PDA

Vis full versjon : V50 slepekrokkontakt, Stereo, ryggesensor, tlf og navigasjon trøbel



Annnte
06/10/13, 17:01
Heisan!

Har fått ettermontert slepekrok på V50`n i sommer. Har ikke brukt den før i dag. Etter at vogna va kobla sluttet følgende å virke: Stereo, navigasjon, ryggesensoren, tlf og navigasjon. Det ble dessuten helt sort på hengeren. Ingen lys var tent.
Slepekroken er montert på Volvo verksted. Volvoen er en 2005 2,0 TD Momentum

Er dette en sikring, eller er det en hønsehjerne som har tatt kvelden?

Noen som har opplevd det samme????

Stian

Annnte
06/10/13, 17:23
Har sjekka sikringsboksene under panseret, og under dash på pasasjersiden. Ingen sikringer som er røket.... :(

Hassel
07/10/13, 17:55
Er det montert original deler?

AndreLuddvik
09/10/13, 13:07
Er det blitt programmert inn at bilen har fått hengerfeste/lastet software hos volvo.

Hvis ikke kan du koble ut noen av de tingene du har nevnt her, og så kan jo de andre tingene være følgefeil..


Håper at du har brukt orginal hjerne for å styre elkontakten på hengerfeste for biler med ryggesensor, ellers kan det fort bli krøll med kommunikasjonen mellom alle tingene i bilen.

Det bør også nevnes at jeg ble advart mot å bruke henger med LED lykter på, men om dette er skadelig vet jeg ikke. Var bare en kommentar som ble nevnt da jeg fikk lastet inn software for hengerfestekontakt styringen på min 2008.

-Tommy
11/10/13, 20:00
Sikker på at det ikke er en sikring som er gåen? For alt det der går på en og samme 30A sikring, rosa/rød sikring i sikringsboksen under panseret. Før jeg hadde undersøkt mer så ville jeg hvertfall enten prøvd å bytte den sikringen, eventuelt bare prøvd å byttet om på den sikringen med en annen.

Annnte
14/10/13, 01:04
Hei igjen!
Da har bilen vært på verkstedet. De fant fort ut at det var en sikring på en eller annen kontrollenhet som var gåen. De fortalte ikke hvor den sikringa var lokalisert, da det var min kone som henta bilen.
Det kosta kun 1t med verksted opphold. Irriterende at jeg ikke vet hvor den sikringa ligger, da jeg ikke vil sette den inn på verksted nesten gang det skjer.... :confused:
Men nå fungere alt igjen...

Et lite spørsmål ang naviasjon. Jeg syntes grafikken på kartene er ganske elendig. Samme med brukergrensesnittet. Er det noen mulighet å oppgradere selve programvaren til navigasjon? Jeg spurte volvo folka på verkstedet, men de sa at alt følger med plata. Jeg har 2012 kart, men grafikken og brukergrensesnittet ser likens ut som de fra 2005, som var i bilen da jeg kjøpte den. Nå skal det sies at jeg har kjøpt 2012 karta fra Ebay :p
Noen som vet om det går an å oppgradere?

AndreLuddvik
14/10/13, 05:59
Boksen står på høyre side bak i bagasjerommet. Litt kødden å få tak i. Skal være limt på ytterskjermen.
Jeg har 2013 kart. Det eneste jeg så var forskjell er menen. Kartene er veldig lik.
Funker greit nok synes jeg.