien :) Men med lån på såpass gammel bil kan følgende ikke sies for ofte: Få sjekket bilen grundig før kjøp!

Er ikke snakk om hele summen i lån, er egentlig bare en liten del av summen:)

mrstfu
23/10/13, 10:06
Er ikke snakk om hele summen i lån, er egentlig bare en liten del av summen:)

Uansett greit å ta en gjennomgang da:-)

Ta en titt i kjøpstråden øverst i 850/x70seksjonen, står en del nyttig der.