PDA

Vis full versjon : Løst dashbord



Joakim
06/10/13, 18:02
Hei!

Jeg har som tittelen sier et løst dashbord. Knirker noe helt sykt til tider hvis jeg kjører på ujevn vei og det kan vi alle være enige om at i Norge så er det en del av det.

Jeg har hatt skumgummi skilt mellom vinduet og dashen og trekiler, med skumgummien blir er det ikke nok motstand i så da knirker det men ikke så mye så tidligere og med trekilene så virket det bra en stund men i det siste så har det komt en del lyd fra det og, nesten som en stein som treffer ruta...

Hadde av toppen av dashbordet idag for og se om det var noen skruer så jeg kunne stramme eller noe, men det var ingen skruer uten om de 11stykk som holder toppen..

Så er det noen andre her inne som har hatt det samme problemet og hva kan jeg gjøre for og fikse det? Er det noen skruer på baksiden sånn at jeg må inn via motorrommet?


Takker for svar! :D

Mvh Joakim

Marius Skau
06/10/13, 18:06
Var plaga med akkurat det samme på en 850 vi hadde.

Der hadde gamle eiern IKKE løsna skruene under plata foran frontruta. Uten hadde bryte laus alt.
Tipper det er V70 du har. Og ser ikke for meg at det ska va noe annerledes på denne.

Skruene sitter imellom panser og frontrute. Under det plastikdekslet som står der

Joakim
06/10/13, 18:09
Hei!

Stemmer det at jeg har en v70, kan jo skjekke under det plastikkdekselet :D
Er sinnsykt irriterende og hørre på :P

Marius Skau
06/10/13, 18:10
Hei!

Stemmer det at jeg har en v70, kan jo skjekke under det plastikkdekselet :D
Er sinnsykt irriterende og hørre på :P

Der er jeg enig :)
Byttet dashbordet jeg ^^

Gubbe57
06/10/13, 18:38
Henger meg på,vet noen hvor denne steinsprutlyden kommer ifra?
Har det samme på min C70 2001mod.

Mawi
06/10/13, 18:38
Knirka på v70en min også, men ble faktisk mye bedre da jeg fikk på tårnstag. :P hehe

Joakim
06/10/13, 18:54
Fikk sett mer på det det nå, å er ganske sikker på at jeg har funnet feilen. To av totalt 4 m6 skruer var ødelagt, den ene knakk bare jeg tok på den og den andre bare gikk rundt og rundt uten at det strampte, så på den er sikkert gjengene fuck't. Prøvde å ta ut den skruen men kom ingen vei... :(

Men fikk strammet de andre litt så får se om det blir bedre, var heldigvis på passasjersiden di to skruene var ødelagt så lyden ikke er rett fremføre meg xD

Joakim
06/10/13, 18:55
Henger meg på,vet noen hvor denne steinsprutlyden kommer ifra?
Har det samme på min C70 2001mod.

På min så virket det som det var de trekilene jeg hadde tatt og kilt mellom vinduet og dashen så laget de lydene. Er jo veldig mye plastikk på de bilene så er veldig mye som kan knirke :P

Gubbe57
06/10/13, 19:19
Skruene satt hvor?
Under plastdekselet foran ved viskerne?

FolloAuto
08/10/13, 12:10
Drypp noen dråper olje mellom a-stolpe og dashbord. Dette har vært et problem på mange X70/850 oppgjennom årene, og det ligger en bruksanvisning på hvordan fjerne lyden på Vadis/Vida

Joakim
13/10/13, 21:55
Skruene satt hvor?
Under plastdekselet foran ved viskerne?

Hei!

Skruene satt under det dekselet med viskerne :) Måtte av me viskerne men var jo ikke en stor jobb ;)

Joakim
13/10/13, 21:57
Drypp noen dråper olje mellom a-stolpe og dashbord. Dette har vært et problem på mange X70/850 oppgjennom årene, og det ligger en bruksanvisning på hvordan fjerne lyden på Vadis/Vida

Hei!:D

Skal prøve det, er en del forskjellige lyder som kommer fra dashbordet, det høres ut som om det et fuglereir av og til :P